• Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! Örebro JAS 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! Herrjunior 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! I-P 2013 Vit 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! I-P 2012 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! I-F 2011/12 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! I-HJ med IBF 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! F-F19 (Div. 4) 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under cupen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! F-P2011 19 okt 2022 0kommentarer
  • Tack för er insats under helgen!

    Vi vill tacka alla som ställde upp under Select Cup. Select Cup uppmärksammades även av SVT Örebro klicka här för att läsa och se ett klipp. Utan er hade cupen inte blivit lika lyckad! Ni gjorde en väldigt bra insats! F-P2010 Vit 19 okt 2022 0kommentarer
  • Sökes - Ledare till Skolinnebandyn!

    Hej innebandyledare! Vi söker nu ledare till skolinnebandyn. Jag önskar att ni alla kollar runt i era nätverk och ser om ni hittar någon/några som kunde lämpa sig för denna uppgift. En utförligare text följer nedan, som gärna får spridas till intresserade. Projektet är viktigt för innebandyns framtid i Örebro! Det ligger därmed i allas intresse att projektet blir så bra som möjligt och tillsammans kan vi fortsätta bygga innebandyns framtid i Örebro. Hej! Nu under hösten kommer vi på ÖSK Ungdom sätta i gång med ett skolprojekt, där vi är ute i skolorna och visar upp innebandyn i syfte att få fler barn och unga att börja spela innebandy. Vi går främst in på idrottslektioner (i årskurs F-6) och håller i enkla och roliga innebandypass. Det är väldigt uppskattat bland både barnen och pedagogerna på skolorna! Förra hösten var handbollssektionen ute och träffade drygt 2500 barn runt om i kommunen och ökade medlemsantalet inom handbollen i ÖSK Ungdom med drygt 40%. I år vill vi naturligtvis göra samma sak med innebandyn. För att lyckas med detta i den skala vi vill, behöver vi ledare som åker ut till skolorna. Nu söker vi alltså ledare för projektet! Arbetstiden är förlagd på skoltid och en vanlig dag pågår mellan 08:00 och 14:00. Jobb finns måndag-fredag under hela hösten. Det passar utmärkt att kombinera det med studier eller annat deltidsarbete. Det viktigaste är inte att ledarna är experter på innebandy, utan pedagogiken och ledarskapet gentemot barnen är det viktigaste. Ledarna ska kunna engagera en grupp barn och få dessa att tycka innebandy är en rolig idrott! Ersättning tillkommer naturligtvis. Mat fås ute på skolorna. Tillsättning sker löpande. Alla intresserade kan höra av sig till mig på 073-6319561 eller fabian.arvidsson@oskungdom.se. Hälsningar, Fabian Arvidsson Verksamhetsutvecklare - Innebandy Örebro SK Ungdom Innebandyledare 19 okt 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter