• Ny föräldramöte dag

    Hej Fredag 30 september kommer vi ha föräldramöte 17:05-17:55. Ni är välkomna och hoppas att så många kan komma denna gång. H-P 12 (Födda 2013/14) 24 sep 2022 1kommentar
  • Dagens matcher mot Karlslund

    Hej alla! Härliga matcher idag i nästan lika härligt väder. Vi spelade fyra matcher mot Karlslunds, 3x10 minuter. Idag var vi riktigt riktigt bra hela tiden. Här kommer några punkter som var extra bra: 1. Vi hade tidvis ett otroligt passningsspel och rörelse på fria ytor. Vi fick mycket beröm av det från Karlslunds tränare. Kul att höra det från andra tränare även om vi ser det själva. Extra kul eftersom vi tränat så mycket på det. 2. Vi spelade verkligen som ett lag idag. Alla kämpade hemåt och hjälpte kompisarna framåt. Vi har pratat väldigt mycket om att prata med varandra på planen och att peppa varandra, det var också väldigt bra idag. 3. Vi hade mycket bättre koncentration vid avbytarbänken idag. Jag behövde inte alls säga till något om det utan vi kunde istället prata om Matchen, och ibland annat. 4. Vi hade två nya spelare från ÖSK röd med oss idag, De blev mycket bra omhändertagna och hade kul tillsammans med oss. Det säger mycket om ett lag att det är lätt att komma in i laget. Också kul att se hade så kul. 5. Vi har pratar väldigt mycket om att våga skjuta även om det inte är ett perfekt läge. Det såg vi en del av idag och det är kul. 6. Målvakter som är "försvarschefer" och pratar med sina utespelare och peppar laget. Kul att se! Vi har ingen direkt punkt som ligger på den negativa sidan vilket säger mycket om dagens matcher! Vi är väldigt stolta över laget, resultat är aldrig viktiga i den här åldern men att se alla barns utveckling och hur kul det har tillsammans leder alltid till roliga matcher, bra utveckling och resultat (vi vet ju hur bra spelarna är på att räkna). Nu vilar vi tills på torsdag då det är sista träningen innan Select cup. Vi kommer skicka ut kallelse till Select cup tidigt för att kunna dela in laget och planera i tid, svara gärna så snabbt som möjligt och kom ihåg att ändra svaret om något händer innan lördagen. Beröm era barn så ses vi på torsdag! F-P2014 Svart 24 sep 2022 0kommentarer
  • New Body försäljning

    Pga efterfrågan från några föräldrar så kör vi iaf en period med New Body. Detta är helt frivilligt, men kan man sälja något så är det bara bra! Sista dagen för beställning är 24 okt 2022. Länken till vår shop: https://www.newbody.se/reg/TECBQZY //Säljgruppen I-HJ med IBF 24 sep 2022 6kommentarer
  • Föräldramöte 5 Oktober

    Onsdagen den 5:e oktober mellan klockan 18:45-20:00 kommer det arrangeras föräldramöte i klubbhuset! Killarna kommer träna i Tullängsskolan samtidigt som föräldramötet pågår. Obligatorisk närvaro från minst en förälder till varje kille då det kommer tas upp viktiga saker. Se till att närvara på mötet sedan är det ett perfekt tillfälle att få lära känna fler föräldrar i laget! Ha en fin helg! Hälsningar ledarna H-P-2011/12 24 sep 2022 0kommentarer
  • Summering föräldramöte

    Först och främst tack till alla som var med på mötet i torsdag, vi ledare känner på oss att det kommer bli en toppensäsong. Här kommer en summering från mötet och är det några frågor/funderingar från mötet, på vad som står nedan eller annat så som vi sa på mötet vill vi ha högt i tak så det är bara att fråga på och komma med inspel och tankar för att det ska bli så bra som möjligt för grabbarna Fabian som är verksamhetsutvecklare på ÖSK Ungdom och ansvarig för innebandy inom föreningen beskrev föreningen i stort och har ni frågor kring klubben är det enklast att ta det direkt med Fabian Målsättningen för säsongen är förutom att spelarna ska längta till varje match/träning att vi ska fortsätta utveckla spelarnas individuell teknik/klubbkontroll mm men också addera spelövningar för att utveckla spelet tillsammans som ett lag. Organisationen i laget är: Tränare: David, Fredrik, Jessica och Magnus. Mikael Wass (Simon) hjälper till vid behov, Fredrik (Alfred) och Andreas (Walter) agerar räddare i nöden om det är kris Lagledare: David & Jessica Event: Cahtrine (Oskar) och Isabelle (Louie) Ekonomi: David Försäljning: Linda (Isak) och Josefin (Walter) (försäljningsaktiviteterna blir troligen Bingolotter till jul samt försäljning av Ullmax under 1:a halvan av december, mer info kommer) Aktiviteter att boka in i kalendern: * Jobb för föräldrarna på Select cup 14-16 oktober * Örebrocupen (två lag anmälda) 31/3 - 2/4 2023) Seriespel: Vi kommer spela i en serie som heter PK7 och det är en serie för killar födda 2012, följande gäller för seriematcherna: Speltid 3 x 15 min Spelplan 30 x 15 meter 4 mot 4 + målvakt Inga resultat Inga utvisningar Seriespelet startar vecka 41 (15-16 oktober) Förutom att spela matcher med vårt lag kommer det finnas möjlighet att spela med grabbarna som är ett år äldre. Laget födda 2010/11 har inte tillräckligt med spelare för att fylla ut sina lag som är anmälda i serierna PK5 och PK6 vilket ger grabbar i vårt lag möjligheten att spela matcher och träna med dom äldre grabbarna. Alla ni som har en grabb som vill testa att lira med dom äldre hör av er till mig (David) eftersom vi vill ha koll på vilka grabbar som tränar och spelar laget födda 10/11. Skicka ett sms, ring eller maila mig så snart som möjligt så vi kan planera säsongen på bästa sätt. Kläder: Vi kommer spela i vita tröjor (matchtröja får man låna på plats), svarta shorts och vita strumpor. Shorts och strumpor tar respektive spelare med sig själv till matchen. Som träningskläder rekommenderar vi den svarta tränings t-shirten och shortsen som framgår av presentationen. Kläderna beställs via ÖSK:s samarbetspartner ENENDA, https://www.enenda.se/se/ (det går naturligtvis bra med vilka svarta shorts som helst men dom flesta grabbarna kommer spela i Selectshortsen från ENENDA) Är det frågor/funderingar så hojta till via telefon, mail eller ryck tag i nog av oss tränare i samband med kommande träningar. Trevlig helg! I-P 2012 23 sep 2022 5kommentarer
  • Lagen till söndagens poolspel på Ekäng IP

    Hej! Här kommer lagen till söndagens poolspel på Ekäng IP som vi själva arrangerar som ni redan sett. Det är säsongens sista poolspel. Vi har två lag med och alla som tackat ja till poolspelet kommer få spela. Vardera lag består av två fyror plus målvakt vilket innebär att alla kommer få byta lite mer än vad de är vana vid från säsongen. Ni ser lagen nedan. Poolspel söndag 25 september, kl 10-13 Plats: Ekäng IP Samling: kl 09.15 Totalt 5 lag är med i poolspelet och alla lag får spela 2 matcher. Lillån kommer med 2 lag och Rynninge med ett lag. Lag 1 Lucas Hugo Oscar Viktor H Louizos Yamin Suleiman Valter Svante J Tränare: Micke Lag 2 Platon Gabriel Max Anton J Edvin Adam Kobie Anton E David Tränare: Markus och/eller Hanna Håll Vi ses på söndag! Trevlig helg! Mvh Tränarna F-P2013 Vit 23 sep 2022 0kommentarer
  • Morgondagens matcher mot Karlslund

    Hallå! Imorgon är nog årets sista gräsmatcher för våran del. Vi kommer möta Karlslund i två matcher 3x10 minuter. Första matchstart är 13.15 och andra matchen är 14.15. Vi samlas därför 12.45 vid Karlslunds klubbstuga (se bild), Som vanligt tar vi med oss matchtröjorna och ni tar med er svarta shorts, svarta strumpor, fotbollsskorna och benskydd samt fylld vattenflaska. Vi kommer att ha tillgång till omklädningsrum för er som önskade det och skulle iväg på kalas direkt efter matcherna. För er som har anmält er till deltagande men av olika anledningar inte kan komma imorgon är det jättebra om ni kanmeddela oss det så snabbt som möjligt (går att ändra i anmälan på kallelsen). Som vi pratade om med killarna sist så är det viktigt att spelarna lyssnar på instruktioner och håller sig (någorlunda) lugna och fokuserad när de är avbytare. Nu stökar vi av det sista på arbetsveckan och brakar in i fredagsmyset. Ses imorgon för sista träningsmatchen innan Select Cup! F-P2014 Svart 23 sep 2022 2kommentarer
  • Matcher i Västerås den 2 oktober!

    Den 2 oktober har vi två matcher i Västerås. Till dessa matcher har vi nu kallat totalt 11 spelare och som då kommer vara med på båda matcherna. Ni som har fått en kallelse, ber jag er svara så snart som möjligt men senast den 26 september. Det för att vi ska hinna med att kalla in andra spelare om man intre kan vara med. I kallelsen ange också om ni har tillgång till bil och hur många spelare man har plats med i bilen. När vi åker till Västerås så samlas vi vid Circle K Svampen kl 09:00. Vi åker därefter till Västerås Arena C. Matcherna är sedan kl. 10:50 och kl. 12:10. Det betyder att vi bör vara tillbaka runt 14:30. Vi möter Västerås/Irsta röd och svart. Tjejerna som är med och spelar i Västerås får gärna ta med sig duschgrejer så att de kan duscha innan vi åker tillbaka. Ta också med vattenflaska, svarta shorts, vita strumpor, inneskor samt något lätt mellanmål att få i sig mellan matcherna. Matchtröjor tar jag med mig. Hälsningar Rikard H-F 2011/12 23 sep 2022 2kommentarer
  • Extra spelare till lördagsmatchen

    Vi behöver två extra spelare till matchen imorgon lördag. Samling 11:20 och matchstart 12:00 på Ekäng mot Sturehov. Skriv i kommentarerna här nedan för att anmäla sig. De första två som anmäler sig är kallade. F-F2011 23 sep 2022 4kommentarer
  • Föreläsning ”Attityder” 25/10

    Föreläsning i ÖSK utvecklingsstege Denna tisdag ställer vi in träningen för att gå på föreläsning H-F 16 utv (Födda 2008) 22 sep 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter