• Återkoppling övernattning

    Hej alla! Här kommer en lite rapport från gårdagen/natten/morgonen. Först vill jag bara säga, vilken laganda vi har. Killarna har så kul med varandra och är riktigt bra kompisar. Man märker väldigt tydligt när vi göra såna här saker att det finns en väldigt stark koppling mellan ALLA. Det här var ju ett lite test eftersom vi planerar att åka på cup utanför Örebro regionen med övernattning. Vilket jag lugnt kan säga i efterhand inte är några problem. Det är klart att ljudnivån blir hög i bland när 20st 10:åringar pratar i munnen på varandra. Men det finns också en respekt för varandra och ledare som jag är väldigt glad över. Vi har väldigt bra och sunda killar i vårt lag som vill göra rätt för sig. Träning blev ju en så succé som vi trodde när Seger, Milleskog, Hamad, Eskilinen och Jake Larsson från A-laget kom och va med på hela träningen och gav våra killar tips och uppmuntran. För att citera Andreas; jag har aldrig sett Oliver göra så många överstegsfinter i hela sitt liv som han gjorde de senaste 20min. Alla ville imponera och visa sin bästa sida vilket var väldigt roligt att se. Efter träningen gick vi in i konferensen där killarna fick chansen att ställa frågor till A-laget. Det va många roliga frågor och när Milleskog berättade att han spelar FIFA 23 utbröt ett jubel och tusen frågor som jag inte har en aning om svaret på. Efter att vi tacka A-laget med en varmapplåd och ett löfte från A-laget att de ville komma tillbaka. Efter Det tog vi foto på alla till laget.se. Sen bestämde sig killarna att de va inte klara med fotboll och drog ut och spelade en timme till. Efter dusch och lite FIFA var det dags för pizzakväll. Vi inser nu efter att nästa gång räcker inte 6 familjepizzor. Tror Theo åt 9 slices😳. Under kvällen satt jag och Andreas intervjuade att killarna i vad de tycker är roligast med fotboll mm. Otroligt kul att sitta och höra vad de tycker är bäst och vem deras favorit spelar är, konstigt nog fick varken jag, Andreas eller Jimmy någon röst. Kl 23:30 bestämde vi att det var dags för alla att gå och lägga sig. Efter lite fniss och skratt somnade de flesta. Kl 03:15 hörde jag en liten viskande röst, Martin är du vaken, svara på 2 sec ja absolut vad är det? Kl 06:00 drog Yazers alarm igång med någon väldigt snäll musik, Arwin staplade runt i rummet och undrade vad som lät. Efter frukost och städning och inventering av alls platser(alla tog hand om sina platser otroligt bra). Var det dags att tack för träningen/kvällen och morgonen. Alla verkade super nöjda och Mons tyckte att vi skulle göra det här igen nästa sommar en hel vecka. Tror vi tar en funderar på det. Tack för en super övernattning, vi tränare och ledare är lite trötta idag. Med vänlig hälsning, Tränarna och Ledarna. F-P2012 Vit 9 okt 2022 8kommentarer
  • Nallvin på Eko

    Hej! Vi har fått tilldelade två lördagar i oktober där två spelare i laget ska vara på Eko mellan kl 11-15. Där är dom utklädda till Nalvin och har godisregn 1 gång per timme. Kommande två tillfällen den 15/10 är Elsa och Anna och 23/10 Fanny och Anna. Sen rullar det på med Fanny och Doris, därefter Doris och Linnéa G osv. Det blir alltså en som är "van" varje gång. Tjejerna får lunch på plats! Vi tjänar 800 kr till laget varje tillfälle! H-F 16 (Födda 2010/11) 9 okt 2022 0kommentarer
  • Jourlag

    Hej! Som ett led i att stärka samarbetet och öka klubbkänslan mellan ÖSK Handboll Herr, ÖSK Handboll Dam och ÖSK Ungdoms handbollslag vill vi ha hjälp av ungdomslagen med jourlag under hemmamatcherna säsongen 2022–2023. Till denna säsong är det lagen från födda 2012 och äldre som kommer att erbjudas att få jobba. För att lösa uppgifterna behövs både föräldrar och spelare. Arbetsuppgifter · Hjälpa till i kiosken (1 spelare och 1 vuxen) · Hjälpa till i entrén (1 spelare och 1 vuxen) · Golvtorkare under match (2 spelare och 2 vuxna) De yngre lagen behöver en vuxen som stöd. · Utse och dela ut pris till matchens lirare med hjälp av speaker · Filma matchen via Solid Sport (1 spelare eller 1 vuxen) · Vakter. Gäller vid match i Stora Hallen. (2 vuxna). ENDAST ÖSK HERR! · Sälja och ansvara för bollkastningen. (2 spelare). ENDAST ÖSK HERR! · Grovstäda i arenan efter matchen. (Samtliga i jourlaget) Totalt: minst 10 personer i Arenahallen. 15 personer i Stora Hallen (Herr). Kontakta ÖSK Handboll Herr innan er match för att säkerställa om matchen spelas i Stora Hallen eller i Arenahallen. Frågor och svar När ska vi vara på plats? Jourlagen ska vara på plats senast 1 timme innan matchstart och anmäla sig till matchvärden. Vem är matchvärden? Jerker Lindgren eller Göran Nyqvist brukar vara matchvärd för ÖSK Handboll Herr. För ÖSK Handboll Dam är matchvärden Kent Frankesjö eller Magnus Iggström. Vårt lag har blivit tilldelade 4/12 kl 17.30 på Änglandaskolan och 15/1 kl 14.30 i Idrottshuset. Anmäl nedan vilket datum ni kan! Hälsningar Sofia H-F 16 (Födda 2010/11) 9 okt 2022 8kommentarer
  • Vi lär oss teckenspråk

    Skoj! Nu ska vi börja lära oss det svenska teckenspråket. Målet är lite grunder, bokstavering av ord och vardagskommunikation. Vi passar på under våra gemensamma lagaktiviteter, cuper och ibland helt vanliga träningar. Under denna nyhet kommenterar vi vad vi har lärt oss. Gå gärna hit ibland tillsammans med din spelare/ditt barn och testa vad ni kommer ihåg. /Med vänliga hälsningar tränarna F-F2011 8 okt 2022 9kommentarer
  • Tält och bänk

    Vi ledare känner att laget skulle må bra av att till nästa säsong ha ett tält och en avbytarbänk till matcher och cuper. Vi har nu sonderat terrängen och hittat alternativ till rimligt pris. Vi undrar om det finns någon förälder/företag (eller någon annan) som vill vara med och sponsra laget? Om någon vill bidra/sponsra kommer vi givetvis gå ut med det på hemsidan, samt i storsta allmänhet för evigt prata positivt och gynna det företag/person som hjälper till!😊 Ett tält kostar 1500kr, och en bänk kostar 1200kr. Vet ni någon som vill stötta tjejerna kan ni hör av er till någon av ledarna. Tack! Go ÖSK Go! F-F2012 8 okt 2022 4kommentarer
  • Bollkul är igång!

    Sju grupper startade idag, två kör igång imorgon! Vi kommer att köra Bollkul hela vägen fram i maj, med lite uppehåll för lov och jul med mera. Tack alla som kom och alla som hjälpte till på olika sätt. Hörde att det var flera barn som absolut inte ville gå hem efteråt utan hade velat stanna kvar! Bra jobbat! Bollkul Info & Anmälan 8 okt 2022 26kommentarer
  • Sista träningen på gräs

    Då är sista träningen på gräs gjord för detta år. Fr.o.m nästa vecka kör vi på konstgräset. Tur är nog det, för det börjar likna mer och mer lervälling på fotbollsplanen. Det var en liten skara på 9 spelar idag på träningen. Vi började med att träna lite teknik två och två. Förflyttningar med boll och nedtagning. Därefter körde vi en övning där en spelare slår en lång passning för kompisen att springa på och sedan gå på avslut. Här tränar vi på att slå bollen framför medspelaren för att denna inte ska behöva stanna upp utan kunna avancera framåt i fart. På slutet såg det väldigt bra ut. Vi pratade om hörnor och placerade ut killarna och pratade lite om hur vi bör ställa upp. Sedan fick de testa hörnor innan vi avslutade med match. Nästa vecka är det träning torsdag och söndag se tidigare mail med info om träningstider. Extrapass fredagar (med Jimmy, ÖSK röd) för de som vill träna mer. Ha nu en fin helg! /Tränarna F-P2014 Svart 8 okt 2022 1kommentar
  • Vi fick alla mat!

    Maten räckte! Och alla hjälpte till med det de skulle, härligt jobbat tjejer! Till ledarnas stora förvåning kollade tjejer (hela) de första 25min av Sverige matchen också. Sen var det andra aktivitet som lockade lite för mycket 😊 Nu tar vi en välbehövlig ledighet, så börjar vi tränar igen tisdagen den 25/10 Kl 18:15 på Ekäng. Väl mött då! Go ÖSK go! F-F2012 7 okt 2022 6kommentarer
  • Viktig information

    Hej allesammans! Det har varit en jättebra start på denna säsong och det är fantastiskt roligt att se barnens glädje tillsammans. Många av barnen har redan den utrustning som behövs för att spela bandy på bästa och tryggaste sättet. Har man inte det behöver det fixas. Vi vet att några barn är och ”provar på” och då är inte kravet att ha all utrustning såklart. Det som är obligatorisk utrustning är: Skridskor Hjälm med galler Halsskydd Bandyklubba Annan utrustning som används är: Handskar Benskydd Armbågsskydd Suspensoar Bandybyxor eller gördel Bandystrumpor eller damask Behöver det slipas skridskor så löser vi det. Prata med oss ledare bara. Vi ledare behöver gå en kurs och lära oss maskinen men innan det är gjort finns det andra personer i föreningen som slipar åt oss. / Tränarna B-P13/14/15 7 okt 2022 2kommentarer
  • Tacos och heja Sverige!

    Snart träffas vi som anmält oss till kvällens aktiviteter på Ekäng. Glöm inte ta med er ingrediens till tacosen! Vill man ha Sverige kläder och måla sig får man gärna göra det! Vi ser fram emot en härlig kväll! F-F2012 7 okt 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter