• Dagens träning

    Hallå! Varmt väder och nästan alla på plats denna torsdagkväll, härligt! Vi värmde upp med en ny övning där spelarna ska transportera boll mellan koner och lämna den till en kompis. Här får spelarna öva på att driva bollen och att ha koll så att de inte krockar med någon annan då det är mycket folk på liten yta. Därefter delade vi upp oss i en grupp som tränade målvaktsspel med Fredric och en grupp som testade en ny övning. Övningen var på en liten plan med två planhalvor med sju spelare på varje planhalva. Lagen ska försöka hålla bollen inom laget på en planhalva samtidigt som tre motståndare försöker ta bollen, när bollen tas tillbaka ska den passa till egen planhalva och sedan byter lagen roller. Övningen ger bra träning på att försöka hålla bollen inom laget och för det andra laget att ta tillbaka bollen och starta eget anfall. Den funkade bra för att vara första gången. Det brukar ta två-tre gånger innan en övning sitter riktigt bra. Därefter körde vi fem mot fem på två planer sits 20 minuterna, bra drag och många bra insatser av alla, Allt som allt höstens bästa träning. F-P2014 Svart 27 okt 2022 0kommentarer
  • Parkeringar vid Lindesberg Arena

    Hej, Just nu är stora delar av Arenas parkering avstängd, detta för att det byggs en ny bro. Här skickar jag med en liten karta över vart det finns parkeringar. Alla parkeringar är gratis. Från grusparkeringen till arenan tar det inte ens 5 min att gå. Men går genom skolans område eller på baksidan längst sjön. Restaurangen som finns inne på arenan kommer att ha öppet från 11:00 och kommer att servera brunch. Den kan jag varmt rekommendera för era föräldrar om dem behöver få i sig lite mat. Info från arrangören. H-F 14 (Födda 2012-13) 27 okt 2022 0kommentarer
  • Förändring vecka 44

    Under eftermiddagen/kvällen igår (26 oktober) kom beskedet om att lysrören i Birgittaskolan och Tullängsskolan ska bytas under vecka 44 vilket gör att hallarna är stängda under våra träningstider nästa vecka. Kalendern har uppdaterats. Utgångsplanen var att träna under måndagen men vi ändrar i planeringen och utnyttjar chansen att ge killarna en större hemmautmaning. Tanken var att ge hemmautmaningen i pappersformat under måndagsträningen men till vecka 44 så skickas det i PDF-format till föräldrarna via mail under lördagen! Om det funkar att skicka “hemmautmaningen” via mail kan det bli att vi gör så framöver också. Jag önskar gärna att få respons om hur det här konceptet funkar med att ha “hemmautmaning” varje vecka. Önskar både positiv och konstruktiv kritik för att utveckla och bli ännu bättre. Vid eventuella frågor angående “hemmautmaningen” hör av er till mig! Stort lycka till med hemmautmaningen! H-P-2011/12 27 okt 2022 0kommentarer
  • Inställd träning + Poolspel i Lindesberg

    Hej Träningen imorgon fredag 28 oktober är inställd på grund av att vi tränare kommer inte in på Tullängsskolan Poolspel i Lindesberg söndag 30 oktober Första matchen är 11:30. Samling vid Lindesberg arena entrén 11:00. Tröjor kommer killarna få låna. Från arrangören: Just nu är stora delar av Arenas parkering avstängd, detta för att det byggs en ny bro. Från grusparkeringen till arenan tar det inte ens 5 min att gå. Men går genom skolans område eller på baksidan längst sjön. Med vänlig hälsning, Tränarna H-P 12 (Födda 2013/14) 27 okt 2022 0kommentarer
  • Träning på fredagar 💪

    Hej! From nu på fredag kommer våra grabbar bjudas in till träningen med grabbarna i P10/11 på Navet. Vi kommer lägga upp separata aktiviteter som vi kallar till precis som vanligt så svara gärna så snart som möjligt så vi kan flagga för hur många grabbar som kommer Träningarna kommer vara ”frivilliga” men vi uppmuntrar grabbarna att åka ner på träningarna om vilja, ork och lust finns. Vi ledare kommer vara med på träningarna i den mån tiden räcker till 😅 men träningarna kommer i huvudsak ledas av tränarna i 10/11 /ledarna I-P 2012 26 okt 2022 0kommentarer
  • Onsdagsträning

    Hej. Det finns numer möjlighet att träna även på onsdagar för dom som vill och kan. Vi kommer då att träna tillsammans med 11/12. Träningarna kommer att vara i Adolfsbergsskolan och starta 18:45. Första tillfället är idag och det är bara att komma ner om man kan. Mvh Ledarna. I-F 2010 26 okt 2022 0kommentarer
  • Handboll Hjärta för Gemenskap Höstlovet

    Handboll för hjärta och gemenskap bjuder in er till en heldag med att spela handboll. Där barnen kommer få träffa andra barn, spela handboll och träffa äldre handbollsspelare som kommer vara ledare och domare. Anmäl er i kommentatorfältet senast på torsdag 27/10 Dag: Måndag 31 oktober Var: Idrottshuset, Eyragatan 1 När: Barnen ska vara där 09:30. Vi kommer avsluta ca 14:30. Mat: 1 Kyckling Korv med bröd, festis och frukt. Specialkost ska meddelas. Massor av frukt kommer finnas. Ta med sig: skor, vattenflaska, ha på sig träningskläder, eventuellt ha mat med sig. P2010 26 okt 2022 12kommentarer
  • Höstlovets träning

    Hej. Tullängsskolan är stängd för underhåll under v44 och våra träningar där utgår. Vi kommer dock kunna träna på Svealundsskolan med flickorna 13/14. Tisdag kl 17-18:15. En kallelse kommer för att veta hur många som kommer. Vi ställer då in träningarna på onsdag och fredag. Skolan ligger väldigt nära vår ordinarie hall. Med vänlig hälsning, Tränarna H-P 12 (Födda 2013/14) 26 okt 2022 0kommentarer
  • Träningar under V44, Höstlovet.

    Hej. Tullängsskolan är stängd för underhåll under v44 och våra träningar där utgår. Vi kommer dock kunna träna på Svealundsskolan med pojkarna 13/14 på samma tid en av dagarna. Tisdag kl 17-18:15. En kallelse är utskickad. Skolan ligger väldigt nära vår ordinarie hall. H-F 14 (Födda 2012-13) 26 okt 2022 1kommentar
  • Påminner om att sätta in pengar för RC

    Påminner er som ännu inte satt in pengar för Restaurangchansen att göra det på 1233431137. Märk insättningen RC och barnets namn. Hälsningar Freja F-P2012 Vit 26 okt 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter