• Ny träningstid tillagd, onsdag 20.45-22.00

    Från och med nu på ondag tränar vi tre pass veckan, veckans tredje pass blir onsdagar 20.45-22.00 i Tybblelundshallen. Det passet kommer att bedrivas tillsammans med H3-laget. Vill någon av er hellre träna ert tredje pass tillsammans med 07/08-laget 19.30-20.45 på onsdagar även det i Tybblelund så meddela det till Alexander eller Johannes så blir ni kallade till rätt träningar. Herrjunior 19 sep 2022 0kommentarer
  • Träningsmatchen 24/9 skjuts fram.

    Hej, Den preliminära träningsmatchen skjuts fram då Ekeby fick ihop för några ledare och spelare. Vi återkommer med ny tid senare så ser vi till att få ihop ett lag då. Alltså ingen träningsmatch nu på lördag 24/9 klockan 15.00 I-F 2013/14 19 sep 2022 0kommentarer
  • Träning med P07 röd

    För er som ska träna ikväll är det med P07 röd. F-P17 19 sep 2022 0kommentarer
  • Dags att börja sälja julkalendrar

    Det kanske känns som långt till jul, men redan nu är det dags att börja sälja Bingolottos julkalendrar. Dom kostar 100 kr att köpa och då går 50 kr direkt till lagkassan per såld kalender. Under 2023 kommer vi ha mer utgifter än vad vi har haft under det här året i takt med att killarna blir äldre och snart kommer börja delta i cuper och annat som kostar mer pengar. Det är därför viktigt att vi fortsätter att fylla på lagkassan så att vi bygger upp en buffert inför framtiden. Ta upp beställningar av vänner, bekanta och kollegor och skriv i kommentarerna här hur många ni vill sälja (senast 30/9). Så återkommer vi med info om betalning och utlämning av kalendrar när vi har ett ungefärligt antal. Med vänlig hälsning, Johan och Annika, ekonomiansvariga F-P2014 Svart 19 sep 2022 13kommentarer
  • Transport bortamatcher

    Höstens seriespel börjar att närma sig sitt slut. Det återstår dock två lite längre bortamatcher. Först Frövi nu på lördag 24/9 och sen Lekeberg lördag den 1/10. Även om lagen inte kallas förrän senare så är vi ledare tacksamma om ni föräldrar redan nu noterar i era kalendrar och är beredda på att skjutsa. Tack på förhand! F-P2009 19 sep 2022 0kommentarer
  • Select cup Lördag 1 Oktober 9-17

    Missa inte ÖSKs hemma cup "Select cup" Lördag 1 Oktober Anmälning som vanligt på Laget.se Pojkar födda 2015-2014 spelar 5-mot-5 på lördag 1 oktober, resultatlöst. Ungefärliga speltider är 09.00-17:00 där vi försöker dela upp så att de som börjar tidigast också slutar tidigast. F-P2015 Vit 18 sep 2022 0kommentarer
  • Dagens poolspel!

    Hallå! Tre matcher mot Rynninge och en mot Hovsta avslutar årets poolspel. Vi tar med oss väldigt många positiva saker från dagens poolspel och en del saker som vi kommer att fortsätta jobba med. Det mest positiva med dagens poolspel är att vi som lag (båda lagen) tidvis har ett otroligt imponerande passningsspel. Det är inte alls givet i den här åldern att spelarna är mogna för att spela tre och tre eller fyra och fyra men det såg vi prov på vid flera tillfällen, vi fick också se prov på väggspel som var väldigt fina, extra kul att vi får se prov på detta som har varit något som vi har övat mycket på under träningarna. En annan sak som är väldigt rolig att se att vi kämpar som ett lag och springer lika mycket hemåt för att få tillbaka bollen som vi kämpe för att anfalla. Speciellt kul att se en del spelare som har gått från att ogilla att vara försvarare till att se ut att gilla det. Vi pratade också mycket idag om att prata med varandra på planen och lyssna på varandra på planen och det fungerade mycket bättre i de två sits matcherna. Allt som allt fyra roliga och bra matcher. Nu till saker som kommer att rena vidare på i höst. Vi behöver träna lite mer på avslut och mest av allt att våga skjuts när vi är nära målet. Vi kommer också fokusera en del på just tillslag. Det här är saker som är naturligt att träna på så det är verkligen inget konstigt och kanske en följd av att vi har pratar väldigt mycket om passningsspel och rörlighet/ytor. Sist av allt något som vi skulle behöva lite hjälp av er föräldrar med att prata med era barn om. Vi hade idag ett ganska långt prat med alla spelare mellan matcherna om att det är väldigt viktigt att vara koncentrerad och stötta laget även när man är avbytare. Vi hade tyvärr det lite rörigt med avbytare i vart fall under de första två matcherna men det var mycket bättre under den sista matcherna. Vi vill också stryka under att det är mycket viktigt att svara på kallelser till matcherna i god tid. Vi försöker dela in lagen innan samlingar och se till att vi har tillräckligt med spelare och för att vi ska kunna göra det så vill vi ha hjälp med att ni svarar på kallelserna. Bara en påminnelse. Med det sagt sångar vi ett otroligt bra lag och vi hade även idag fyra bra matcher. Nu vilar vi och ses på torsdag igen. Veckans agenda är träning på torsdag och match mot Karlslund på lördag. Matchen på lördag kommer vara med ett lag varför vi kanske inte kommer att kalla samtliga spelare denna gång, Vi återkommer med mer info om detta senare och hur vi tänker kring det. F-P2014 Svart 18 sep 2022 0kommentarer
  • RC och kalendrar

    Anna eller jag hämtar ut beställda RC-appar och ett gäng bingolottoadventskalendrar till träningen på onsdag. Skriv senast tisdag om det är någon mer som vill ha RC. Kalendrarna hämtar vi ett gäng så det behöver ni inte meddela. F-P2012 Vit 18 sep 2022 11kommentarer
  • Select cup sön 2/10

    Nu har tjejerna spelat sina sista 5 mot 5 matcher och ska ut på en gigantisk 7 mot 7 plan Vi börjar med att spela Select cup med ett lag söndag 2/10 på Lillåvallen enligt nedan: 9.40 Ösk - Skiljebo SK svart 11.40 Adolfsberg IK 1 - ÖSK 13.40 Skiljebo SK vit - ÖSK 16.20 Skiljebo SK gul - ÖSK Vi samlas 30 min innan varje match. Mellan matcherna ansvarar ni föräldrar för era barn. Skulle ni behöva hjälp så hör av er till någon av oss ledare så löser vi det. Jag skickar ut separat anmälan. Tack för en fin fotbollsförmiddag! F-F2013 18 sep 2022 4kommentarer
  • Föräldramötet flyttas

    Hej alla! Då vi varit tvungna att flytta matchen mot Lindesberg så kommer den spelas på onsdag kommande vecka och krockar därför med det planerade föräldramötet. Vi kommer behöva flytta föräldramötet till annan dag och återkommer med ny tid när vi vet mer. Mvh Tränarna F-F16 18 sep 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter