• Dags att börja inomhus

    Nu startar vi igång inomhus istället! Vi har fått fredagar 17.30-18.30 på Almbyskolan! Så det blir fredagsfys innan fredagsmys😂 Vi startar nu på fredag! Hoppas vi ses! F-F2015 11 okt 2022 0kommentarer
  • Ändrad träning ons 12/10

    I morgon onsdag är fotbollsplanen på Ekäng upptagen så därför kör vi ett fyspass vid Sörbybacken. Vi kör samma tid som vanligt 17:45 till 19:15. Vanliga löparskor är att föredra F-F16 11 okt 2022 1kommentar
  • Fram med kalendern!

    Jag kommer nu delge er väldigt viktig och nyttig information så fram med kalendern! På fredag (14 oktober) klockan 18:15-19:45 kommer jag erbjuda “specialträning”. Änglandaskolan är hallen vi kommer träna i. Jag avsätter min fredagskväll för att killarna ska få träna extra och utvecklas ännu mer! Extra träningen ges till de killar som verkligen VILL träna och slipa på detaljer. Tisdagen 18:e oktober klockan 17:30-18:30 arrangeras det spelarutbildning av ÖSK ungdom och som är ett systematiskt och progression inriktat arbetssätt för att öka kvalitén i klubbens spelarutbildning. Det här arrangeras för att stärka arbetet med att säkerställa att samtliga aktiva i föreningen ska få med sig förkunskap utöver den praktiska träningen. Platsen för spelarutbildningen är Örebro Universitet Långhuset Hörsal L3 och vi behöver tillsammans hjälpa till under föreläsningen. Malin (Pontus mamma) har berättat för mig att hon är med under mötet men önskar gärna fler som är med och har koll på våra killar! Kallelse skickas ut! Under lördagen den 22:a oktober hoppas jag att motståndare bli 100% klart om någon dag. Jag jobbar stenhårt med att det ska bli klart så ni får ha överseende över att det dragit ut på tiden. Det publiceras en nyhet med vilka som är uttagna, tider och annan viktig information när allt är klart. Samma dag som matcherna den 22:a oktober har vi blivit tilldelade att vara jourlag åt ÖSK handboll herr. Matchen startar 17:00 och aktiveten startar 16:00. Vi vill att så många som möjligt är med på aktiviteten och det är ett perfekt tillfälle att få umgås med sina lagkamrater samt kolla på handboll! Jourlag = Som ett led i att stärka samarbetet mellan ÖSK handboll herr och ÖSK ungdom hjälper varje ungdomslag minst en gång per säsong och uppgifterna är bland annat hjälpa till i kiosker, entrévärd, golvtorkare med mera. Många föräldrar kommer behövas. Kallelse skickas ut! Varje måndag startar träningen 18:15 både vi ledare och spelare har inte varit redo med att dragit igång exakt 18:15. Från och med måndag den 17 Oktober STARTAR träningen 18:15 vilket betyder att varje kille ska vara ombytt och klar för träning vid den tiden. Under kommande måndagar kommer uppvärmningen ske inomhus (i korridoren i hallen). Vi får hallen 18:30 vilket innebär att de första 15 miuntrarna är ett perfekt tillfälle att värma upp kropparna lite extra! H-P-2011/12 11 okt 2022 5kommentarer
  • Nya arbetsuppgifter under Select Cup

    Vi har blivit informerade om Almbyskolan inte kommer att nyttjas under cupen och att våra arbetsuppgifter ändrats. Från ÖSK Ungdom ” Tyvärr måste vi informera er om att detta arbete blir inställt då vi inte kommer kunna nyttja Almbyskolan. Istället önskar vi att ni ställer upp med minst 6 personer som slutstäd på Sörbyvallen på söndagen. Passet börjar 17:00 och slutar när hela anläggningen är färdigstädad och vi har hämtat tillbaka materialet från anläggningen till klubbhuset.” Skriv i kommentarerna om ni kan hjälpa till. I-F 2010 11 okt 2022 8kommentarer
  • Inför höst/vinter

    Hej på er, på lördag drar vi igång inomhusträningen, de preliminära tiderna är nu bekräftade (11-12:15 i Navets skola), kallelse kommer snart. Ullmax försäljningen är nu avslutad med en förtjänst på ca 9000 kr :) :) :) allt är beställt och kommer att finnas att hämtas ut hos fam. Antonnen (hoppas att leveransen kommer till helgen, återkommer när vi vet exakt). Vi kommer även att inför jul sälja bingolotter och adventskalendrar från Folkspel, så förbered bland jobb och bekanta att ni kan köpa via vårt lag. Vi kommer inte att ha något exakt säljtvång, men ju mer vi lyckas sälja nu så har vi en bra start för nästa år. Vi tittar bl.a. på att köpa in ett litet tält och "avbytarbänkstolar" som vi kan ha med oss på cup och matcher. Om det finns någon förälder som har företagskopplingar som kan tänka sig att sponsra kring sådant får man gärna höra av sig till Per. Ses på lördag! F-F2014 11 okt 2022 0kommentarer
  • Inomhusträning svarta laget

    Hej, Tack för en jätterolig utesäsong! Nu börjar inomhusträningarna igen och vi kommer att köra lördagar på Navet mellan 12:30 - 13:30. Hoppas så många som möjligt kan komma! F-P2016 Svart 10 okt 2022 2kommentarer
  • Träning almbyskolan

    Vi kommer att träna tisdagar i Almbyskolans idrottshall. Det är den inringade byggnaden och dom röda prickarna är ingångar till idrottshallen. Imorgon efter träningen kommer vi berätta vilken dörr vi kommer att använda sen. Adressen till Almby skolan är Rubeckiusvägen 7A F-P2013 Svart 10 okt 2022 0kommentarer
  • Papper

    Hämtas idag, vi bor inte så stort 😊 F-F2013 10 okt 2022 0kommentarer
  • Leverans av papper

    Hej Vi fick besked idag att leverans av pappret sker under eftermiddagen. Vi vill att ni hämtar er beställning under dagen idag från 17.00 då vi inte har möjlighet att förvara detta hemma hos oss. Ni kan hämta på adressen Råstensgatan 30. F-F2013 10 okt 2022 8kommentarer
  • Nya träningstider

    Hej! Nu finns våra nya träningstider inlagda i kalendern. Vi kommer att ha båda våra träningar på konstgräsplanen från och med nu. Notera att tisdagsträningen har fått lite ändrad tid. Nu startar vi kl 18.15 och avslutar träningen kl 19.30. Vi behåller vår träningstid på söndagar. Vi ses imorgon! Hälsningar tränarna F-F2011 10 okt 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter