• Sökes - Ledare till Skolhandbollen!

    Hej! Vi söker nu ledare till skolhandbollen. Jag önskar att ni alla kollar runt i era nätverk och ser om ni hittar någon/några som kunde lämpa sig för denna uppgift. En utförligare text följer nedan, som gärna får spridas till intresserade. Projektet är viktigt för handbollens framtid i Örebro! Det ligger därmed i allas intresse att projektet blir så bra som möjligt och tillsammans kan vi fortsätta bygga handbollens framtid i Örebro! Hej! Nu under hösten kommer vi på ÖSK Ungdom sätta i gång med ett skolprojekt, där vi är ute i skolorna och visar upp handbollen i syfte att få fler barn och unga att vilja börja spela handboll. Vi går in på idrottslektioner (i årskurs F-6) och håller i enkla och roliga handbollspass. Detta är väldigt uppskattat bland både barnen och pedagogerna på skolorna! Förra hösten kom vi ut till drygt 2500 barn och ökade medlemsantalet inom handbollen i ÖSK Ungdom med drygt 40%. I år vill vi naturligtvis göra samma sak för att ytterligare stärka handbollens position och framtid inom Örebro kommun. För att lyckas med detta i den skala vi vill, behöver vi ledare som åker ut till skolorna. Förra hösten hade vi en stark grupp på fyra personer som roterade på skolorna och i år behöver vi ett liknande antal. Nu söker vi alltså ledare för detta projekt! Arbetstiden är förlagd på skoltid och en vanlig dag pågår mellan 08:00 och 14:00. Jobb finns under alla veckans dagar under hela hösten. Det passar utmärkt att kombinera detta med studier eller annat deltidsarbete. Det viktigaste är inte att ledarna är experter på handboll, utan pedagogiken och ledarskapet gentemot barnen är viktigare. Ledarna ska kunna engagera en grupp barn och få dessa att tycka handboll är en rolig idrott! Ersättning tillkommer naturligtvis. Mat fås ute på skolorna. Tillsättning sker löpande. Alla intresserade kan höra av sig till mig på 073-7084560 eller sebastian.wedenberg@oskungdom.se. Hälsningar, Sebastian Wedenberg Verksamhetsutvecklare - Handboll Örebro SK Ungdomsklubb Ledare Handboll 19 okt 2022 0kommentarer
  • Cupen i Västerås lördag 22 oktober

    Hej! Nu på lördag spelar vi alltså cup i Västerås. Vi deltar med två lag, men är bara 15 spelare i nuläget. Eftersom vi inte spelar våra matcher samtidigt kommer killarna att få dubblera vissa matcher så att vi är några avbytare per match - mycket speltid med andra ord! Matcherna spelas 2 x 15 min. Det kommer att finnas en kiosk med försäljning av t.ex. hamburgare, men det går ju såklart bra att ta med egen matsäck också! Första matchen spelas kl 10.00. Samling på Ekäng kl 7.45 för samåkning. Vi behöver hjälp av några föräldrar som skjutsar - meddela gärna i kommentarsfältet nedan vilka som har möjlighet och hur många spelare ni får med i bilen! Här är matcher och hur vi ställer upp: ÖSK 1 10.00 Västerås SK 2 12.00 Brommapojkarna 14.00 Barkarö SK 1 Spelare: Hampus, Loui, Benjamin, Sixten S, Lucas, Samuel, Mohamed och Julian ÖSK 2 10.40 Barkarö SK 2 12.40 Västerås SK 1 14.40 Eskilstuna City Spelare: Carl, Mubarak, Felix, Sixten GV, Hugo, Edwin P och Vidar Mvh ledarna. F-P2012 Svart 18 okt 2022 17kommentarer
  • Kläder på match mot ÖSK 19/11

    På matchen imorgon onsdag kommer vi spela i våra SVARTA träningströjor (svarta shorts och strumpor som vanligt) Detta eftersom det ÖSK lag vi möter har likadant matchställ och vi är bortalag i den här matchen. I-F 2011/12 18 okt 2022 0kommentarer
  • Bingolotto kalendrar och lotter

    Påminner om att försäljningen av Bingolottos julkalender pågår och snart är det dags för lotter till uppesittarkvällen. Det är dessa inkomsterna som gör att vi har råd att arrangera övernattning och så småningom åka på cuper. Påminner också om att sätta in pengarna för Restaurangchansen ni som ännu inte gjort det. 260 kronor per app. Märk inbetalningen med RC och barnets namn. Swicha till nummer 1233431137. Och jag tror att det finns en app kvar om någon vill köpa. 😃 F-P2012 Vit 18 okt 2022 0kommentarer
  • Hösten/vinterns träningar

