• Försäljningsaktivitet julkalendrar och bingolotter

    Nu är det dags att tjäna lite pengar till lagets kassa. Vi kommer sälja BINGOLOTTER till uppesittarkvällen och julkalendrar. Alla försöker sälja så många bingolotter och julkalendrar som möjligt, men vi se gärna att varje barn/familj har som ambition att försöka sälja minst 5 lotter och 2 julkalendrar. Förra året drog laget in cirka 13 000kr på försäljningen. Vi kommer att göra i ordning paket till alla spelare med 5 enkellotter och 2 julkalendrar per barn. Leverans av kalendrar sker efter dagens träning (tisdag 4/10) samt efter torsdagens träning (6/10). Har ni inte möjlighet att hämta ut kalendrar i samband med dessa träningar löser vi det självklart längre fram men ju förr desto lättare kommer det vara att sälja produkterna. Bingolotter levereras preliminärt i början av november. Respektive paket hämtas ut av målsman eller annan överenskommern vuxen, inte av barnen. - Julkalender 100 kr/st, laget får 50 kr/ såld julkalender - Enkellott 100 kr/st, laget får 38 kr/såld enkellott - Dubbellott 200 kr/st, laget får 76 kr/såld dubbellott Önskar ni byta ut enkellott till dubbellott eller om ni önskar fler lotter/kalendrar är det självklart bara att säga till Sara eller Rebecca. TIPS! Lägg redan nu ut information om försäljningsaktiviteten på era sociala medier, det brukar vara en mkt positiv och enkel försäljningskanal, speciellt om man är tidigt ute. Respektive familj swishar totalsumman för sin ”beställning” till lagets swish: 123 618 92 29. Skriv BARNETS NAMN som meddelande! Detta gör ni senast 18/12 men med fördel redan i samband med att ni hämtar respektive paket. F-F2012 4 okt 2022 2kommentarer
  • Träningstider vinter 2022/2023

    Hej! Nu är tiderna ändrade igen. Vi kommer inte träna måndagar som tidigare nyhet berättade. Vi kommer få behålla våran tid på söndagar kl 18 och sedan onsdagar kl 18:15. Med vänlig hälsning, tränarna och ledarna F-P2012 Vit 4 okt 2022 2kommentarer
  • Matcher mot Hovsta

    På torsdag kommer vi på träningen att spela matcher mot Hovsta. Det kommer komma ut en separat anmälan som vi är tacksamma för om ni svarar på. Precis som vanligt träffas vi Kl. 17:15 och träningen slutar Kl. 18:30. Ha på er vanliga träningskläder, ni får låna matchtröja. Go ÖSK Go! F-P2014 3 okt 2022 1kommentar
  • Nya träningstider i höst/vinter

    Hej, vilken rolig dag vi fick på Select Cup. Killarna spelade och kämpade så bra för varandra och många mål blev det :) I och med Select Cup så avrundar vi sommarsäsongen och får nya träningstider från och med vecka 41. Så ingen träning måndag 3/10. De nya tider vi fått, som ännu är preleminära är: Innomhus: söndagar 16:00-17:30 på Tullängsskolan. Utomhus: tisdagar 17:00-18:15 på Ekängs IP konstgräs. Nu börjar vi alltså träna två gånger i veckan. Skulle det krocka med annan vinteridrott så vill vi främja multiidrottande, så inga problem om man inte kan vara med alla pass. Kul att se att de flesta kan komma på föräldramötet på torsdag. Daniel från ÖSK Ungdom kommer att presentera lite mer kring föreningen och hur vi skall kunna bilda en bra föräldragrupp kring laget. F-P2015 Svart 2 okt 2022 0kommentarer
  • Nu slutar vi träna utomhus efter Select Cup

    Vad rolig vi hade på Select Cup!!! Så kul att se tjejerna kämpa för varandra :) Nu tar vi träningsledigt under nästa vecka och börjar i igen inomhus vecka 41. Preliminär ny träningstid är lördagar kl. 11-12:15 i Navets skola, kallelser skickas ut som vanligt. Vill även passa på att tacka föräldrar till Märta, Majlis, Freja, Stella, Saga och Bonnie som ställde upp och var p-vakter under Select Cup. Det var rekord i antal anmälda lag i år och att arrangera detta bygger på att alla lag hjälper till, så viktigt för att klubben ska ha en god ekonomi och kunna hålla våra medlems och träningsavgifter nere :) Till sist vill jag påminna om Ullmax försäljningen, se instruktioner i tidigare nyhet om hur ni skapar ett säljkonto för att tipsa nära och kära eller lägga en egen beställning på fina underställ och funktionskläder :) F-F2014 2 okt 2022 0kommentarer
  • Tack!

    Tack alla för idag, så bra jobbat! Och så klart ett extra stort tack till våra tränare! F-P2012 Vit 2 okt 2022 0kommentarer
  • Select Cup

    Hej! Nu har det gått ut kallelser till Select Cup. Om något lag lämnar återbud kan tider för matcherna ändras. Vill ni hållar er uppdaterade under cupen så hittar ni spelschemat för cupen här: https://selectcup.cups.nu/2022/result/category/31725346 Vi vill också passa på att tacka lagföräldrarna för dagens lagaktivitet. Mycket bra ordnat! Det finns några bilder från övningarna och uppladdningen inför matchen mellan KIF och Rosengård här på laget (under bilder). Vi ses på träningen på tisdag! Hälsningar tränarna F-F2011 2 okt 2022 0kommentarer
  • Select cup och kommande träningstider

    Vilken dag vi fick uppleva på Ekäng igår! Bra väder, kul spel och fullt med godis i kiosken😊! Killarna kämpade på riktigt bra under hela dagen, vilket resulterade i fina mål och stundtals bra passningsspel. Bra jobbat alla spelare, ledare och föräldrar! Kommande vecka kommer vi träna som vanligt på tisdag och torsdag. Med start veckan efter (den 12/10) kommer vi träna utomhus på 7v7 konstgräset på onsdagar Kl 17:00-18:15, samt inomhus på Tullängsskolan Kl. 14:45-16:00 på söndagar. Dessutom erbjuder ÖSK ungdom genom vår tränare Jimmy möjligheten till intresseträning på fredagar utomhus på konstgräset Kl 17:00-18:30. Det är för alla spelare i föreningen födda 2014 som vill träna ett fotbollspass extra i veckan. Där kommer ledare från alla tre 2014 lag i föreningen att närvara. Tider mm finns i kalendern på lagets hemsida. Under hösten/vintern kommer vi även ha ett par träningsmatcher. Dessa återkommer vi med när de närmar sig. Som vanligt kommer en separat kallelse till dem. Vi ser fram emot en roligt höst/vinter på fotbollsplan. Go ÖSK Go! F-P2014 2 okt 2022 0kommentarer
  • Select cup och kommande träningsschema mm

    Vad spelar väll lite regn för roll när det finns så mycket glädje i detta lag som värmer! Full fart och härlig kämparglöd hos alla tjejer gjorde att vi fick se många fina prestationer på planerna i Lillån idag. Härligt! Bra jobbat samtliga tjejer, ledare och föräldrar idag! Vad händer framöver? 1 Närtid. Kommande vecka tränar vi som vanligt på tisdag och torsdag. På fredag kommer vi ha säsongsavslutning i klubbhuset på Ekäng (separat inbjudan har gått ut) Kl. 19-23. Vi kommer laga och äta mat tillsammans, ha en lättare kostföreläsning för att sedan tillsammans se Spanien - Sverige på tv. Sista anmälan till fredagen är på onsdagkväll. Detta för att vi ska kunna fördela vad som ska köpas in (tjejerna kommer att få köpa varsin ingrediens till maten, den ansvarar de sedan för att den tillreds på rätt sätt på fredagen). 2. Snart tid. Vi kommer efter fredagens aktiviteter ta ett träningsuppehåll på två veckor. Vi kommer börja träna igen utomhus tisdagen den 18/10. Vi kommer även ha en tid inomhus i veckan, men den är inte spikad och klar än (vi återkommer när vi vet). Alla träningstider ligger, och kommer ligga i kalendern på hemsidan. Dessa tider kommer vi ha till den 1/5 2023. 3. Framtid Vi kommer ha ett gäng träningsmatcher lite då och då under perioden november-april. Dessa kommer mestadels ligga på helger. Vi kommer som vanligt komma med kallelse till respektive match. Vi kommer också ha föräldramöte och garanterat någon mer lagaktivitet eller övernattning. Det återkommer vi med när det närmar sig. Vi kommer även ha ett uppehåll kring jul. Go ÖSK ago! F-F2012 2 okt 2022 2kommentarer
  • Jobb på Select Cup 15-16 oktober

    Hej föräldrar i P-10vit! Nu har vi fått våra arbetsuppgifter till Select Cup 15-16 oktober. Det är många timmar att täcka och det innebär att nästan alla får ta ett pass denna helg. Vi ska jobba på Lillåvallens IP med att bemanna kiosken 2 personer och grillen 1 person. Schema (barnens namn) som följer : Kiosk lördag 15/10 8-11 Gustav, Olle A. 11-14 Muaz, Felix 14-17 Arve, Alvin 17-19 Oliver, Arios Grill lördag 15/10 10.30-12.45 Zion 12.45-15.00. Viggo R. Kiosk söndag 16/10 7-10 Jones, Axel 10-13 Danial , Oscar 13-15 Mahmoud, Lennox Grill söndag 16/10 10.30-12.45 Petter 12.45-15 Maximiliam Man ansvarar själv för att hitta en ersättare om man inte kan ta sitt pass. Ni får självklart byta tider sinsemellan, men jag vill gärna veta detta så att jag kan uppdatera schemat . Vi hoppas på en kul cup och fullt drag i kiosken! Med vänlig hälsning, Erik Ardesjö Eventansvarig P10-vit 0732-563636 F-P2010 Vit 2 okt 2022 7kommentarer
  • Visa fler nyheter