• Föreläsning onsdag 26/10

    Idag Kl 18:00-19:30 är vi och flera lag i ÖSK ungdom inbjudna på föreläsning i bollhallen på Navet. ÖSK ungdom samarbetar med SISU och arrangerar varje år flera föreläsningar för våra ungdomar om allt från kost till psykisk ohälsa och vikten av att röra på sig. Riktigt bra föreläsningar som förhoppningsvis gör så våra unga mår bättre, och orkar hålla på med rörelse längre! Dagens föreläsning är den första, sedan kommer laget varje år bli inbjudna till olika föresläsningar med olika teman. Detta är inget tvång, men vi rekommenderar er alla att gå. Syns ikväll! F-F2012 26 okt 2022 1kommentar
  • Jourlag ÖSK Dam

    Som ett led i att stärka samarbetet och öka klubbkänslan mellan ÖSK Handboll Herr, ÖSK Handboll Dam och ÖSK Ungdoms handbollslag vill vi ha hjälp av ungdomslagen med jourlag under hemmamatcherna säsongen 2022–2023. Arbetsuppgifter • Hjälpa till i kiosken • Hjälpa till i entrén • Golvtorkare under match • Utse och dela ut pris till matchens lirare med hjälp av speaker • Filma matchen via Solid Sport • Grovstäda i arenan efter matchen. (Samtliga i jourlaget) Totalt: minst 10 personer i Arenahallen. Jourlagen ska vara på plats senast 1 timme innan matchstart och anmäla sig till matchvärden. För ÖSK Handboll Dam är matchvärden Kent Frankesjö eller Magnus Iggström. H-F 16 utv (Födda 2008) 25 okt 2022 0kommentarer
  • Information

    Nu närmar sig höstlovet och då kommer vi att träna på måndagen men inte på onsdagen. Vi kommer att uppdatera kalendern men vill även informera via denna nyhet. Så ingen träning onsdagen den 2 november. Under de kommande veckorna med start måndagen 31 oktober så kommer varje spelare att få med sig en lapp hem med ”Veckans hemmautmaning”. Det kommer vara fysiska och motoriska övningar som kommer stärka flera kroppsdelar! När delas lapparna ut? Sista träningen den aktuella veckan. Hur länge håller utmaningarna på? Det kommer delas ut en utmaning i veckan och pågå minst fram till jul. Måste man genomföra hemmautmaningen? Nej, det är valfritt. Vi ledare ser det som ett perfekt tillfälle att få träna lite extra. Får man genomföra samma hemmautmaning flera gånger? Ja, du får självklart genomföra den flera gånger. Utmana gärna mamma, pappa eller syskon och träna tillsammans! Varför ska man genomföra det här? Det kommer göra varje individ rörligare, starkare och få en bättre motorik! Även laget kommer få fördelar om spelarna är starkare och rörligare! Om man tappar bort lappen så är det bara höra av er till Hampus! Hälsningar ledarna H-P-2011/12 25 okt 2022 1kommentar
  • Inställd träning imorgon onsdag 26 oktober

    Hej, Vi tvingas tyvärr ställa in morgondagens inomhusträning då samtliga tränare har förhinder. Ses på måndag igen! / Tränarna F-P2013 Vit 25 okt 2022 2kommentarer
  • Matchjobb imorgon

    Hemmamatch imorgon igen... SEK: August B Isak G ENTRE & KIOSK: Hugo E Emil N FILMNING: Isac Å. (Filip kommer & startar igång er) Örebro JAS 25 okt 2022 3kommentarer
  • Minihandboll Lindesberg 30/10.

    Hej! Nu på söndag 30/10 är det dags för minihandboll i Lindesberg. Vi är 10st anmälda. Vi kommer att skicka ut en ny kallelse och uppdaterad info samt möjlighet till att anmäla sig. (vi har 6st obesvarade nu) Alla som har möjlighet får gärna vara med! Vi samlas vid Lindesberg Arena kl 09:15. Kom gärna ombytta. En matchtröja tillhandahåller vi. Man tar sig dit för egen maskin men behöver man skjuts kan man använda kommentaren här under för att lösa skjuts. Vi spelar våra matcher på plan 4. Våra Matchtiderna är 10:00, 11:00 och 13:00. Vi får också möjlighet till att spela fler matcher med pojkarna. Deras matchtider är 11:30, 12:30 och 14:00. Alla som vill kommer att få vara med på deras matcher och vi kommer vara 3-5 tjejer per match. Jag ställer den frågan i kallelsen också. Svara gärna där, i första hand eller skriv här om de vill eller absolut inte vill (man får absolut ändra sig!) Den 13/11 är det vår tur att anordna poolspel. Ett av uppdragen som vi kommer att fördela till er föräldrar att lösa är kiosken. Vi/ekonomi/kiosk ansvarig återkommer om det! Ses på söndag! //Ledarna H-F 14 (Födda 2012-13) 25 okt 2022 8kommentarer
  • Inställd träning 26/10 - ersätts av föräldramöte

    Hej! Påminner om att träningen imorgon 26/10 är inställd pga att hallen i Navet är upptagen med annat. Vi passar istället på att välkomna er föräldrar till ett möte med start kl. 19.30 i ÖSK Ungdoms lokaler på Ekäng (Landbotorpsallen 58). Gå gärna in på tidigare utskickad kallelse och svara om ni kan delta eller ej. Vi ses imorgon! Mvh Ledarna i ÖSK Innebandy P-2014. I-P 2014 25 okt 2022 0kommentarer
  • Nalvin på Eko

    Godmorgon! Nu har vi fått ytterligare några datum där tjejerna ska vara Nalvin på Eko. Vi har redan gjort två tillfällen och tjejerna har gjort det jättebra och tyckt att det varit roligt! Jag har delat upp dom så att det alltid är "en van" varje gång. Det underlättar för alla. Schemat ser ut som följande: 30/10 Fanny och Doris 12/11 Doris och Linnéa G 27/11 Linnéa G och Selma 3/12 Selma och Izabell 10/12 Izabell och Ellen Tjejerna får göra byten med varandra om det inte passar med meddela mig också då så jag har lite koll. Tjejerna får lunch ifrån deras lunchrestaurang när dom är där! Tiden är 11-15 och dom ska vara på plats senast 10.45 för att bli visade runt. Detta ger 800 kr till lagkassan varje tillfälle! Hälsningar Sofia (Annas mamma) H-F 16 (Födda 2010/11) 25 okt 2022 2kommentarer
  • Övernattning i klubbhuset

    Hej! Nu söker vi 2-3 nya lagföräldrar som vill vara med på en övernattning med tjejerna i klubbhuset den 4-5 februari 2023. Lokalen är redan bokad, så det som behöver göras är att dra ihop en eller flera aktiviteter på kvällen och planera för mat (t ex ringa en pizzeria och inhandla frukost), och sedan finnas på plats under natten. Vi som var med sist delar gärna med oss av tips och kan berätta hur vi la upp det sist. Hälsningar nuvarande lagföräldrar F-F2011 24 okt 2022 1kommentar
  • Uppvärmningströja akademin!

    Hej! Vi håller på att ta fram en ny uppvärmningströja till er killar! Den blir liknande den ni ser på bilden (som är förra årets) & kostar 200kr. Vi ser helst att alla har en så det ser snyggt & enhetligt ut. Nu behöver vi snabbt era storlekar... Kommentera nedan ASAP så vi kan beställa. TACK! Och här kommer ett erbjudande till er föräldrar - ta chansen & få med ditt företags logga på ryggen! Kostad 1000/2000 beroende på storlek. Kommentera ditt intresse nedan så kontaktar vi dig, eller kontakta Stefan S direkt. Herrjunior 24 okt 2022 16kommentarer
  • Visa fler nyheter