SUL F-08 Katrineholm
SUL 2 flickor 08 Katrineholm HF Mitt bjuder in flickor födda 2008 till SUL 2 i Katrineholm Denna gång genomförs Spelarutbildning 2 (SUL 2) för flickor 2008 framför allt bosatta i vår södra del av HF Mitt distriktet inklusive Enköping, Västervik och Karlskoga. Tidigare DGHF distriktets flickor 2008 spelare kommer att ha sin SUL 2 vid ett senare tillfälle under hösten. Spelarna som medverkar i SUL 2 har alltså sin SUL 2 vid olika datum. Det går dock bra att anmäla sig till vilket tillfälle man vill. Anmäl dig till den ort som passar dig (geografiskt) bäst. Norr ort och datum ännu inte bestämd. Innehållet i utbildningen kommer att vara likvärdig oavsett var man än anmäler sig som spelare inom HF Mitt. Alla spelare födda 2008 välkomna att anmäla sig till lägret. Kostnaden för lägret 450:-/spelare. Till detta tillfälle ingår lunch. Respektive förening faktureras i efterhand för respektive spelare som medverkat. Föreningarna i sin tur hanterar betalningen. OBS! Sista anmälningsdag är söndag 16/10 2022. Kostnad 450 kr per spelare (inkluderar lunch, hallhyror, utbildning, administration etc). SUL 2 flickor födda 2008 i Katrineholm Spelarutbildningsläger (SUL 2) - kommer att arrangeras i Katrineholm (Duveholmshallen Västgötagatan 39 Katrineholm) lördag 22 oktoberi 2022, 09.00-16.00. Alla spelare födda 2008 är välkomna att anmäla sig till lägret. Detta är fortsättningen på Svenska Handbollförbundets spelarutbildning och för 08:ornas resa mot Sverigecupen 2023 (plats och datum ej bestämt ännu). De senaste åren har ca 350 handbollsungdomar medverkat vid de första SUL lägren och har drillats av närmare 20 erfarna instruktörer i de olika distrikten. Nu när vi ingått i en ny distriktsorganisation (HF Mitt) där föreningar från Dalarna, Gävleborg, Enköping, Västervik och Karlskoga tillkommit till tidigare MSHF (Örebro län, Sörmland, Västmanland och Östergötland) hoppas vi på att kunna lyfta våra SUL tillfällen ännu en nivå. 2008:orna får en längre startsträcka än de senaste årskullarna som varit hårt drabbade p g a pandemin. Till SUL 2 tar varje spelare med sig egen mellanmål boll (ej klister), vattenflaska, tejp/skydd, träningskläder (sitt lags tränings/matchtröja). Samling ombytt och klar 08.45 i Duveholmshallen, incheckning från 08.30. Anmäl dig här https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/1656075
H-F 16 utv (Födda 2008)
22 sep 2022
0kommentarer
Dagens träning
Hallå! Den näst sista torsdagen på gräs innan vi går över till konstgräset, Nästan så det började bli mörkt på slutet, vi gående hur det funkar nästa torsdag. Idag startade vi med en uppvärmning där spelarna fick pass bollen två och två och röra sig över halva planen. Övningen är bra både för att träna samspel och att träna på att hålla koll på andra spelare på planen samtidigt. Efter det körde vi en ny övning som går ut på att 4 eller fem spelare försöker pass varandra innne i en kvadrat och tcå försvarare försöker ta bollen. En övning som är tänkt att syfta till att öva på samspel och rörlighet och försvar samtidigt. Såg bra ut dör att vara första gången, vi kommer nog testa den flera gånger. Efter det körde vi en övning med lång passning till en spelare som tar emot de och vänder snabbt dör att snabbt komma till avslut. Övningen syftar dels till att träna längre passning samt att träna vändning med boll och sedan kommma snabbt till avslut. Vi fick tid för lite matchspel på slutet men mindre än vanligt för att vi körde den andra övningen så länge då det var bra flow i den. Kom ihåg att anmäla er till match på lördag. Gärna så snabbt som möjligt, Ses på lördag,
F-P2014 Svart
22 sep 2022
0kommentarer
Föräldrarmöte ändring
Hej Vi får tyvärr flytta på föräldramötet imorgon då vi inte har hittat en ledare som kan hålla i träningen imorgon under mötet. Det är bara träning som sker imorgon. Nytt datum för föräldramöte kommer snart. Mvh Tränarna
H-P 12 (Födda 2013/14)
22 sep 2022
0kommentarer
ÖSK - Kumla
Hej! Nu på lördag är det dags för match mot Kumla hemma på Ekäng. Samling kl 14:40, matchen börjar kl 15. De som ska spela är: Adam Arwin Emir Erik Gustav Mons Thanh Theo Yaser Wilhelm Ta med matchtröja, vita strumpor och benskydd. Meddela Martin om någon blir sjuk eller inte kan. Med vänlig hälsning, Tränarna
F-P2012 Vit
22 sep 2022
2kommentarer
Information!
