Föreläsning om ungdomars psykiska ohälsa/mental träning
Hej! Alla lag som är anmälda till Örebrocupen i futsal bjuds in till en föreläsning om barn och ungdomars psykiska ohälsa/mental träning. Föreläsningen är digital och äger rum 15/12 17.30-18.30. Alla ledare/lagledare/föräldrar från deltagande lag är välkomna att anmäla sig. Anmälningslänk hittar ni här: https://forms.gle/jta97qodrorPdYjR8 Hälsningar tränarna
F-F2011
2 dec 2022
0kommentarer
Dagens träning!
God kväll! Första decemberträningen men inga minusgrader. Vi startade upp med en uppvärmning med att spelarna fick oss fyra och fyra och röra sig över en planhalva. Efter det delade vi upp i fyra olika lag som höll ihop under hel träningen. Alla övningar utgick från två planer med lite mindre mått. Först körde vi spanska kvadraten för att öva på att slå om från anfall till försvar, därefter plockade vi in två mål för att spela match och sedan avslutade vi med matcher på stora mål. Bra fart idag, även om torsdagar oftast blir lite extra flamsiga. Ses imorgon eller på ordinarie träning på söndag!
F-P2014 Svart
1 dec 2022
0kommentarer
Julkalendrar - alla spelare behöver bidra
För att hålla igång fotbollslagets ekonomi genomförs ibland försäljningsaktiviteter. För en tid sedan sålde vi Julkalendrar och nu pågår försäljningen av Bingolotter till uppesittarkvällen den 23:e december. Alla spelare förutsätts bidra aktivt till försäljningsaktiviteter antingen genom att sälja lotter/produkter eller genom friköp, dvs. att istället betala in en mindre summa till lagkassan. Inkomsterna bidrar till lagets möjligheter att delta i cuper, köpa in utrustning, bekosta plan- och domaravgifter, mm. Den ordningen har vi alla varit med och godkänt i samband med föräldramöten tidigare. Många spelare har varit duktiga och sålt Julkalendrar medan vissa istället har valt att friköpa sig för 250 kronor. Ett tiotal spelare har emellertid inte bidragit alls till försäljningen vilket skapar hål i lagets kassa och upplevs som orättvist för alla de som faktiskt bidrar. Föräldrar/anhöriga till de spelare som ännu inte bidragit till försäljningen får inom kort personliga sms med en uppmaning om att snarast bidra till lagkassan genom att betala in 250 kronor. Betalningen görs via Swish till lagets konto, 123 399 21 38. I meddelanderutan noteras spelarens namn. Tack till er alla för att ni möjliggör för fotbollslaget att hålla verksamheten igång! /Råbert, ekonomiansvarig
F-P2010 Vit
1 dec 2022
Återgår till ordinarie träningsgrupper
Hej! Efter sammanslagningen var vi över 30st barn på båda träningarna. Efter dialog med ledare och föräldrar har vi kommit överens om att det är bäst att splittra grupperna igen! Det betyder att vi går tillbaka till våra ordinarie träningstider. Om ni har några frågor, hör av er till patrik.magnusson@oskungdom.se
F-P2017 Svart
1 dec 2022
0kommentarer
Återgår till ordinarie träningsgrupper
Hej! Efter sammanslagningen var vi över 30st barn på båda träningarna. Efter dialog med ledare och föräldrar har vi kommit överens om att det är bäst att splittra grupperna igen! Det betyder att vi går tillbaka till våra ordinarie träningstider. Om ni har några frågor, hör av er till patrik.magnusson@oskungdom.se
F-P2017 Vit
1 dec 2022
0kommentarer
DM Lördag 3/12
Hej. Helgens spel i distriktsmästerskapen blir tyvärr inte av för vår del. Då ett av lagen har dragit sig ur behöver vi inte spela kvalet som skulle ske i helgen. Det innebär dock att vi är klara för DM-Final helgen 4-5 februari. mvh Ledarna
I-F 2010
1 dec 2022
0kommentarer
Distriktsmästerskap
Lördag den 3e decmber spelar vi gruppspelet i DM, i Åsbro. Läktarkiosk finns med dricka. kaffe, fika, chips, korv m bröd och hamburgare. Det är inte jättemycket tid mellan matcherna men finns en lunch-lucka mellan Åsbro och Lillån matcherna. Se gärna till att grabbarna har mellis, lunch och dylikt för att fylla på med energi mellan matcherna. Spelschema 09.45 ÖSK - IBF 11.15 Kumla - ÖSK 12.45 Åsbro - ÖSK 14.15 ÖSK - Lillån Samling i Åsbro 08.45 för nedan spelare (10.15 för övriga). Laguppställning första matchen: Alexander Fagerberg Mio Sundström Sigge Södergren Mio Aldén Gustav Lisell Emil Rauséus Jack Kerkenberg Isak Hallemark Fred Sande Tesell Erik Hallonqvist Jakob Lindmark Lucas Sundström Väl mött Mvh Ledarna
I-HJ med IBF
1 dec 2022
2kommentarer
Snart, men inte riktigt än, dags för jullov!
Hej! Så roligt att vi har blivit så många fler tjejer på träningarna! Fortsätt dock gärna att ta med kompisar som vill prova, vi har plats för ännu fler. Innan jul har vi två träningar kvar, den 4/12 är vanlig träning och 11/12 kör vi lite julavslutning. Därefter tar vi jullov och startar sedan träningen igen den 15/1! /Ledarna
I-F 2015/16
1 dec 2022
0kommentarer
Seriematch 10 december + övrig info
Äntligen har det blivit dags för årets sista match! En lång och händelserik höstsäsong är på väg att ta slut. Det har varit otroligt kul att följa spelarnas utveckling som de gjort under hösten. I min roll som huvudtränare har jag en stark tro om att killarnas utveckling kommer fortsätta efter årsskiftet. Match: Datum: 10:e december Motståndare: Vintrosa Samling: 16:30, i omklädningsrummet i Vintrosa bollhall Klockslag: 17:15 Speltid: 2 x 25 minuter Hall: Vintrosa bollhall, Skolgatan 32 Kallade spelare: Isak Andersson Ture Balkmar Isak Karlsson Anton Norman Olle Preinert Alfred Lundström Linus Jidsjö Rasmus Hammer Albin Lövestig Truls Bergentz Neo Salcinovic Olle Östlund Don Hellkvist Algot Ljunggren Tränare: Den förstklassiga och mycket skickliga tränarduon, Håkan och Paulina! Övrig info: Under veckans träningar har vi pratat och diskuterat viktiga saker som man gärna får prata med sin son om hemma. Saker som vi lyft under träningarna är följande: -Regler, domartecken och att det är viktigt att våga fråga på träning om man har funderingar. Fråga på! -Att komma i tid till träning. Träningen startar 18:15 på måndagar och på onsdagar startar den 18:45. En viktig påminnelse till alla. -Hur vi är mot varandra i omklädningsrummet innan/efter träning. Jag, Håkan och Paulina bär ett ansvar över samtliga killar på handbollsplanen men vi behöver hjälp av föräldrar att finnas med i omklädningsrummet i samband med varje träning. -Att varje kille har ett stort individuellt ansvar när vi har träning för att kunna bedriva så bra verksamhet som möjligt. Vid varje träningstillfälle är vi mellan 20-26 stycken spelare (superkul att vi är så många) vilket gör det extra viktigt att varje kille tar eget ansvar. -Lyssna på instruktioner. Om jag, Håkan, Paulina eller någon annan ledare ger instruktioner är det väldigt viktigt att man lyssnar och är tyst vid samling. Vårt mål är att ge varje individ förutsättningar att kunna bli bättre handbollsspelare. -Repeterade om att varje kille blir inte uttagen till varje match och det beror på att vi är många i truppen. Jag hoppas att samtliga föräldrar har överseende med detta och jag betonade för killarna även att när vi summerar säsongen ska antalet matcher för varje individ vara så jämnt som möjligt utifrån förutsättningarna. Hälsningar ledarna
H-P-2011/12
30 nov 2022
0kommentarer
Julledighet
Snart är det jul igen och vi tar lite träningsledigt. Sista träningen blir söndag 18/12 Tullängsskolan och så startar vi upp torsdag 12/1 på Ekäng igen. Vi fortsätter med utomhus torsdagar och inomhus söndagar.
F-F2013
30 nov 2022
3kommentarer
Visa fler nyheter