• Poolspelet på söndag 15/1 i Västerås

    Heeej! Alla matcher kommer att spelas utomhus på Hakonplan alldeles intill bandyhallen ABB Arena syd. Samling i Västerås vid arenan senast 8.15 för direkt ombyte då matcherna startar 9.00 för alla våra tre lag. Det finns några barn i varje lag som stått i mål tidigare både på träning och match. Det betyder att de barnen behöver turas om att stå på söndag också. Tillberga som arrangerar poolspelet säger att det finns omklädningsrum att tillgå men att det kommer att bli trångt. Medtag extra ombyte då prognosen visar risk för nederbörd. Matcherna spelas 2x10 minuter. Lagindelningen... ÖSK gul Alfred E Arvid Ebbe Ivar Matteo Isac Pelle Thor ÖSK svart Charlie Liam Moa Samuel Sixten Thure GM Tilda Zac ÖSK vit Adam Alfred B Elin Knut Malte Simon Svante Ture L B-P13/14/15 12 jan 2023 0kommentarer
  • Helgens matcher!

    Hej! Här är helgens hemmamatcher för våra ÖSK-lag. Passa på att gå och kolla och heja fram varandra! Lördag Birgittaskolan F-08-Ludvika kl. 12:00. Änglanda F-09/10-Vintrosa kl. 17:00. Söndag Idrottshuset ÖSK Handboll Dam-HK eRPing kl. 14:30. En extremt viktig match i de nedre regionerna i Damtvåan. Laget behöver allt stöd de kan få! Serien just nu:Dam 2 Mitt ÖSK Handboll Herr-Hallstahammar kl. 17:00. Herrarna fortsätter jaga en kvalplats till Allsvenskan och vill komma tillbaka till vinnarspåret. Viktig match! Serien just nu:Herr 1 Norra USM på hemmaplan! P-08 arrangerar USM Steg 3 på hemmaplan i Svealund hela helgen. Ta er ner till hallen och heja fram killarna! ÖSK:s matcher nedan: Lördag 12:00 vs IK Bolton Söndag 09:30 vs Skogås HK Söndag 15:30 vs Vintrosa Övrigt: ÖSK Handboll Herrs U-lag spelar hemma mot Krutholmen på söndag i Idrottshuset kl. 12:30. Perfekt uppladdning inför den dagens A-lagsmatcher! Jag vill även påminna alla om att ungdomarna i ÖSK Ungdom alltid har gratis inträde då våra A-lag spelar hemmamatch! Så tar er ner till hallen och stötta A-lagen när de spelar efter varandra på söndag! Lycka till på matcherna och ha en trevlig helg! Hälsningar, Sebastian Ledare Handboll 12 jan 2023 0kommentarer
  • Vårterminen startar!

    Hej alla! Nu på lördag 14 januari startar vi vårterminen för knatteboll svart. Samma tid och plats som i höstas gäller. Vi uppskattar om ni fortsätter svara på anmälningsutskicket inför varje träning så underlättar det för oss ledare. Vi är i dagsläget några föräldrar som hjälps åt som ledare men ju fler vi blir desto mer kan vi hjälpas åt och ansvaret kan fördelas mellan fler personer. Hojta till om ni vill bidra så lägger vi till er i vår chattgrupp. F-P2017 Svart 12 jan 2023 0kommentarer
  • Anmälan till SUL (Spelarutbildningsläger) flickor 09

    Den 29/4 är det dags för SUL1 för 09.orna. Deltagande är frivilligt men det är såklar roligt om så många som möjligt vill gå. Information och anmälan finns om ni klickar på länken. https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/1702320 H-F 16 (Födda 2010/11) 11 jan 2023 1kommentar
  • Information om övernattningen i helgen

    Hej, Kort information omhelgen som kommer. Vi startar upp denna termin med en träningshelg där vi främst kommer att fokuserar på lagets sammanhållning. Övernattning kommer att ske i Klubbhuset på Ekäng (sängar finns till alla). Scema (tiderna är ungefärliga) : Lördag 14:30 Samling Klubbstugan 15:30 Titta på ÖSK P14 mot Vintrosa i Svealundskolan. 17:00-18:15 Träning i Svealundskolan 18:15- 19:00 Dusch 20:00 Mat i klubbstugan 20:30- 21:45 Titta på Sverige - Kap Verde i handbollsvm Ca 22:30 läggdags Söndag 06:30 Uppstigning och frukost 08:00-09:30 Träning Änglanda och avslutning 11:00 Föräldrarna hämtar vid Klubbstugan 17:00 Titta på när A - laget spelar i Idrottshuset mot Hallstahammar Att Ta med - Lakan till övernattning (Örngott, påslakan och underlakan) - Träningskläder till 2 handbollspass - Dusch-tillbehör - Tandborste, tandkräm P2010 11 jan 2023 0kommentarer
  • Välkommen åter efter ledigheten!

    Vi har kört igång med träningarna på Tullängsskolan! Båda dagarna var vi 10 st tjejer på träningarna. Även om tjejerna bara hinner/har möjlighet till en träning i veckan är vi som lag väldigt glada för att alla är med! Vi ska försöka få till några matcher också för att alla ska träffa varandra samtidigt :) Om ni har någon bekant eller kompis som vill börja träna med oss är det bara att ta med den! Vi vill gärna bli fler! Vi kommer att fokusera på försvarspelet de närmaste veckorna, passningar i rörelse och lite tekniska delar. En gång i veckan kommer vi att köra lite tabata-fys med fokus på knäkontroll. Under veckan har vi gjort superläskiga övningar! Närkontakt i form av ”händer på höften” och följa rörelsen som kompisen gör. Även introducerat de för ”tackling och låsning” dock var det mindre läskigt var min uppfattning :) Vi har uppmanat tjejerna att gå hem och ”kramas”-låsa :) Samt att leka med bollar och om de får, även kasta boll inomhus, men bara om de får det!!! Finns det snö, passa på att kasta snöbollar! Handbolls VM för herrar drar igång idag och det är ett perfekt tillfälle att titta på rolig och spännande handboll! Vi ses på nästa träning! Kallelsen skickas ut per automatik en tid innan träningen och vi tycker att ni är duktiga på att svara, fortsätt med det! //Ledarna H-F 14 (Födda 2012-13) 11 jan 2023 3kommentarer
  • NYA TRÄNINGSTIDER

    Hej alla! Vi har vi fått ändrade träningstider i januari och februari. Ursäkta kort varsel. Dom nya tiderna är: Måndagar 16:45 - 18:15 (11 mot 11 konstgräs yta B) Tisdagar 19:15 - 20:45 (11 mot 11 konstgräs Helplan) Onsdagar 16:45 - 18:15 (11 mot 11 konstgräs yta B) Torsdagar 19:15 - 20:45 (11 mot 11 konstgräs yta B) Vi samlas i omklädningsrum A för genomgång, alltid helt ÖSK klädd och man är på plats MAX 30 minuter innan utsatt tid. Kalendern är alltid uppdaterad med det senaste infot. Mvh Ledarna F-P2009 10 jan 2023 0kommentarer
  • Kul att vara igång igen!

    Ett glatt gäng med mer än 20 tjejer var på årets första träning idag. Bra fart och energi som vanligt. Kändes som alla var glada att vara igång igen. På torsdag tränar vi inomhus i sörbyängsskolan kl. 18-19. Det blir det sista inomhuspasset för denna säsong. Med start NÄSTA vecka kommer vi träna utomhus både på tisdagar och torsdagar, båda med start Kl 17:00-18:15. Lite längre fram i vår kommer vi även ha matcher på helgerna. Vi kommer också ha övernattningar, föräldramöte och andra aktiviteter under våren, mer info om det kommer lite längre fram. Vi ser fram emot en riktigt rolig säsong! Go ÖSK Go! F-F2012 10 jan 2023 0kommentarer
  • Träningsstart och möjlighet till poolspel

    Hej och god fortsättning! Hoppas ni har haft ett fint jullov och nu är taggade för att börja träna innebandy igen. Vi drar igång nu på söndag 15/11 kl. 11.00-12.00 i Navets bollhall, välkomna då! Vi har också fått en förfrågan om att spela våra första riktiga matcher i ett poolspel i Birgittaskolan. Detta poolspel är redan nästa lördag, 21/1 kl. 11.30-14.30. Oavsett om ni har möjlighet att delta eller inte önskar vi att ni svarar på den kallelse som ikväll kommer läggas upp här på hemsidan. Detta för att vi ska kunna ge ett svar till IBF Örebro som arrangerar poolspelet om vi kan delta eller ej. /Ledarna. I-F 2015/16 10 jan 2023 0kommentarer
  • Dags för träning igen!

    På fredag drar vi igång med träning inomhus igen. Precis som innan jul är det träning på fredagar kl 17.30-18.30 i Almby skolans idrottshall. Ev kommer vi få en ny tid i februari. Hoppas vi ses! F-F2016 10 jan 2023 5kommentarer
  • Visa fler nyheter