Hej! Lite blandad information följer nedan. Utbildning TU2&4 VI SAMLAS 8.45 i DUVEHOLMHALLENS FOAJÈ LÖRDAG 8 OKTOBER • Har du för avsikt att inte medverka på utbildningen meddela mig snarast • Utbildningen kräver 100 procent närvaro, genomförda och godkända uppgifter • Ta med egen dator • Du som inte tidigare införskaffat webbmaterialet Tränarutbildning 2 och 3 gör det (ligger även som grund för TU4-5). Denna införskaffar ni själva! Spara kvittot så får ni tillbaka pengarna från föreningen då vi står för kostnaderna! https://www.sisuforlag.se/produkt/tranarutbildning-2-och-3-digital-artikel/ ? • Ta med idrottskläder/skor för inomhus - till praktikpass Förråd Under helgen som gick var jag och mina kollegor runt i förråd i olika hallar i stan. Vissa såg väldigt stökiga ut (tex Änglanda). Jag vill att alla tar sitt ansvar och slänger saker man inte längre använder! Detta gör förråden trevligare och lättare att använda för alla. TA Vi har som bekant gått över från ÖSK Dam/Herr till ÖSK Ungdom på TA i år. Detta har inneburit en del strul i början. Jag har tagit bort alla lagansvariga från ÖSK Dam/Herr i TA och då har ni endast tillgång till Örebro SK Ungdomsklubb. Jag har använt mig av samma mejladresser som ni hade i Herr/Dam, som ni kan logga in med. Hör av er om ni vill byta mejladress eller ändra ansvarig! I samband med att vi gått över till att spela för Ungdom, har vi i somras gjort övergångar på alla spelare från Herr/Dam till Ungdom, då detta var det enda sättet att få med alla. Vissa lag har flera kvar som inte dykt upp i TA, då en förälder inte godkänt övergången. Jag mejlar ut dessa igen idag till de som inte godkänt! Jag kommer även nu börja med övergångar för er ledare. ni får ett mejl från overgang@svenskhandboll.se där ni endast bekräftar övergången, sedan är allt klart. Hör gärna av er till mig med vilka spelare ni eventuellt saknar i respektive lag så kollar jag på det! Hälsningar Sebastian
Ledare Handboll
22 sep 2022
0kommentarer
Lagen till matcherna mot Yxhult 24/9 och Sturehov 25/9
Hej! Här kommer lagen till helgens matcher. Vi behöver minst en bil till som kör till matchen mot Yxhult - meddela i kommentarsfältet om ni kan ställa upp! Yxhult, lördag 24/9. Samling kl 9.00 på Ekäng för samåkning. Ledare: Jonas och Henrik (?) Spelare: Anis, Edwin P, Loui, Lucas, Mubarak (bil), Nils, Sixten S, Vidar (bil), Felix, Sixten GV och Hampus. Sturehov, söndag 25/9. Samling kpå Ekäng kl 11.00. Ledare: Thomas, Erik och Jonas M (?) Spelare: Edvin E, Felix, Hampus, Holger, Hugo, Julian, Alex, Pelle, Samuel och Sixten GV. Mvh ledarna.
F-P2012 Svart
22 sep 2022
3kommentarer
Ingen träning söndagen den 2:a oktober
Helgen 30-2 oktober kommer det att spelas Select Cup på Ekängs IP. Därmed är det ingen träning för våra uppstartslag eller knatteboll den helgen. Nu på söndag kör vi på som vanligt klockan 10-11:00. Har ni några frågor går det bra att höra av sig till: patrik.magnusson@oskungdom.se
F-P2016 Vit
22 sep 2022
0kommentarer
Ingen träning söndagen den 2:a oktober
Helgen 30-2 oktober kommer det att spelas Select Cup på Ekängs IP. Därmed är det ingen träning för våra uppstartslag eller knatteboll den helgen. Nu på söndag kör vi på som vanligt klockan 10-11:00. Har ni några frågor går det bra att höra av sig till: patrik.magnusson@oskungdom.se
F-P2016 Svart
22 sep 2022
0kommentarer
Ingen träning söndagen den 2:a oktober
Helgen 30-2 oktober kommer det att spelas Select Cup på Ekängs IP. Därmed är det ingen träning för våra uppstartslag eller knatteboll den helgen. Nu på söndag kör vi på som vanligt klockan 10-11:00. Har ni några frågor går det bra att höra av sig till: patrik.magnusson@oskungdom.se
F-F2016
22 sep 2022
0kommentarer
Efterlysning: kan någon mer vara med på matchen på lördag?
Hej! I helgen spelar vi alltså matcher lördag (Yxhult, borta) och söndag (Sturehov, hemma). Till matchen mot Yxhult är det bara 8 spelare som meddelat att de kan vara med: Anis, Edwin P, Loui, Lucas, Mubarak, Nils, Sixten S och Vidar. Vi skulle verkligen behöva få med någon eller några killar till. Är det någon som svarat att de inte kan lördag som faktiskt skulle kunna vara med? De får i så dubblera, dvs spela båda matcherna. Svara här i kommentarsfältet - först till kvarn... Mvh Jonas.
F-P2012 Svart
21 sep 2022
5kommentarer
Visa fler nyheter