Helgens matcher!
Hej! Här är helgens hemmamatcher för våra ÖSK-lag! Passa på att gå och kolla och heja fram varandra! Lördag Änglanda F-08-GUIF kl. 14:30. Svealund P-09-IFK Nora kl. 10:30. Birgitta P-11/12 anordnar sammandrag/minicup! Spelschemat under dagen är enligt följande: Matchstart: 09:30 Örebro SK - Vintrosa Matchstart: 10:45 Ludvika - Finspång Matchstart: 12:00 Vintrosa - Finspång Matchstart: 13:30 Örebro SK - Ludvika Matchstart: 14:45 Vintrosa - Ludvika Matchstart: 16:00 Finspång - Örebro SK Speltiden är 2 x 20 minuter. Idrottshuset ÖSK Handboll Herr-Norrköping i Gamla Hallen, matchstart 14:00. Länk till mera information: ÖSK Handboll Herr Tabellen just nu: Herr 1 Norra Söndag Änglanda Damjuniorerna-VästeråsIrsta 11:30. Idrottshuset Herrjuniorerna-Vintrosa 10:30. ÖSK Handboll Dam-NKIK i nya hallen, matchstart 14:30. Länk till mera information: ÖSK Handboll Dam Tabellen just nu: Dam 2 Mitt Övrigt: F-06/07 åker på USM Steg 2 till Lerum och får möta hemmalaget Baltichov, Lysekil och Halmstad HF. Vi önskar laget stort lycka till! Jag vill även påminna alla om att ungdomarna i ÖSK Ungdom alltid har gratis inträde då våra A-lag spelar hemmamatch! Så tar er ner till hallen och stötta A-lagen när de spelar på lördag och söndag! Lycka till på matcherna och ha en trevlig helg! Hälsningar, Sebastian
Ledare Handboll
18 nov 2022
0kommentarer
Sammanslagning knatteboll vit+svart
Hej alla. Då den andra gruppen haft väldigt svag uppslutning på sina träningar på tiden efter oss har vi i "ledargruppen" i samråd med Patrik och Daniel på kansliet kommit fram till att vi imorgon samt dom resterande tillfällena innan juluppehållet provar att slå ihop grupperna och kör därför passet mellan 10-11.15. Så det kommer vara en del nya ansikten när det gäller både barn och vuxna imorgon Vi kommer utvärdera detta inför återstarten efter nyår hur vi ska utforma knatteboll på längre sikt. Därför är det viktigt att alla svarar på anmälningsutskicket inför varje träning Mvh Andreas+ övriga ledare
F-P2017 Vit
18 nov 2022
0kommentarer
Torsdagsträning
Hallå! Första träningen inrikesfrågor kallt väder. Stärkande! Det var några killar som frös idag så ni får gärna se till att de har mössa och handlar på sig, vi har väldigt lite stillastående men en del frös ändå. Idag började vi med en uppvärmningsövning där spelarna skulle passa fyra och fyra på en bestämd yta. Spelarna skulle ta sig mellan planhalvorna på order och försöka att hålla bollen inom laget. Övningen syftar förutom att barnen ska värma upp till att de tvingas att orientera sig på planen för att inte krocka med varandra. Därefter delade vi upp gruppen i två gäng och det ena gänget körde skottövning "hattrick" och det andra gänget körde den spanska kvadraten (eventuellt omdöpt till ÖSK-kvadraten idag. Vi avslutade med att köra match i 30 minuter. Jag fyra kul att se att spelarna tog med sig delar av övningarna in i matchspelet. Mycket bra fart träningen igenom, precis som det behöver vara en kylig kväll. Imorgon är det extraträning för de som vill och på söndag spelar vi match mot Adolfsberg, ni som inte har anmält er, svara på kallelsen. Det finns risk för snö på söndag så klä er varmt. Om det blir dör taskigt väder så meddelar vi det via SMS-gruppen, Ha en bra avslutning på vecka så ses vi i helgen!
F-P2014 Svart
17 nov 2022
0kommentarer
Försäljning av julmust
Hej igen! Vi har fått erbjudande om att få sälja lokalproducerad julmust! Av säkra källor har vi fått veta att ”det är den godaste julmusten i stan”. Julmusten säljes i backar om 24 glasflaskor och kommer från Örebro Brygghus! Vi säljer backarna för 300 kr/st, där vinsten är 90 kr. Målet är att alla i laget säljer minst sex backar var. Detta skulle ge laget en vinst på 11880 kr. Vi kör en kort, intensiv försäljning av julmusten! Skriv i kommentarsfältet nedan hur många backar ni har sålt - SENAST söndag 27 november. Julmusten kommer sedan att lämnas ut vid Örebro Brygghus. Vi återkommer om exakt tid och dag för det.
P2010
17 nov 2022
16kommentarer
Byte av träningsdag vecka 47
Under gårdagen kom det besked till oss ledare att Birgittaskolan återigen måste underhållas. Kommunen kommer att stänga hallen under måndagen (21:e november) och fixa det som behövs. Det här har gjort att jag har fixat att vi byter träningsdag och tränar under tisdagen klockan 17:30-18:30 i Birgittaskolan. Ingen träning på måndagen utan under vecka 47 så tränar vi tisdag och onsdag. Jag kommer befinna mig i hallen från 17:00 och kommer erbjuda extra individuell träning mellan 17:00-17:30. Man är välkommen att komma om man vill få några extra tips och idéer hur man kan bli en bättre handbollsspelare. Nu laddar vi upp för lördagens matcher och ser fram emot en heldag i Birgittaskolan!👏👏 Hälsningar Hampus, Paulina och Håkan
H-P-2011/12
17 nov 2022
0kommentarer
Anmälan till poolspel i Motala
Hej alla! Det har gått ut ett sms med samma innehåll som nedan… Den 17/12 har vi planerat för att ha ett poolspel i Örebro. Det är bara Motala som anmält sig till detta, gissar att det hänger ihop med att Västerås har ett poolspel samma dag. Vi tränare funderar då på att åka till Motala helgen innan istället, den 11 december. Då är Katrineholm och Motala anmälda just nu. Vill kolla av med er hur många barn som kan/vill följa med till Motala och delta. Motala vill ha svar redan nu på söndag… Därför skickar jag ut en förfrågan till er på ”laget”. Då ser vi hur många som anmäler sig. Så vi kan anmäla rätt antal lag helt enkelt…
B-P13/14/15
17 nov 2022
0kommentarer
Jul- och nyårsbingo!!
Hej på er! Det finns gott om kalendrar och enkellotter till uppesittarkvällen om någon vill ha fler! Däremot kommer inga fler dubbellotter då de haft problem m produktionen. Jag har slut,men herrlaget har några kvar, så hojta till om sådana önskas! I morgon hämtar jag enkellotter till nyårsaftonens Bingolotto! Frivillig försäljning - skriv beställning nedan! Jag tror de kostar 100 kr/st! Vi kommer förmodligen få stå på Marieberg och sälja bingolotter 1-3 tillfällen under julveckan, men återkommer när vi fått besked från ÖSK. Vi delar tider mellan Akademin, herr och ev dam. Allt gott - Monica!
Herrjunior
16 nov 2022
0kommentarer
Bingolotter
Anna har med sig bingolotter och kalendrar ikväll om någon behöver fler. Vi har också några RC kvar om någon vill köpa. Hälsningar Freja
F-P2012 Vit
16 nov 2022
0kommentarer
Matcher 26:e november
Mitt i all förberedelse inför lördagens minicup så är det dags att informera er om nästa lördag (den 26:e november). Det kommer bli en rolig dag, alla killar blir kallade till match och indelningen av lagen är att killar födda 2011 kommer att åka till Västerås samt att killar födda 2012 kommer spela matcher på hemmaplan i Svealundsskolan. Vi samlas klockan 07:40 vid Circle K svampen. Match 1: Datum: 26:e november Motståndare: Västerås Irsta Klockslag: 09:30 Speltid: 2 x 25, 3 x 20 eller 3 x 25, exakt speltid bestäms inom kort. Hall: Västerås Arena C, Vasagatan 89 Kallade spelare: Olle Preinert Algot Olofsson Elmar Alderblad Algot Ljunggren Leo Andersson Lucas Pettersson Pontus Lagerson Neo Salcinovic Robin Kaveh Emanuel Öhrn Ture Balkmar Dino Tabakovic Isak Andersson Liam Harlén En positiv nyhet är att vi har fixat att Nora kommer till Svealundsskolan samma dag för att möta oss i två träningsmatcher. Det här möjliggör att alla killar får chansen att få spela match. Vi samlas klockan 13:00 i omklädningsrummet. Match 1: Datum: 26 november Motståndare: Nora Klockslag: 13:45 Speltid: 2 x 20 minuter Hall: Svealundsskolan, Hagmarksgatan 1 Match 2: Datum: 26:e november Motståndare: Nora Klockslag: 15:00 Speltid: 2 x 20 minuter Hall: Svealundsskolan, Hagmarksgatan 1 Kallade spelare: Malte Neander Louis Lindahl Isak Karlsson Linus Jidsjö Don Hellkvist Anton Norman Albin Lövestig Truls Bergentz Rasmus Hammer Alfred Fyrpil Oliver Lagemyr Alfred Lundström Harald Kvist Olle Östlund Wolf Harrison Kallelse till både Västerås och Nora har skickats ut. Kallelsen stänger torsdagen den 24:e november klockan 12:00 och besvarar man inte anmälan under den period den är öppen så tolkar vi ledare att man ej kan vara med på matchen. Påminnelse, långbyxor är inte tillåtna att bära under match (med undantag för målvakten). Svarta shorts är det som gäller! Matchtröja levereras av oss ledare vid varje match tillfälle. Det ska bli kul med ännu fler matcher och utvecklas vidare som lag! Övrig info, Hemmautmaningen för vecka 46 skickas ut idag klockan 17:00! Peppa och påminn er son att genomföra extra träningen! Det är ett perfekt tillfälle att bli ännu starkare. Hälsningar Hampus, Håkan och Paulina
H-P-2011/12
16 nov 2022
3kommentarer
Inställd träning måndag 21 november
Hej, Vi har fått besked om avbokning av vår tid i Birgittaskolan på måndag och vi kommer därmed inte att ha någon träning nu på måndag. Imorgon och kommande onsdag är det träningar som vanligt. Hälsningar Tränarna
H-F 2011/12
15 nov 2022
1kommentar
Visa fler nyheter