    Hallå! Igår kväll hade vi tränare en träff där vi planerade hösten/vinterns träningar. Vi tänkte att vi skulle berätt alite om vad vi kom fram till. Träningar Vi kommer ju som bekant att träna torsdagar och söndagar med laget. Till det kommer en möjlighet för de som vill att träna även fredagar. Vi vill igen poängtera att det är prio att träna med laget på tordagar och söndagar. Fredagsträningen är ett komplement till övriga tränignar för er som har barn som vill träna en extrapass. På våra torsdags- och söndagsträningar kommer vi att fokusera på det som är grunden till fotbollen. Passningar, skott samt rörelse med boll. Vi vill att alla ska kunna utvecklas och komma ur hösten/vintern med kunskapen om hur man slår en passning, hur man tar emot en boll, hur man driver bollen framåt. Detta är vad våra övningar kommer att fokusera på under hösten/vintern. Vi bestämde igår också att vi kommer att dra ner på antalet övningar på träningarna för att få mer tid till olika former av matchspel. Vi kommer att försöka att ha en uppvärmning följt av en övning för att därefter spela mycket. Detta gör vi gör vi dels för att spelet är det bästa sättet att utvecklas i fotboll och dels för att alla givetvis tycker att det är väldigt roligt att spela. Dessutom kommer nog vädret i höst att göra att det är bättre att spela mycket då det är lättare att hålla värmen vid spelövningar. Vi vill igen poängtera att både vi och ÖSK Ungdom uppmuntrar barnen till att testa andra idrotter och vi har förståelse att träningar kan krocka, speciellt under hösten/vintern då idrotter som innebandy/bandy har sin högsäsong då. Hör gärna av er om ni vet att ert barn har träningar som krockar så har vi koll på det och vet varför en spelare itne har möjlighet att komma t.ex. på torsdagar. Ny ledare Vi är också mycket glada att kunna presentera att vi får förstärkning i ledargänget med Noahs pappa Christoffer. Välkommen! Träningsmatcher Vi kommer att försöka spela matcher även under hösten och vintern. Vi kommer att försöka prioritera lag som vi har spelat jämna och bra matcher mot och lag som håller igång träningen ute under hösten/vintern. Däremot kommer det nog inte blir lika mycket matcher som under våren/sommaren. Cuper Vi har redan nu anmält oss till Örebrocupen som spelas i augusti och kommer även att anmäla oss till Select cup och Hovet cup som vi spelade i år. Ses på torsdag! F-P2014 Svart 18 okt 2022 0kommentarer
  • Hämtning av Ullmax och Bingolotter

    Hej! Idag finns Ullmaxbeställningarna och Bingolotter att hämta ut på Solskiftesgatan 29 i samband med grillkvällen. Varje säljare samlar in sina betalningar och swishar till ÖSK Ungdom FF14`s Swishnr: 123 652 09 85 Skriv "Ullmax Barnets namn" som meddelande när ni betalar Ullmax och "Bingolotto Barnets namn" när ni betalar Bingolotto. Vid frågor angående hämtning av Ullmax kontakta Anna A 070 - 417 19 44 Hoppas så många som möjligt kommer på grillkvällen! F-F2014 18 okt 2022 0kommentarer
  • Försäljning

    Hej! I går var det slutspurten av försäljning av toapapper och hushållspapper. Det är flera spelare som inte skickat in någon beställning. Som vi sa på föräldramötet behöver vi alla hjälpas åt för att få in pengar till lagkassan så att vi kan nå vårt mål, att spelarna får möjlighet att åka iväg på en cup. Vi hoppas på att få in fler mail i dag! Ni mallar er beställning till: therese_andren@hotmail.com F-F2011 18 okt 2022 0kommentarer
  • Inställd träning den 20 oktober

    Träningen torsdagen den 20 oktober kommer tyvärr vara inställd pga tränarbrist. Vi kommer påminna om detta på morgondagens träning. I-P 2013 Vit 17 okt 2022 0kommentarer
  • Match mot F11/12 den 19 oktober

    Idag blev det klart att vi kommer spela match på onsdag mot F11/12! Jag tycker det är superkul att få spela ytterligare en match och det är hur bra som helst för killarnas individuella utveckling. Var: Birgittaskolan När: Onsdagen den 19 oktober Samling: 17:00 Matchstart: Cirka 17:30 Speltid: 2 x 20 minuter Kallade killar: Ture Balkmar Malte Neander Alfred Fyrpil Linus Jidsjö Oliver Lagemyr Liam Harlén Harald Kvist Wolf Harrison Algot Olofsson Anton Norman Dino Tabakovic Olle Östlund Kallelse är utskickat, SVARA NU! Samtliga killar som är med på matchen är givetvis välkomna att delta under ordinarie träningen i Tullängsskolan 18:45-20:00. Det är inget krav men orkar man och vill vara med på träningen så får man självklart välkommen! Kul med både matcher på onsdag och lördag. Vi har en stor trupp vilket är roligt sedan arbetar jag otroligt hårt varje vecka för att ge killarna bästa förutsättningar både på träning och match. Påminnelse till SAMTLIGA föräldrar, under lördagen när vi ska vara jourlag så önskar vi att det är en förälder till respektive son. Flera olika arbetsuppdrag ska genomföras och det behövs att föräldrar som ställer upp. Vid eventuella frågor, hör av er till mig, Janne, Håkan eller Paulina. H-P-2011/12 17 okt 2022 0kommentarer
  • Inomhusträningar

    Hej, Nu har vi börjat träna inomhus i inomhushallen på Tullängsskolan Träningarna är från 12:30-13:45 på lördagar. Om ni har några frågor, hör av er till patrik.magnusson@oskungdom.se Mvh Patrik F-P2016 Vit 17 okt 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter