• Bingolotter

    Hej alla. Vi ska sälja bingolotter och kalendrar under hösten. Vi ska sälja minst 2 bingolotter (enkel) och 2st kalendrar per spelare. Lotter kommer delas ut på träningen nästa onsdag. Jenny sköter det. Man swishar mig direkt när man fått sina lotter. 070-386 99 57 märk med spelares namn Hör av er vid frågor. mvh Föräldragruppen H-F 2011/12 6 okt 2022 28kommentarer
  • Försäljning Ullmax

    Nu under hösten säljer vi Ullmax kläder för att tjäna ihop pengar till vår lagkassa. Sista försäljningsdag är 30 november. För att komma igång med försäljning så behöver ni gå in på https://www.ullmax.com/sv/ och skapa ett konto om ni inte redan har ett. Ni ska välja säljare och uppge gruppkoden 692137. Återkommer när det närmar sig för leverans med hur betalning går till. Tanken är att kläderna ska komma i god tid för att tomten ska kunna ha med sig lite julklappar. Om ni har funderingar eller vill ha katalog. Skicka ett mail till: rosalinda_ros@hotmail.com Vi har inte satt någon målförsäljning. Bra om alla killar kan sälja något så att vi har råd att köpa grejer till laget och åka på cuper. Försäljningsansvariga Linda och Josefin I-P 2012 5 okt 2022 2kommentarer
  • Info från föräldramötet

    Stor uppslutning på kvällens föräldramöte! Det var många som samlades i klubbhuset kl 18.45 för att gemensamt prata om hur vi hjälper till på bästa sätt för våra killars handbollslag. Mötet inleddes av Sebastian som är verksamhetsutvecklare för handbollen inom ÖSK Ungdom. Sebastian gick igenom hur klubben är uppbyggd och hur den fungerar. Sedan berättade han om hur laget ska vara organiserat och vilka roller som ska finnas runt laget. Som ni vet så är Hampus tränare och Paulina samt Håkan är assisterande tränare. Janne är lagledare och Nicklas är ekonomiansvarig. På kvällens möte bestämdes att Malin och Anna är försäljningsansvariga. Vi har också på förslag att Charlotta och Naomi ska vara lagbyggare vilket vi hoppas att de vill. En ny roll som tvättansvarig inrättades och Nicklas axlar den under den kommande säsongen. Janne och Håkan fortsatte sedan att prata om viktiga saker runt laget såsom: - att använda appen Laget.se - skriv i gästboken när man inte kan komma på träningen. Vi ska även kolla möjligheten att ha en kallelse till träningarna efter önskemål på mötet. - kläder och vattenflaska på träningar - matchtröja får man låna när man spelar match men man ska ha egna svarta shorts och egna svarta strumpor. - showroom för klubbkläder finns på klubbhuset. Där kan man titta innan man eventuellt beställer kläder. - kom ihåg att svara på kallelser till matcher. Önskemål kom upp om att informera om vilka som inte är kallade så att man vet. - börja redan nu att sälja bingolotter och kalendrar till jul- och nyår. Försäljningsansvariga kommer ut med mer information, Tack för ett bra möte! Hälsningar ledarna H-P-2011/12 5 okt 2022 3kommentarer
  • Ullmax och Julkalender

    Efter träningen 4/10 fick ditt barn med sig en katalog från Ullmax och i den 2 st julkalendrar. Målet med ullmax är att sälja för 1200 kr var. Det är ungefär 6 st produkter per spelare. Nu får man ju chansen att köpa ett underställ och varm mössa och andra bra saker till sitt barn eller sig själv att ha till vinter samtidigt som laget tjänar lite pengar till lagkassan. Skulle man inte vilja sälja Ullmax så lämnar man tillbaka katalogen på söndagens träning till Camilla. I katalogen låg det 2 st julkalendrar som barnen ska sälja det kommer bingolotter längre fram. Målet är 2 st julkalendrar per barn och såklart önskar vi att man säljer mer då killarna får mer pengar till lagkassan. Skulle man inte vilja sälja Julkalendrarna så lämnar man tillbaka dom på söndagens träning till Camilla. Bingolotter kommer i början på november eller tidigare. Lämnas ut så fort det går. Man har haft möjlighet att köpa sig fri från försäljning och det kan man även nu men vi vill helst att ni försöker hjälpa ditt barn att sälja sakerna. Vill man köpa sig fri från Ullmax så är det 400 kr. Swisha till 123 155 48 64 och märk det friköp ullmax (ditt barns namn). Vill man köpa sig fri från Julkalendern så är det 150 kr. Swisha till 123 155 48 64 och märk det friköp bingo (ditt barns namn). F-P2013 Svart 5 okt 2022 3kommentarer
  • Förändringar i spelschemat

    Seriespelet var planerat att starta den 16:e oktober med seriematcher mot Enköping respektive Eskilstuna Guif i Ekängshallen! Det har blivit dubbelbokning i Ekängshallen i Eskilstuna vilket har gjort att vi kommer resa till Eskilstuna söndagen den 30:e Oktober. 30:e Oktober, Ekängshallen! Match 1: Enköping - ÖSK, 13:30 Match 2: ÖSK - Eskilstuna GUIF, 15:00 Angående 16 Oktober och hur det stått i kalendern som kan ha lurat några av er att ena matchen skulle ha spelats i Örebro respektive den andra matchen i Eskilstuna stämmer inte. Några gånger den här säsongen arrangeras sammandrag vilket innebär att två seriematcher spelas samma dag i samma hall. Den 22:a Oktober kommer det arrangeras två matcher i Birgittaskolan! Allt är inte helt spikat men Match 1 kommer starta runt 09:45 och den andra matchen startar 11:00. Motståndare och mer detaljerad information meddelas så fort allt är klart! Något ytterligare som håller på att planeras är en heldag i Birgittaskolan den 19:e November mellan 09:00-17:00 och då är tanken att bjuda in tre andra lag för att spela flera matcher samma dag. Alla lag ska få möta alla lag vilket gör att det blir många matcher i hallen den dagen. Mer information kommer att komma! Påminnelse, närvara på dagens föräldramöte! H-P-2011/12 5 okt 2022 0kommentarer
  • Förlängd försäljningstid julkalendrar

    Hej! Enligt önskemål förlänger vi tidsperioden för försäljning av julkalendrar med en vecka. Den som vill kan rapportera in fram till och med den 12/10. Viktigt att ni rapporterar in genom att kommentera till den här artikeln: https://www.laget.se/OSKUFOTBOLLP14SVART/News/7083463/Dags-att-borja-salja-julkalendrar Med vänlig hälsning, Johan och Annika, ekonomiansvariga F-P2014 Svart 5 okt 2022 0kommentarer
  • Nya träningstider

    Från och med måndag 10/10 börjar nya träningstider att gälla. Planen är att vi kommer träna Inomhus på Tisdgar i Almbyskolans idrottshall. Utomhus på söndagar på konstgräs. Tider kommer in i kalendern under denna vecka och beskrivning vart vi kommer att vara. F-P2013 Svart 4 okt 2022 0kommentarer
  • Spelarföreläsningar

    Under oktober kommer det att vara två spelarföreläsningar, dessa föreläsningar är viktiga att gå på och är en del av den spelarutbildning som ÖSK Ungdom har. Den föreläsning som vänder sig till barn födda 2012 kommer samtliga spelare att kallas till, då det inte var några föreläsningar förra året och därmed behöver 2011:orna "komma ikapp". Den är på en onsdag och då kommer handbollsträningen att utgå. Den föreläsning som är för spelare födda 2011 kommer samtliga tjejer som är födda 2011 få en kallelse till, den är på en tisdag och kommer att ligga utöver den veckans träningar. Information om utbildningarnas innehåll sänds till samtliga registrerade spelare via ett mail till förälder. H-F 2011/12 4 okt 2022 0kommentarer
  • Onsdagsträningar

    Vi kommer att erbjuda träningar vissa onsdagar här framöver men inte imorgon dock! Träningarna ligger inne i kalendern men vi kommer att kalla till dessa när det är aktuellt! Mer info om detta på torsdagens föräldramöte! Påminner er om att det är viktigt att ni svarar på kallelserna vi skickar ut då vi planerar träningar och matcher efter dessa! Ha en bra kväll!! I-F 2011/12 4 okt 2022 2kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup! Ni gjorde en riktigt bra insats och med över 150 lag som kom hade det vi inte kunnat lyckas så bra utan er. Om en och en halv vecka är det dags för de äldre att komma till fotbollscupen. Vi ser fram emot ytterligare en helg med Select Cup och därefter blir det bandy med KOSA-natta! F-P2012 Vit 4 okt 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter