Samåkning, ICA Laxå Cup 2023-01-07?
För att undersöka intresset för att samåka från Örebro till Laxå i samband med ICA Laxå Cup lördagen 2023-01-07 kan man med fördel skriva i kommentarsfältet nedan för att vid behov och intresse hitta medpassagerare samt skjuts. OBS! Ingen träning söndag 2022-12-18 och 2022-12-25.
F-P2015 Vit
11 dec 2022
1kommentar
Julavslutning + Uppstart 2023
Hösten börjar lida mot sitt slut och julen närmar sig med stormsteg! Det här gör att våra killar kommer få några veckors ledighet från handbollen och det känns givetvis tråkigt på ett sätt men samtidigt ger det oss både ledare och spelare tid att ladda batterierna till en spännande vår som väntar oss. Julavslutning - match mot föräldrar i Birgittaskolan (NOTERA PLATSEN) Förra året ställdes stormatchen in på grund av smittorisken för corona men nu iår kommer matchen bli av! 21:a december har vi avslutning med handbollen i Birgittaskolan och upplägget är enligt följande: NOTERA TIDERNA! 18:30 - 18:45 Kort samling + respektive lag värmer upp 18:45 - 19:30 Matchspel 19:30 - 20:00 FIKA + ta med eget fika + frilek! Jag, Håkan och Paulina har kommit fram till att dela upp killarna i olika lag för att köra kortare matcher. Om vi inte hade gjort en uppdelning skulle det medföra att vi hade haft uppemot 20 killar sitta på bänken och det hade inte blivit bra. De lag som inte spelar sitter vid sidan av och hejar på från sidlinjen. Indelning av lag kommer ske på plats och kallelse har skickats ut. Döma matchen hjälps vi vuxna åt med! Efter matchen sitter vi tillsammans och umgås med varandra sedan får man gärna ta med eget fika om man vill. Uppstart efter årsskiftet är måndagen den 9:e januari. Kalendern är uppdaterad! Hälsningar från ledarna
H-P-2011/12
11 dec 2022
0kommentarer
Extraträning 16:e december
På fredag (16:e december) klockan 18:15-19:45 kommer jag erbjuda “specialträning”. Änglandaskolan är hallen vi kommer träna i. Jag avsätter min fredagskväll för att killarna ska få träna extra och utvecklas ännu mer! Extra träningen ges till de killar som verkligen VILL träna och slipa på detaljer. Jag har skickat ut en kallelse till denna träning för att jag ska få en uppfattning om hur många som kommer vilket gör det enklare att planera träningen! PS. Glöm aldrig att skriva i gästboken om er son inte kan närvara på en träning. Det underlättar för oss något ENORMT och hjälper oss ledare att fortsätta bedriva en bra verksamhet. Ha en fortsatt fin söndag! Hälsningar från Hampus
H-P-2011/12
11 dec 2022
0kommentarer
Dagens träning
11 tappra spelare och 2 ledare intog idag Ekäng och trotsade minusgraderna. Vi började med att para ihop killarna två och två, för att sedan köra en passningsövning där en backar och en går framåt. Vi växlade mellan att passningar efter backen, volley och nick. Efter det körde vi en skottövning där man först dribblade runt konor, för att sedan passa en ledare och få en passning tillbaka för att skjuta på rullande boll. Senare så fick man möjligheten att testa på volleyskott också. Vi avslutade med drygt en halvtimmes match, där det bjöds på många finter, passningar, räddningar och otroliga mål! Det var -6 grader under träningen, men vi ledare tycker att det funkade bra. Inget barn klagade på att de frös. Vi kommer nog att sätta smärtgränsen vid ungefär det här vädret. Vi ses på tisdag när vi har avslutning!
F-P2014 Svart
11 dec 2022
1kommentar
Tack för stödet!
Hej alla föräldrar! Vi vill passa på och tacka för er stöd under dagens match. Tjejerna skapade många lägen och spelade vad alla kunde se en bättre innebandy, men turen var inte med idag. Vi tar nya friska tag nästa vecka mot Nora, borta. Forza ÖSK! Hälsningar Ledarna
I-F 2010
10 dec 2022
2kommentarer
Sista delen av höstsäsongen
Hej! 1:a delen av säsongen närmar sig slutet och grabbarna ska få lite välförtjänt vila 😊 Men först ska vi genomföra några träningar och spela fyra matcher. Det är kul att se att grabbarna tagit stora kliv under hösten och mer och mer spelar som ett lag. Vecka 50, träningar som vanligt tisdag och torsdag (+fredag) och match på lördag mot Askersund och match på söndag mot Vintrosa. Vecka 51, inga träningar denna vecka eftersom vi kommer spela matcher på bägge våra träningstider, tisdag den 20:e spelar vi mot Ekeby och torsdagen den 22:a spelar vi mot Hovsta Vecka 52, julledigt Vecka 1, träning som vanligt tisdag och torsdag (3:e och 5:e) Hoppas grabbarna hade kul på matchen idag, det blev mkt mål och rätt lag vann så vi hoppas dom var nöjda 😊
I-P 2012
10 dec 2022
1kommentar
Lite info inför jul
Hej, nu är det snart dags för lite julledigt, men vi har en träning (imorgon söndag 11/12) och träningsmatchen mot Sturehov på lördag (17/12) kvar. Med den väderprognos som ligger nu så får vi ställa in tisdagens träning. Glöm inte att svara på kallelsen för träningsmatchen mot Sturehov, så att vi vet hur många som kommer! Vi har inte bestämt om vi kör igång den 8/1 eller 15/1, men det kommer kallelser när vi drar igång igen efter helgerna. Vi får se hur vädret är i januari, om temperaturen känns ok att träna i på tisdagar, annars så har vi kvar samma tider på söndagar inomhus. Kakservice försäljning gick toppen, vi fick in en bra peng (6450kr) till lagkassan och vi jobbar även med lite sponsorer så att vi kommer att ha lite pengar till matcher och cupper nästa år :) Leveransen av Kakservice proudkterna kommer troligtvis på tisdag till mig, skriver så fort jag vet exakt, då kan ni komma förbi och hämta upp era beställningar på Fältvägen 14.
F-P2015 Svart
10 dec 2022
1kommentar
Måndagsträning på Navet
Obs måndagsträningen är på navet denna måndag pga match i Tybblelund.
I-F 2011/12
10 dec 2022
0kommentarer
Hemmamatch i morgon - arbetsschema!
Go kväll! Här kommer förslag till arbetsschema i morgon! Sekretariat - A Björck Götmar Entré - Frid Kiosk - Vallstedt Samuelsson Film - Edström Hoppas det funkar, blir ju alltid lite kort varsel innan alla svarat på kallelsen till match. Ha en fortsatt bra kväll! /Monica!
Örebro JAS
9 dec 2022
14kommentarer
Extra inomhusträning och påminnelse föräldramöte
Hej, Vi kommer att spela en inomhuscup i Laxå söndagen 8 jan 2023 där vi ställer upp med två lag. Då flera av spelarna inte har kunnat träna inomhus under hösten pga andra aktiviteter så har vi nu temporärt lyckas få några extra tider. Just nu är det klart med två tillfällen: Tullängsskolan imorgon kl 13.45-15.00 samt samma tid och plats nästa lördag. Snabba tycka alltså😄 Hoppas att så många som möjligt kan komma! Dessutom en påminnelse om föräldramötet nu på måndag 12 dec kl 18.30-19.30 i klubbhuset. Trevlig helg! / Tränarna
F-P2013 Vit
9 dec 2022
5kommentarer
Visa fler nyheter