• Bingolotter

    Hej! Jag hämtar ut bingolotter och kalendrar nästa vecka, då kan jag även ta med nyårslotter till de som vill ha! Har lämnat in önskemål om att sälja på Marieberg 18/12, återkommer när jag vet om vi får det datumet! Anette & Linda I-F 2010 7 nov 2022 15kommentarer
  • Bingolottoförsäljning

    Nu är det dags för oss att börja med Bingolotto-försäljningen! Vi behöver stärka våran lagkassa så våra barn kan vara med på poolspel denna säsong, då bla domarna kostar en slant per match. Jag hämtar ut lotter/kalendrar denna vecka och hoppas kunna dela ut på torsdagens träning och framöver. Ni får gärna kommentera nedan hur många som önskas, så är det lättare och få med den mängd vi hoppas säljas. Vi har ett önskemål om att alla försöker att sälja 2 kalendrar och 2 bingolotter per spelare. Vill någon sälja fler så går det självklart bra! Man kan ta fler än önskemålet, det går alltid att lämna tillbaka! Friköp finns mot den ”vinst” önskemålet ligger på. Enkellott säljs för 100 kr och laget får 38 kr/lott Dubellott säljs för 200 kr och laget får 76 kr/lott Kalendrar säljs för 100 kr och laget får 50 kr/kalender Lyckas vi bra med detta så har vi en bra grund till lagkassa! Vi ses! / Försäljningsgruppen I-P 2013 Vit 7 nov 2022 19kommentarer
  • Utprovning av huvtröjor ikväll

    Ikväll finns det möjlighet att prova ut vilken storlek man har om man vill beställa en huvtröja. Simon, Oscars pappa kommer vara där med tröjorna i slutet av träningen. De storlekar som finns är 10 år, 12 år och small. På tröjan kommer ÖSK loggan vara tryckt och barnets initialer. 350kr per tröja. Beställning senast på torsdag 10/11 till mig, 0704647880. /Christin B-P11/12 7 nov 2022 5kommentarer
  • Bingolotto information från ÖSK Ungdoms kansli

    Hej alla! Nedan ser ni information som kom från Micaela Palmér på kansliet. Vet ej vem tar på sig denna uppgift i föräldragruppen denna gång. Hälsningar Zlatan Hämta ut Bingolotter Nu går det hämta ut lotter Från och med idag går det att hämta ut Bingolotter och såklart även julkalendrar. Nyårslotterna kommer under nästa vecka. Se till att fylla i länken innan ni hämtar ut (det blir inget bekräftelsemail), sen är det bara att komma förbi när det passar er. Klicka på bilden för att komma till länken eller kopiera: https://forms.gle/WYq1aVxjLtCQE3hq5 Vem som helst på kontoret kan lämna ut, men ni får gärna söka upp mig Micaela Palmér, för att hjälpa till. Att tänka på: 1. Fyll i länken först 2. Behöver ni fylla i länken vid fler tillfällen skriv endast i antal lotter/kalendrar ni vill ha extra 3. Ha gärna något att bära era lotter i, vi har inte påsar. 4. Det säljs inte så mycket nyårslotter (förra året såldes enbart 300 och nu har vi tagit hem totalt 900 st) Datum att hålla koll på: 7/11 Första dag för uthämtning av Bingolotter till Uppesittarkvällen ca 15/11 Första dag för uthämtning av Nyårslotter ca 21/12 Sista dag att hämta ut lotter och kalendrar 24/12 Sista dag att sälja Uppesittarlotter och kalendrar 31/12 Sista dag att sälja Nyårslotter ca 3-4/1 2023 Extraöppet - Sista chansen att lämna in ej sålda lotter och kalendrar. Man kan självklart lämna tillbaka kalendrar och lotter även tidigare än i januari. Lämnar man inte in lotter och kalendrar i tid kommer de dras på lagkassan, så var snäll och respektera sista dag för inlämning. Det spelar ingen roll vem som lämnar in i laget, bara det är tydligt från vilket lag ni lämnar in! Marieberg Vi har fått dagar som vi kan stå på Marieberg Gallera! Vår placering kommer att bli vid entré 1, alltså den södra delen av gallerian och får stå varje dag mellan 17/12-23/12. Vill vi stå 10-20 alla dagar? Den 23/12 förstår jag att det är extra högt tryck, men vad har ni för tankar? Maila mig gärna med vilka tider och dagar ni kan tänka er stå (gärna utöver den 23/12) Lycka till med försäljningen! I-F 2010 7 nov 2022 1kommentar
  • Dags att sälja bingolotter

    Hej! Denna veckan kan vi hämta bingolotter till uppesittarkvällen och dela ut på veckans träningar. För att vi ska veta på ett ungefär hur många vi behöver hämta så får ni gärna, så snart som möjligt, skriva en kommentar nedan om hur många lotter ni vill ha. Som vi skrivit tidigare så har vi sagt att man ska dra in 500 kr på försäljningen av kalendrar och bingolotter. En kalender ger till lagkassan 50 kr, en enkeltlott 38 kr, en dubbellott 76 kr och en trippellott 114 kr. Sen får ni välja själva vad ni vill sälja (de säljs ju dock för 100 kr/100 kr/200 kr/300 kr). Om man vill ha fler kalendrar är det bara att skriva det också. Kommentera som sagt gärna så snart som möjligt så kan vi också hämta lotterna så vi har dem till onsdagsträningen. Mvh Säljgruppen B-P11/12 7 nov 2022 16kommentarer
  • Hemmamatch lördag

    Hej. På lördag har vi en hemmamatch mot Guif. Vi tänker att vi föräldrar till tjejer som spelar tar med en termos kaffe och om man vill gärna något hembakat. Så delar vi bara upp oss på plats för att sköta kiosk och sekretariat. Ingen korvföräljning då det bara är ett lag och inte över lunch. Ses på lördag! :) Hälsningar Föräldragruppen H-F 2011/12 7 nov 2022 0kommentarer
  • Info äggförsäljning november & december

    Hej! Försäljningen av ägg november och december kommer ligga med ca 3 veckors mellanrum. Vi kommer gå ut med vilka leveransdatum det blir för respektive månad så fort vi vet. Ett flak med 30 st ägg (frigående inomhus och närproducerade Arboga) kostar 70 kr, där 25 kr går till laget. Försäljning av de 4 första flaken går till den gemensamma lagkassan, medan försäljning därutöver läggs i den individuella "cupkassan". Om man inte kan eller vill sälja betalar man in 100 kr till lagkassan istället// Lollo F-P2009 6 nov 2022 0kommentarer
  • Hagfors, julpapper mm!

    Hej! Hagfors borta på tisdag 8/11! Buss bokad - avresa fr Idrottshuset kl 16! Spelare betalar 150 kr, då ingår resa, pastasallad m bröd, vatten, kanelbulle och frukt. Allergier anmäls nedan! Vi har fått 20 % rabatt fr Rosalies Deli och får göra lite reklam på Instagram. De stöttar gärna lag från Örebro! Swish till mig på 0707-553385! Bussen har 30 platser, de som blir över går till föräldrar enl "först till kvarn" - 200 kr/st. Fika ingår. (Bussen kostar ca 5000 kr - lagkassan står för resten). Julpapper - idag är sista dagen att lägga in sin beställning. Några har inte gjort än, vill man hellre betala 150 kr som förtjänsten är för tre sålda paket går det bra! Gäller de som fn är med i "kärntruppen" - finns spelare på listan som kallas till träning enstaka ggr. saljajulpapper.se kod 53R6PY Förtydligande gällande entré på hemmamatcher; De som inte jobbar i sek, entré och kiosk behöver inte betala entré såklart, men övriga gör det. Vi har valt en relativt låg summa; 40 för vuxna och 20 för ungdomar. Jämför m Lillån exempelvis som tog 50 kr över lag. Pengarna går till lagkassan och behövs i allra högsta grad. Frågor och funderingar?! Hälsningar "lagledarkvartetten" genom Monica! Örebro JAS 6 nov 2022 7kommentarer
  • Söndagsträningen

    Hallå! Idag var det onekligen fostrande väder närmste vräkte ner regn första timmen, menandet för ju inget när man väl är igång. Vi startade med lite bollkontrollsövningar och löpningar för att värma upp ordentligt. Sedan körde vi klassiker där spelarna startar bakom mål i två grupper och sedan jagar en boll för att tävla om vem som får börja anfalla. Väldigt bra fart i övningen, väldigt bra övning för att träna flera moment, inte minst att kampa om bollen. Därefter körde vi en skottövning ett tag innan vi avslutar med match sista 30 minuterna. Tappar 11 spelare idag som kämpade på bre. Idag var en rimligt intensiv och jobbig träning, precis som. En träning i november ska vara! Ses på torsdag för match mor Forward. Anmäl deltagande så snart som möjligt, alla är kallade. F-P2014 Svart 6 nov 2022 0kommentarer
  • Favorit i repris!

    Hej! Vi kör en favorit i repris och säljer Bingolotter även i år! Under träningarna v 47 kommer vi att dela ut fem enkellotter, två dubbellotter, två nyårslotter samt två julkalendrar. Om ni önskar FLER av några lotter eller ÄNDRA i er tilldelade ranson av lotter - skriv här i chatten senast söndag 13 november. Bingolotter till uppesittarkvällen: - Enkellott 100 kr/st. Laget får 38 kr per såld lott. - Dubbellott 200 kr/st. Laget får 76 kr per såld lott. - Julkalender 100 kr/st. Laget får 50 kr per såld julkalender. Bingolott till nyårsafton: - Nyårslott 100 kr/st. Laget får 38 kr per såld lott. Försäljningen är "riskfri", vilket innebär att de lotter som man eventuellt inte kunnat sälja till den 23 december, går att lämna tillbaka. Vi återkommer med mer information om datum för inbetalningar och annat! Se till att ta upp beställningar av nära och kära redan idag! Nu kör vi! Lycka till! / Johan och Lotta Lycka till! / Johan och Lotta P2010 6 nov 2022 17kommentarer
  • Visa fler nyheter