• Laget till helgens poolspel + info jobb Select Cup 1-2 okt

    Hej! Här kommer laget till lördagens poolspel på Sörbyvallen. Endast ett av våra tre lag spelar poolspel denna helg övriga två lag spelar nästa helg. Det innebär att många spelare får vänta till nästa helg med att spela match. Denna helg har vi prioriterat de som endast kunde denna helg. Poolspel lördag 17 september, kl 10-12 Plats: Sörbyvallen Samling: kl 09.15 Vi möter Laxå och Karlslund. Laget Lucas Noah L Edvin Oskar Gabriel Adam Manne Noel Tränare: Markus Ladda ordentligt så ses vi imorgon! Jobb Select Cup 1-2 oktober Våra grabbar kommer spela Select Cup 2 oktober där vi ställer upp med två lag och spelar 7-manna matcher för första gången, vilket både grabbarna och vi tränare tycker ska bli jätteroligt. Vi som lag kommer behöva hjälpa klubben med jobb under cupen helgen 1-2 oktober och vi behöver då hjälp av er föräldrar att bemanna olika positioner. Positionerna kommer vara att bemanna kiosk, grilla eller parkeringsvakt. Mer exakt information om tider och arbetsbeskrivning kommer inom kort så fort vi fått den från ÖSK Ungdom. Bra om så många föräldrar som möjligt kan hjälpa till, vi behöver helst allas hjälp. Är vi många behöver var och en förhoppningsvis inte stå någon längre tid på en position. Fundera på vad ni helst hjälper till med så går det smidigt när vi skickar ut info om positioner och tider som ska bemannas. Trevlig helg! Mvh Tränarna F-P2013 Vit 16 sep 2022 1kommentar
  • Bingolotter uppesittarkväll

    Hej Det är hög tid att planera för vår första säljaktivitet :) Vi kommer sälja bingolotter och julkalendrar inför jul och förhoppningsvis fylla vår lagkassa med en god slant inför kommande cuper etc. Försäljningspris för enkellott är 100kr och 200kr för dubbellott, Julkalendern kostar 100kr Kommentera detta inlägg med barnets namn och antal lotter/kalendrar ni önskar sälja (Minimum 5st bingolotter). Exempel: Dennis 5 enkellotter 2 julkalender Lotterna kommer sedan beställas och delas ut på någon träning i november. Pengarna från försäljningen Swishas sedan till lagkassan på vårat Swishnummer: 1233784741 Märk betalningen (Bingo 2022 spelarens namn) Lycka till! Mvh Ledarna HF13/14 H-F 14 (Födda 2012-13) 16 sep 2022 22kommentarer
  • Poolspel lördag & söndag

    Nu är det dags för sista poolspelet 3-mot-3. Det har gått ut kallelser och ni har blivit kallde till antingen lördag eller söndag. På lördag kommer ledaren Johannes vara på plats (det är två lag på lördagen så ni föräldrar behöver hjälpa till lite extra denna dag) och på söndagen Per. Ni hittar våra kontaktuppgifter på våra profiler bland ledarna här. Åk i tid, det är en bit dit och det kan bli kö in till Transtensvallen då många skall dit samtidigt. Vi samlas 09:30 båda dagarna (se kallelse). Det kommer att finnas kiosk där man kan köpa mat/snacks. Men ta gärna med någon typ av matsäck också då det lätt blir kö dit och vi har ett ganska så tight spelschema. Ledarna har med sig matchtröjor. Ni behöver ha med er: - Shorts - Strumpor - Benskydd (utan benskydd inget spel) - Skor - Vattenflaska Här hittar ni spelprogram för lördagen. Här hittar ni spelprogram för söndagen. På lördagen har vi två lag "Örebro SK FK Svart 1" i grupp 1 och "Örebro SK FK Svart 2" i grupp 3. På söndagen har vi ett lag "Örebro SK FK Svart 3" i grupp 4. Vilka som spelar i vilket lag delar vi upp på plats! Vi försöker vara mellan 4-6 spelare i vajre lag. lagen spelar 4 matcher var och varje match är 4 perioder om 3 minuter var. Det är tre spelare på planen samtidigt från varje lag och byten sker primärt mellan perioderna. Vi kommer att fördela speltiden så rättvist vi bara kan! Här är lite mer material för er som inte varit med om 3 mot 3 spel tidigare. Video på hur det ser ut 3 mot 3 Info spel 3 mot 3 Spelregler 3 mot 3 Det här ska bli jättekul och alla barn ser fram emot det, det kommer att vara lite nervöst för alla, viktigast är att vi fokuserar på att ha roligt tillsammans, vi firar varje mål! På denna nivå är det barn som är domare, vi stöttar dem även om det skulle bli fel beslut någon gång. Vi förstår att barnen räknar resultat, men det är inget vi vuxna behöver fokusera på nu, lyft alla positiva saker som sker! F-P2015 Svart 15 sep 2022 4kommentarer
  • Dagens träning

