Nu kör vi igen!
Hoppas ledigheten varit bra för alla! Nu drar vi äntligen igång med fotbollen igen. Vi kommer med start nu på tisdag 25/10 träna utomhus tisdagar Kl. 18:15-19:30 på 7v7 konstgräsplan på Ekäng, samt torsdagar Kl. 18:00-19:00 inomhus i Sörbyängsskolans gympasal. Vi kommer åka på en miniturnering till Värmland den 5/11. Sen hoppas vi få till någon mer träningsmatch innan vi tar julledigt. Som ni märker har vi massor med roligt att se fram emot i höst! Syns på tisdag!
F-F2012
24 okt 2022
8kommentarer
Bingolotter uppesittarkvällen
Hej! Det är redan dags att börja planera för bingolotter till uppesittarkvällen. Vi kommer att sälja ”enkellotter” för 100kr/st. Varje spelare ska sälja 5 lotter var OM ni kan sälja mera, vänligen kommentera detta inlägg senast på fredag 28/11 då jag ska lägga en beställning. Ingen ska sitta lottlös :-) 1-2 ÖSK MVH Josefin
I-F 2011/12
24 okt 2022
18kommentarer
Leverans av toalett- och hushållspapper
Hej! Nu är leveransen av toalett- och hushållspapper påväg. Ni är välkomna att hämta eran del onsdag 26/10, från klockan 17.30 till sent. Adressen är Atlanticagatan 12 i Örebro. Man Swishar summan man sålt för till tjejernas lagkonto. Nr: 123 563 87 13 JÄTTEVIKTIG ATT MAN SKRIVER SPELARENS NAMN OCH FÖRSÄLJNING TOAPAPPER I MEDDELANDE Hälsningar Therese Östergren Telnr: 0739233473
F-F2011
23 okt 2022
1kommentar
Kort information angående 19 november!
Lördagen den 19:e november har jag bjudit in 3 lag (Finspång, Ludvika och Vintrosa) till Birgittaskolan och alla lagen kommer få möta varandra vilket betyder att det kommer bli många matcher i handbollens tecken. Matcherna kommer spelas mellan 09:00-17:00 så det blir en heldag tillsammans med laget! Vårt lag samt de övriga lagen kommer att få spela tre matcher var och speltiden kommer vara 2 x 20 minuter! Intresseanmälan kommer skickas ut till alla spelare och man har fram till 7 november att svara på kallelsen. Det ger oss ledare koll på vilka som kan spela den dagen. Ingen uttagning kommer att ske utan alla som är tillgängliga kommer att få vara med och spela. Den 9:e November kommer mer detaljerad information att skickas ut! Alla ledare är supernöjda med killarnas prestationer på matcherna den här veckan mot både ÖSK F11/12 och Lindesberg!
H-P-2011/12
23 okt 2022
0kommentarer
Dagens träning
Hallå! Höstens första söndagsträning, dessutom är grymt höstväder. Vi drog igång med lite teknikövningar. Därefter körde vi en passningsövning (bilden) där två passningar leder till att en spelare får avsluta mot mål. Därefter körde vinden övning där två lag startar bakom mål och jagar efter bollen för att sedan vända ock försöka för- göra mål.. Blir otrolig fart i den övningen, Vi avslutade sista 35 minuterna med matchspel med ganska mycket avbrott för att prata om försvarsspel. Kul söndag. Extra kul (och lite trixigt) att så många vill stå i mål, också kul att vi hade en ny spelare med oss idag. Ses på torsdag, anmäl gärna så tidigt som möjligt om ni har möjlighet att vara med på matchen på söndag. Vi är medvetna att det är starten på höstlovet och att en del kanske är borta.
F-P2014 Svart
23 okt 2022
0kommentarer
Ändrad matchtid jourmatchen
Motståndarlaget har tydligen fått problem med resan, matchstart har därför ändrats till 18:00 ny samlingstid för oss är därför 17:00.
H-P-2011/12
22 okt 2022
0kommentarer
Julpapperförsäljningen. 🎄🎁
Hej! Nu börjar det närma sig slutspurt för pappersförsäljningen, hoppas det har gått bra för er! Vi hade satt 3fp/familj som lägsta gräns - men hoppas att alla slår det med råge😀 Den 3/11 är sista dagen att lämna uppfifterna till Veronica. Det bästa är om du lägger in det själv på hemsidan, så minskar vi risken för fel. Logga då in på www.saljajulpapper.se Koden är 53R6PY Om du hellre vill lämna ansvaret till Veronica kan du fota din beställning & skicka henne på sms/mail, eller ännu hellre bara skicka antal av resp. paket. Veronica nås på: veronica@kumla.net el 0704027972. Tack! /försäljningsgruppen
Örebro JAS
22 okt 2022
0kommentarer
Höstlov
Vi tar handbollsledigt under höstlovet, alltså inga träningar den 31 oktober och 2 november. Ikväll gjorde tjejerna en bra träning i Änglanda och nyss, efter lite pizza, var det bra stämning i klubblokalen.
H-F 2011/12
21 okt 2022
0kommentarer
Lagaktiviten på idrottshuset
Hej Ikväll var en del av killarna i laget och tittade på när IFK Örebro mötte GUIF i damallsvenskan. Det var en spännande match som slutade oavgjort. Det var en rolig kväll som började med Max och avslutade med att se en spännande sista minutrar av matchen. En sak som vi ska göra om fler gånger med hela laget. Med vänlig hälsning, Tränarna
H-P 12 (Födda 2013/14)
21 okt 2022
1kommentar
Helgens matcher!
Hej! Här är helgens hemmamatcher för våra ÖSK-lag! Passa på att gå och kolla och heja fram varandra! Lördag Änglanda F-09/10-Borlänge. Matchstart 10:30. Idrottshuset ÖSK Handboll Dam-RP IF HK i Damtvåan. Väldigt viktiga poäng står på spel och laget behöver all stöttning de kan få! Matchstart 14:30. ÖSK Handboll Herr-IFK Tumba. Toppmatch då 2an möter 3an i tabellen! Matchstart 17:00. Söndag Änglanda F-07-Skåre/Hellton i F-16 serien 15:30. Övrigt: ÖSK Handboll Damjuniorer spelar hemma mot Nås i idrottshuset på lördag kl. 12:30. Herrjuniorerna möter å sin sida HK eRPing på söndag kl. 17:30 i Idrottshuset. I herrtrean vankas det derby på söndag kl. 13:30, då ÖHF möter ÖSK Handboll Herr B. P-06/07 åker på USM Steg 1 till Hjo och får möta hemmalaget och IK Sund. Vi hoppas på direktkvalificering till steg 3! Jag vill även påminna alla om att ungdomarna i ÖSK Ungdom alltid har gratis inträde då våra A-lag spelar hemmamatch! Så tar er ner till hallen och stötta A-lagen när de spelar efter varandra på lördag! Lycka till på matcherna och ha en trevlig helg! Hälsningar, Sebastian
Ledare Handboll
21 okt 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter