Bingolottoförsäljning Mariebergs köpcentrum
I dag har det varit lottdragning för vilka dagar och tider olika lag får stå och sälja lotter på Mariebergs köpcentrum. Vi fick tid den 17 december kl 18.00 - 20.00 samt den 22 december kl 12.00 - 14.00. Vi söker nu några som kan stå och sälja då. Svara i kommentarerna om du kan ställa upp. Ju fler vi blir desto mindre tid behöver var och en stå! Regelverket säger att man måste vara två stycken som står varav den ena måste vara över 18 år.
H-P-2011/12
24 nov 2022
17kommentarer
Kolla på A-laget 4:e december
De senaste veckorna har varit händelserika men framförallt väldigt roliga! Något som gör mig glad är att se engagemanget från spelare, ledare och föräldrar. Det är något som vi ska vara stolta över och som ska fortsätta i framtiden. Jag presenterade en idé för mina två eminenta tränarkollegor Håkan och Paulina förra veckan som godkände idén och sedan hörde av mig till våra lagbyggare Charlotta och Naomi som också gillade förslaget. Vi är spellediga från matcher helgen 3-4 december och jag tycker det vore roligt med en lagaktivitet. Söndagen 4:e december klockan 17:00 spelar ÖSK handboll herr hemmamatch. Killarna brukar uppskatta att få kolla på A-laget så det här blir roligt att få hänga med laget. Lagbyggare Naomi har tackat ja för att vara med och nu behöver vi EN förälder till som kan sitta tillsammans med laget och ha ett öga på våra killar. Kommentera nedan om du kan vara med och hjälpa till. När: 4 december Var: Idrottshuset, Eyragatan 1 Samling: 16:30, vid entrén Matchstart: 17:00 Motståndare: Enköping HF Serie: Division 1 Syfte med aktiviteten: Umgås med lagkamraterna utanför handbollsplanen! Svara på kallelsen!
H-P-2011/12
24 nov 2022
1kommentar
Inställd match i helgen 26/11
Matchen i helgen måste vi tyvärr ställa in. Våra motståndare var tvungna att ställa in och vi har ej lyckaast hitta ersättare. Tråkigt men så är det ibland, vi får ladda upp till nästa helg. / Tränarna
P2010
24 nov 2022
0kommentarer
Extrapengar: Kaffeprovning
Hej! Här kommer en möjlighet för oss att tjäna lite pengar till lagkassan. Det är snabba ryck dock för arbetet sker måndag och tisdag nästa vecka. Uppdraget är enkelt. Ni ska ta er till Karlslund Arena (Grindgatan 1 Örebro) på utsatt tid. På plats får ni alla instruktioner för att prova kaffe. Det är sex olika sorter som du ska tycka till om och det tar ca 15-20 minuter. En förutsättning är att du är mellan 18-75 år och dricker kaffe regelbundet, dvs minst en gång om dagen. Dricker du med mjölk så får du smaka med mjölk, inga problem. Eventuellt så får du avsluta med att prova två olika vanlijglassar, som tar ca 5 min extra. För denna insats får laget 100 kr per person som provar. Vi borde klara minst 25 personer om alla i alla fall ordnar en testperson per barn, men ni kan gärna prata med en jobbarkompis, granne eller släkting. Försök få med så många det bara går i bilen :). Det kommer finnas flera tider att välja på när du vill göra detta, så kommentera nedan vilken tid du kan och hur många som kommer. De tider som går att välja på är: måndag 28/11 kl. 16.00 måndag 28/11 kl. 20.00 tisdag 29/11 kl. 16.00 tisdag 29/11 kl. 18.00 tisdag 29/11 kl. 19.00 Vi kommer behöva alla pengar vi kan få så gör ert bästa och boka upp er, och så många ni lyckas rekrytera, på tiderna ovan! Om ni har frågor eller något är oklart ring eller smsa mig på 070-998 56 56. Ha en bra dag Andreas
F-F2011
24 nov 2022
14kommentarer
Poolspel i Katrineholm 27/11
Nu på söndag är det äntligen dags för de första bandymatcherna för de allra flesta av oss. Det ska bli så roligt! Vi samlas 9.20 vid Behrn arena på parkeringen mellan hockeyarenan och fotbollarenan. Avfärd mot Katrineholm ca 9.30. Vi räknar med att vara på plats vid arenan ca 11.00. Där byter vi om i omklädningsrummen och värmer upp tillsammans innan vi gör oss redo för en härlig bandydag. Vad det gäller mat, matsäck och vattenflaska är det upp till varje vårdnadshavare/förälder att fixa det på bästa sätt. Kiosk på arenan finns, utbud oklart. Det blir en lång dag! Mitt i poolspelet ca 13.30-14.30 är det bästa tillfället för oss alla att äta samtidigt som isen spolas för andra delen av poolspelet som spelas 15.00-16.15. När matcherna är spelade är det möjligt att byta om och duscha. Vi räknar med att åka från Katrineholm ca 17.00 och vara åter i Örebro framåt 18.30. /Tränarna
B-P13/14/15
23 nov 2022
2kommentarer
Information från föräldragruppen
Information från Föräldragruppen Igår var representanter för föräldragruppen närvarande under träningen och hade också en avstämning med Nicklas och Daniel från klubben innan träning. När Aron slutat kommer ÖSK gå in med en extern tränare för F09. Diskussioner pågår med Valleh och vi hoppas att det snart kan bli en lösning med honom eller någon annan extern tränare. Tills en lösning nåtts kommer Daniel att träna tjejerna. Planen fram till februari är, som tidigare informerats, att F08 och F09 tränar samtidigt och på samma yta men som två grupper. Det fungerade bra igår och var en fördel då det inte var så många tjejer som tränade fanns det vinster med att ha två lag samtidigt för tillexempel matcher under träningen. I denna nya lösning behöver vi föräldrar stötta med lite olika roller, lagledning (kalla till matcher mm), ekonomi och så vidare. Vi kommer att ta upp det på föräldramötet men börja gärna fundera redan nu på hur du/ni kan bidra. Mötet kommer att äga rum i December. Håll utkik efter datum och tid. Vi i föräldragruppen vill passa på att tacka tidigare tränare för deras fina insatser för våra tjejer!
F-F16
23 nov 2022
0kommentarer
Inför Birger cup
Glöm ej att ta med väska till träning imorgon torsdag så killarna får med sina träningskläder och utrustning hem och kan packa tills fredag. Packa lätt, mycket packning som ska få plats i bilarna. / Christin
B-P11/12
23 nov 2022
1kommentar
Bingolotter
Kommer ha med enkellotter och adventskalendrar till träningen imorgon, om någon önskar lägga sin beställning tidigare eller önskar mer än det man redan hämtat ut är det bara att säga till! :) Med vänlig hälsning, Jennie, Novas mamma
I-F 2013/14
23 nov 2022
0kommentarer
Onsdagsträning
Hej! Kallade till 18.30 för att vara ombytta och klara till träningsstart 18.45. //Ledarna
I-F 2010
23 nov 2022
0kommentarer
Bingolotto och Restaurangchansen
Vi har startat upp en lagkassa för laget och säljer Bingolotter och Restaurangchansen appar. De flesta av er har redan hämtat ut och även till fredagens träning kommer vi ta med lotter och RC appar. Bingolotterna är till uppesittarkvällen och säljpriset är 100 kr/st, RC-appen består av olika erbjudande i affärer och restauranger och kostar 260 kr/st. Skriv gärna i kommentarerna nedan om ni vill hämta ut fler. Önskemålet är att man säljer 5 stycken men man får gärna sälja mer såklart. RC-appen
F-F2016
22 nov 2022
2kommentarer
Visa fler nyheter