    Hallå! Idag kämpade vi lite med koncentrationen i gruppen, Det har flutit på väldigt bra en längre tid nu så det är inte så konstigt att det konmer en träning som blir lite rörig, vi bröt träningen några gånger för att prata om koncentration, att inte leka när man står i kö samt att låta bollarna vara när vi pratar om vad vi ska göra. Sista delen på träningen flöt på riktigt bra efter att vi tagit ett avbrott för att köra lite löpövningar för att rensa skallarna. Vi avslutade med ett bra matchspel med rätt mycket avbrott för att prata om spelsekvenser. Spelarna lär sig snabbt nu och går framåt för varje träning, På söndag är det poolspel på Pettersberg IP, fyra matcher mot Rynninge/Hovsta. Svara gärna på kallelsen så snabbt som möjligt, Vi har inte riktigt bestämt om vi kör träning även på lördag men besked om det kommer imorgon förmiddag. F-P2014 Svart 15 sep 2022 0kommentarer
  • Match hemma mot Frövi

    Hej! På Lördag är det match mot Frövi hemma på Ekäng kl 13:00. Samling 12:40 på Ekäng. Ta med matchtröja, strumpor(vita) och benskydd. De som ska spela är följande: Emir Erik Gustav Joel Mons Noel Oliver Pontus Theo Thanh Va noga med att komma i tid. Med vänlig hälsning, Tränarna F-P2012 Vit 15 sep 2022 1kommentar
  • Ingen träning 2022-09-18

    Den här helgen är det ingen träning men nästa vecka tränar vi som vanligt igen! Det vill säga nästa träning är söndagen 2022-09-25 på Ekängs gräsplaner från klockan 17.00 till cirka klockan 18.15. F-P2015 Vit 15 sep 2022 0kommentarer
  • Ingen träning idag 15 september

    Ingen träning idag då det är full sjukstuga. Nya tag till veckan. Herrjunior 15 sep 2022 1kommentar
  • Arbete select cup

    Hej allihopa Vi kommer bemanna positioner under andra helgen av Select Cup (14-16/10). Mer exakta information angående tider och arbetsbeskrivning kommer skickas ut ca 2-3 veckor innan cupen. Ha en fortsatt trevlig dag. F-F16 15 sep 2022 0kommentarer
  • Lagindelning ÖrebroCupen

    Hej, Här kommer lagindelningen inför Örebrocupen som spelas nu i helgen. Efter lördagens matcher, får vi reda på hur vi spelar på söndagen. Lag svart Spelare: Kasper, Nils, Love, Lee, Rasmus, Ronit, Vilgot, Axel, Mustafa Samling: Idrottshuset 07:10 08:00 Arenahall 2: Tyresö Handboll 1 - Örebro SK svart 12:20 Birgittaskolan: Örebro SK svart- Huddinge HK 1 17:40 Birgittaskolan: Ludvika handbollsförening - Örebro SK svart Lag vit Spelare: Johan, Danny, Max, Hannes, Bastian, Alfred, Olle, Gustaf, Viktor Samling: Navetsskola 11:30 12:20 Navets skola: Norrköpings HK - Örebro SK vit 16:00 Almbyskolan: Örebro SK vit - Huddinge HK 2 20:40 Almbyskolan: Haninge Hk - Örebro SK vit P2010 15 sep 2022 5kommentarer
  • Sommarcup

    Hej, På föräldrarmötet pratade vi om att eventuellt åka på en cup (med övernattning) någonstans utanför Örebro sommaren 2023. Vi hade tre tillfällen att välja mellan. Här kommer den utlovade undersökningen om vilket tillfälle som flest spelare kan. Meddela ert svar genom att kommentera denna nyhet med vilken eller vilka helger som funkar. Det går alltså att välja fera alternativ om det är så att man kan flera av helgerna. Alternativ 1: Helgen 30/6 - 2/7 Alternativ 2: Helgen 4/8 - 6/8 Alternativ 3: Helgen 11/8 - 13/8 Vart vi kommer åka bestämmer vi när vi vet hur mycket pengar vi fått ihop samt vilken helg som flest spelare kan. Svara senast 26/9. Hälsningar tränarna F-F2011 14 sep 2022 9kommentarer
  • Visa fler nyheter