• Birger Cup

    Fredagen 25/11 kl.16.30 samlas vi vid Behrn arena för avresa till Vänersborg och Birger Cup. Vi kommer åka i ÖSK minibussar och alla barn i laget som vill åka med kommer få plats. Alla barn som ska delta behöver betala en egenavgift på 400 kronor, denna avgift betalar man innan 26/11. Swish till nummer 123 533 77 04. Vi kommer att stanna på vägen och äta middag så skicka med en slant att handla mat för. I övrigt kommer spelarna att få frukost, lunch och middag under lördagen, samt frukost och lunch söndag. Vi kommer även att bjuda på lite påfyllning i form av frukt och dricka för de som behöver. Matchtiderna har ännu inte kommit ut. Slutspel på söndagen. Alla gruppmatcher är 1x25 min. Finalspel 1x30 min. Packlista: Vi har tagit fram en packlista av vad som ni minst behöver ha med er: 2x underställ 2x understrumpor eller bandystrumpor Överdragskläder att använda mellan matcherna Bandyutrustning - packas i trunk (Ej i back av utrymmesskäl) Diverse Tejp Handduk för dusch Necessär med toalettartiklar Liggunderlag eller luftmadrass, pump Sovsäck eller sängkläder Kudde (Fickpengar om man vill köpa något utöver det som erbjuds) Ditt absolut bästa humör Damasker och matchtröjor får spelarna på plats. VI tillsammans är ÖSK Bandy Ordningsregler som gäller under hela cupen: - Godis, chips, snacks och läsk äter och dricker vi efter cupens sista match i rimlig mängd - Ordning och reda i omklädningsrum samt sovsal - Spring i eller kring arenan, skolan eller restaurangen undvikes helt - Vi går gemensamt till och från samtliga måltider - Respektera lagkamrater, motståndare, domare, publik samt all personal som jobbar kring cupen. Tacka gärna för maten Det råder HELT förbud mot nötter i samtliga lokaler under hela cupen. Hör av er vid frågor. B-P11/12 14 nov 2022 0kommentarer
  • Schema Bingolottoförsäljning

    Nu har jag gjort ett schema för försäljningen av Bingolotter i Wadköping. Vi kör två söndagar, 27/11 och 4/12. Tanken är att hälften av barnen står vid parkeringen/gångbanan och andra hälften vid ingången från Stadsparken. Vilka platser som är lämpliga får man känna av på plats. Det är dock viktigt att vi inte är inne på marknadsområdet och säljer. Barnen behöver hjälp av minst en vuxen per försäljningsplats, ni som har barn på respektive pass gör upp om det om ni inte vill vara där allihop. Om man behöver byta pass så gör man det sinsemellan och meddelar mig per sms på 070-52 32 117 senast dagen innan passet. Samling innan första passet sker vid Jeremiabageriet så får de som ska lösa av leta reda på var försäljarna står. Lotter som är kvar efter sista passet respektive dag ansvarar någon av föräldrarna som är på plats att ta med och lämna till mig. Caroline (Gabriels mamma) kommer vara ansvarig och tar med lotterna till det första tillfället och jag till det andra. Jag kommer att göra i ordning lappar med swishnummer, vi kommer att köra på någon förälders nummer eftersom det kostar en krona per swish till lagkontot. Tränarnas barn är inte med på schemat eftersom deras föräldrar redan lägger ner så mycket tid på våra barn men om några av barnen vill vara med och sälja så är det bara att de följer med någon kompis så klart. F-P2013 Vit 14 nov 2022 0kommentarer
  • Schema Bingolottoförsäljning

    Nu har jag gjort ett schema för försäljningen av Bingolotter i Wadköping. Vi kör två söndagar, 27/11 och 4/12. Tanken är att hälften av barnen står vid parkeringen/gångbanan och andra hälften vid ingången från Stadsparken. Vilka platser som är lämpliga får man känna av på plats. Det är dock viktigt att vi inte är inne på marknadsområdet och säljer. Barnen behöver hjälp av minst en vuxen per försäljningsplats, ni som har barn på respektive pass gör upp om det om ni inte vill vara där allihop. Om man behöver byta pass så gör man det sinsemellan och meddelar mig per sms på 070-52 32 117 senast dagen innan passet. Samling innan första passet sker vid Jeremiabageriet så får de som ska lösa av leta reda på var försäljarna står. Lotter som är kvar efter sista passet respektive dag ansvarar någon av föräldrarna som är på plats att ta med och lämna till mig. Caroline (Gabriels mamma) kommer vara ansvarig och tar med lotterna till det första tillfället och jag till det andra. Jag kommer att göra i ordning lappar med swishnummer, vi kommer att köra på någon förälders nummer eftersom det kostar en krona per swish till lagkontot. Tränarnas barn är inte med på schemat eftersom deras föräldrar redan lägger ner så mycket tid på våra barn men om några av barnen vill vara med och sälja så är det bara att de följer med någon kompis så klart. F-P2013 Vit 14 nov 2022 8kommentarer
  • Kiosk under minicup

    Hej på er! På lördag har vi en heldag med handboll att se fram emot. För att dryga ut lagkassan kommer vi naturligtvis ställa upp en kiosk. Vi kommer även grilla burgare till alla hungriga spelare. För våra killar, endast 20kr! Vet man att ens barn inte ska ha burgare får man gärna meddela mig 070-595 34 09. Bemanningen av kiosken under dagen är ALLAS ansvar! Hjälps vi åt behöver ingen stå någon längre tid. Om någon har möjlighet att baka nåt är det alltid välkommet! Innan lördag behöver vi: * Någon som ansvarar för att hämta grillen vid klubbhuset på morgonen samt köra tillbaka * Några som ansvarar för att grilla hamburgare mellan 11.30-13.00 ca * Någon som kan ta med ett bord att ställa kiosken på * Någon som tar med kokplatta och kastrull * Om någon äger en kantin för burgarna vore det toppen! Kommentera inlägget med vad ni kan hjälpa till med så vi får koll. Anna H-P-2011/12 14 nov 2022 36kommentarer
  • Cupen i januari

    Hej! Vi satte deadline idag kl 12.00. Dessutom påminde vi på förmiddagen till de som inte svarat och när anmälan stängde hade 13 tjejer som anmält sig via utskicket som gjordes i söndags. Vi anmälde oss därför bara med ett lag. Så denna gång kommer endast de som anmälde sig via utskicket delta (tyvärr Niclas och Daniel). MVH Tränarna genom Andreas F-F2011 14 nov 2022 0kommentarer
  • Minicup 19:e november

    Jag har full förståelse om ni känner att det skrivs väldigt mycket information via laget,se men det beror på att det händer många roliga saker under november månad. För att kunna möjliggöra och ge grabbarna förutsättningar att fortsätta utvecklas så är det viktigt att ge tydlig information till er föräldrar. Jag lovade att publicera den här nyheten redan den 9:e november men jag lade all min tid på övernattningen så hoppas ni har förståelse att informationen kommer idag! Den 19:e november kommer vara en heldag i handbollens tecken och vi ledare vill att samtliga killar deltar hela dagen. Det är ett perfekt tillfälle att umgås och få hänga med sina lagkamrater. Deltagande killar: Albin Lövestig Olle Preinert Emanuel Öhrn Algot Ljunggren Neo Salcinovic Alfred Fyrpil Dino Tabakovic Isak Karlsson Malte Neander Wolf Harrison Elmar Alderblad Oliver Lagemyr Harald Kvist Isak Andersson Rasmus Hammer Leo Andersson Linus Jidsjö Pontus Lagerson Ture Balkmar Alfred Lundström Lucas Pettersson Anton Norman Olle Östlund Som ni säkert noterar så är det imponerande 23 killar som kommer vara med och delta under lördagens matcher. Varje kille kommer att få stå över varsin match så att speltiden ska kunna fördelas så jämnt som möjligt! Jag, Paulina och Håkan kan inte tvinga någon att vara närvarande vid den matchen som man står över men däremot uppmanar vi till att man är det. Följande killar ska stå över match 1: Leo Andersson, Alfred Fyrpil, Neo Salcinovic, Elmar Alderblad, Lucas Pettersson, Malte Neander, Algot Ljunggren, Linus Jidsjö Följande killar ska stå över match 2: Oliver Lagemyr, Dino Tabakovic, Olle Preinert, Isak Karlsson, Alfred Lundström, Emanuel Öhrn, Isak Andersson, Wolf Harrison Följande killar ska stå över match 3: Harald Kvist, Albin Lövestig, Rasmus Hammer, Anton Norman, Pontus Lagerson, Olle Östlund, Ture Balkmar När: 19 november Plats: Birgittaskolan, Lagmansgatan 19 Samling: Match 1 = 08:45, Match 2 = 12:45, Match 3 = 15:15 Matchstart: 09:30, 13:30 och 16:00 Motståndare: Vintrosa, Ludvika och Finspång Spelschemat under dagen är enligt följande: Matchstart: 09:30 Örebro SK - Vintrosa Matchstart: 10:45 Ludvika - Finspång Matchstart: 12:00 Vintrosa - Finspång Matchstart: 13:30 Örebro SK - Ludvika Matchstart: 14:45 Vintrosa - Ludvika Matchstart: 16:00 Finspång - Örebro SK Speltiden är 2 x 20 minuter. Hör av er vid eventuella frågor! Hälsningar Hampus, Paulina och Håkan H-P-2011/12 14 nov 2022 2kommentarer
  • Försäljning för att bygga lagkassa inför 2023

    Hej, Nästa år kommer vi att spela fler matcher, kunna åka på mindre cuper i närområdet och bygga laget genom andra gemensamma aktiviteter :) För att ha möjlighet till det behöver vi nu börja bygga vår lagkassa, det första vi kommer att göra är att sälja produkter från Kakservice (kakor, knäcke och godis), bra och enkelt nu inför jul. Alla på laglistan kommer automatiskt bjudas in digitalt och mer info kommer under veckan F-P2015 Svart 14 nov 2022 0kommentarer
  • Tack så mycket för idag

    Hej Vilken bra dag vi har haft. Vi hann spela fem matcher, äta lunch på klubbhuset och leka i en lekpark. Mycket glädje och spring i benen på killarna idag. Det är härligt att vara tränare för ett lag som har roligt tillsammans. Liknande dagar kan vi göra igen. Vi fortsätter att spela vårat försvarsspel och anfallsspel så kommer vi bli hur duktiga som helst. Tack alla föräldrar som var med hela dagen och ni som stod i kiosken. Vi ses på onsdag och kör ännu mer handboll. Med vänlig hälsning, Tränarna H-P 12 (Födda 2013/14) 13 nov 2022 1kommentar
  • Söndagsträning

    Dagens träning började med en uppvärmning där killarna ska passa en kompis vid en kon och där kompisen sedan tar emot bollen, rör sig och passar vidare den till en kompis vid en annan kon. Rörelse med boll, bollkontroll och passningar i ett. Efter det körde vi den klassiska zick-zack övningen där passningar leder fram till ett avslut. Den övningen kan killarna bra och passningarna sitter fint. Sedan samlade vi killarna och berättade att vi nu skulle göra en övning som kräver att de lyssnar extra noga på instruktionerna. Övningen heter Hatrick och är en övning där killarna får träna skott, väggpassningar och rörelse mot mål. Allt väldigt matchlikt. Övningen gick verkligen över förväntan och får vi nöta denna fler gånger kommer vi kunna ta med oss mycket av detta i vårt matchspel framöver. Att killarna själv upprepade gånger springer förbi och säger att övningen är jättekul känns naturligtvis väldigt roligt. Tack till er föräldrar som hjälp till lite extra idag vid övningar och samla bollar. Sista 30 min kör vi matchspel. Bra fart och rörelse. Det märks att grabbarna börjat förstå att de ska sprida ut sig lite mer över planen. Bra träning i skönt novemberväder. Ha en fortsatt fin söndag! /Tränarna F-P2014 Svart 13 nov 2022 2kommentarer
  • Cup Skinnskatteberg 15/1

    Hej, Vi har fått förfrågan från Älvsjö att delta i ett cupspel i Skinnskatteberg den 15/1 2023. Kostnad per lag är ca 3000kr (avser hyra av hallen och domaravgift). Även om vi har fått in en del pengar genom försäljning så har vi en skral klubbkassa. Denna cup är inget som vi planerat för i vår budget. För att täcka delar av kostnaden för deltagande i denna cup kommer därför varje spelare som är med på cupen behöva betala 200kr. I morgon måndag behöver vi anmäla om vi ska ha ett eller två lag. Eftersom det är lite andra förutsättningar än vanligt så skickar vi ut en kallelse redan nu. Ni som anmäler er är ni som kommer att delat på cupen. Hälsningar Tränarna F-F2011 13 nov 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter