Nya träningstider oktober - mars
Hej alla! Nu har vi fått de nya träningstiderna bekräftade. Imorgon är den sista grästräningen på ordinarie tid och från och med nästa vecka gäller nedanstående tränignstider då vi kommer att träna på konstgräset. Tyvärr kommer vi inte har tillgång till någon stenhård grusplan i vinter vilket är lite synd att barnen inte få njuta av. Vi har dock valt att även denna höst/vinter hålla alla träningar utomhus på konstgräset då vi tycker att det är en bättre miljö att träna fotboll mot att vara inne i en idrottshall. Torsdagar: 17.00-18.15 har vi halva sjumannaplanen till vårat förfogande. Just nu är det ingen annan som har andra halvan av planen så med lite tur har vi hela planen för oss själva i höst/vinter. Söndagar 10.00-11.30 har vi en fjärdedel av elvamannaplanen till vårat förfogande. Vår ambition är att köra hela hösten/vintern. Erfaraenheten från förra hösten/vintern är att det går bra att köra även om det är kallt. Vid riktigt kallt väder kommer vi givetvis få utvärdera och eventuellt ställa in eller förkorta träningen. Vi kommer också att försöka att få till tränignsmatcher löpande under hösten/vintern men det kommer förmodligen vara en period nu under oktober där de tinte kommer att vara så mycket träningsmatcher. En annan erfarenhet från föregående höst/vinter är att det kommer att vara perioder med mycket förkylningar/sjukdomar där vi kommer att vara få ledare på träningspassen varför vi kommer att behöva hjälp från er föräldrar med lite hjälp med att ta fram mål och ta bort mål efter träningspassen t.ex. Gemensam träning för alla födda 2014 Från och med nästa vecka kommer det även att finnas möjlighet till att träna ett extrapass på fredagar 17.00-18.30 (fredagsmys). Den tiden kommer att vara öppen för samtliga spelare födda 2014 i ÖSK och träningen kommer huvudsakligen att ledas av Jimmy Högberg som är tränare i ÖSK röd. Tanken med dessa tränignspass är att de som är extra intresserade ska få möjlighet till extraträning tillsamamns med andra spelare i årskullen. Det är givetvis helt frivilligt och tänkt som ett extrapass. Vid dessa träningar kommer ledare från övriga ÖSK-lag också att medverka. Vi vet inte så mycekt detaljer om dessa träningar men det komemr att ge sig under hösten/vintern. Övrig information # Vi har anmält två lag till Örebrocupen. Den seplas 16-18 juni 2023. Ska bli superroligt då det är första gången vi har möjlighet att vara med i den cupen. # För er som vill beställa tränignskläder till era barn så är det möjligt att göra på eneda.se Skapa ett konto och logga in på klubbshopen så kan ni beställa. För den intresserade går det att testa kläderna i klubbhuset. # Om ni vet redan nu att erat barn har andra aktiviteter som krockar med de nya tränignstiderna får ni gärna berätta det för oss tränare. ÖSK (och vi ledare) uppmuntrar alla spealre att hålla på med adnra sporter (gärna i ÖSK) och vi har förståeldse för att det kan uppstå krockar, speciellt under hösten/vintern men vi vill gärna veta om det så vi kan planera träningar och har lite koll på läget.
F-P2014 Svart
7 okt 2022
0kommentarer
Line-up på ÖSK-matchen på måndag 10 oktober
Samling 17.30 bakom västra läktaren (vid svarta stora konstverket). Matchen börjar kl 19.00. Tjejerna ska gå med spelarna in på planen. Efter det kan man åka hem eller så stannar man kvar och kollar på matchen. En vuxen per barn får en sittplatsbiljett på norra läktaren. Barnen får låna shorts, strumpor och matchtröjor som de har på sig när de går in på planen. Men tänk på att ta med underställ om det är kallt ute. Vi har fått in anmälningar från ca 10 tjejer men vi behöver 23 så vi kommer låna från F2014. Men har ni inte anmält er än så kan ni skriva det nedan i kommentarerna.
F-F2016
6 okt 2022
2kommentarer
Avslutning utomhus på söndag
På söndag är det sista tillfället som vi tränar utomhus. Det blir en träning med både matchspel och mycket lek. Vi avslutar träningen med fika och medaljutdelning för Select Cup. Anmäl er som vanligt genom att svara på aktiviteten så vet vi hur många som kommer. Vi återkommer inom kort med träningstid inomhus. Hälsningar Tränarna genom Ellinor
F-F2016
6 okt 2022
2kommentarer
SEK & KIOSK lördag!
På hemmamatchen på lördag tänker vi att dessa föräldrar jobbar: SEK: Ruben Samuelsson Måns Juliusson SPEAKER: Hugo Klerne KIOSK: Elton Berglund Jack Boman Angående kiosken: Visst har 06-föräldrarna kioskgrejer hemma hos någon? Vem vet - & ser till att det kommer till Mellringe? Hembakt fixar Monica! Angående arbets-schema: I 05-laget har vi alltid meddelat efter laguttagning vilka som jobbar, I 06-laget har vi gjort ett schema inför säsongen. Vi måste bestämma hur vi ska ha det denna säsong. Jag kan göra ett långtidsschema om vi vill ha det så, men om vi ska göra vecka för vecka vill jag att någon annan sköter det, eftersom jag roddar just det i JAS-laget... Jag fixar ett excelblad att använda för den som isf tar på sig det. Samma gäller väl PK1-matcherna tänker jag. Tyck gärna till nedan om detta - men framför allt om kioskgrejorna i första hand! Tack! / Annik@
Herrjunior
6 okt 2022
14kommentarer
Dagens träning
Dagens träning bjöd på riktiga höstvindar! Idag körde vi den klassiska Zick-Zack övningen som uppvärmning. Den går ut på att passa bollen mellan varandra, inte helt förvånande i Zick-Zack mönster, för att sedan gå på avslut. Sedan delade vi in killarna i två grupper. Ena gruppen körde olika skottövningar medan andra gruppen fick göra en ny övning där de passar och driver bollen mellan koner, två och två. En ny övning är alltid lite svår i början men tycker killarna gör den riktigt bra. Passningar, bollkontroll och teknik kan vi aldrig träna för mycket Vi avslutade med match. Det är snart dags att gå över på konstgräs och det ser grabbarna fram emot. Sista grästräningen på lördag! Trevlig kväll! /Tränarna
F-P2014 Svart
6 okt 2022
0kommentarer
Försäljning Bingolotter o Kalendrar
Vi stärker upp lagkassan genom att sälja Bingolotter till den 23 december samt julkalendrar. Vi tänker att vi alla säljer minst 5 Kalendrar/lotter per kille. Om man inte vill sälja så kan man köra friköp för 250 kr. Meddela Linda hur många av varje sort ni vill ha. Skicka sms till 0703573847. Om ni vill göra ett friköp meddelar ni Linda även detta. Lotter delas ut senast 15 december. Detta är även sista dagen för att redovisa försäljning. Obs: Ni som redan har tagit några lotter/Kalendrar meddela Linda på sms hur många ni har tagit av varje sort Redovisning görs genom att swisha till lagets swishnummer. 1232289577 Märk betalningen med barnets namn plus bingolotto. Vi planerar att stå en dag i Mariebergs köpcentrum, men avvaktar att ÖSK Ungdom meddelar vilka datum det är möjligt att stå där. Återkommer om Marieberg. Lycka till med försäljningen. Försäljningsansvariga Linda o Josefin
I-P 2012
6 okt 2022
8kommentarer
Tröja inför träningsmatch Lördag 8/10
Hej! Tyvärr är matchtröjorna vi skulle låna inför lördagens träningsmatch redan utlånade till annat lag. Därför bet vi er ta med egen matchtröja (Vita tröjan) på lördag. Har ni inte den vita tröjan tröjan går det bra med en vit T-shirt eller den svarta lagtröjan. Glöm inte att ta med vattenflaska, skor och viktigast av allt ett glatt humör!! Ses på lördag!
H-F 14 (Födda 2012-13)
6 okt 2022
1kommentar
Inställd träning ikväll torsdag 6 oktober
Hej, Vissa av er har kanske redan läst i Gästboken att dagens träning tyvärr är inställd pga mörker. Vi återkommer senare idag med ytterligare info kring nästa veckas nya träningstider. Mvh Micke
F-P2013 Vit
6 okt 2022
0kommentarer
Knäkontroll
Hej! Här kommer både övningar och information om skadeförebyggande träning (Knäkontroll+) från Svenska Innebandyförbundet. Det är ett riktigt bra material som kanske främst riktar sig till er ledare som har spelare som är ca 10 år och uppåt. Knäkontrollen är ett typ av koncept för att minska knäskador genom olika övningar, förslagsvis inbakat i uppvärmningen. Det här materialet är lätt att ta till sig, det finns både som en PDF men även med flera bra och tydliga videor. Kika på det och kanske är det något som ditt lag behöver arbeta mer med. Skulle någon vilja fördjupa sig så finns det möjlighet att utbilda sig vidare inom ämnet via förbundet. Har ni några funderingar kan ni som alltid kontakata mig. Lycka till med alla seriestarter! SIBFs information Materialet som PDF Videomaterial med övningar
Innebandyledare
6 okt 2022
0kommentarer
Poolspel i Oktober
Hej Under oktober kommer era killar ha chansen att spela mycket match mot många olika lag. Som vi tränare berättade på föräldrarmötet kommer vi försöka spela så mycket match som det är möjligt. Vi kommer ha tre helger framför oss med handboll Poolspel i Oktober 15 oktober matcher mot IFK Örebro i Adolfbergskolan 11.00 till 12:00 23 oktober Poolspel i Eskilstuna. Där är ett lag anmält och de tider som samordarna skriver är 10:00 till 15:00. 30 Oktober Poolspel i Lindesberg. Där är två lag anmält. Svara gärna på anmälningsutskicken om matcher så vi vet om vi är tillräckligt många till varje poolspel. Kan man inte anmäla sig på Laget.se anmäl sig till Matilda. MVH Tränarna
H-P 12 (Födda 2013/14)
6 okt 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter