• Äggförsäljning

    Äggförsäljningen drar i gång nu! Som vi bestämde på mötet att alla barn ska sälja 4 flak ägg. Säljer man mer flak så går det till barnens individuella kassa! Info om äggen vi ska sälja samt förtjänsten vi får. Äggen är närproducerade vita ägg i storlek L från ett familjeägt företag, Smedeby gård i Arboga - "Widens". Äggen är från frigående höns inomhus med en ”kretslopps” produktion. Äggen har fått goda recensioner. Priset är 70 kr/flak och varje flak innehåller 30 st ägg. Förtjänst per flak är 25kr. Det kommer göras en aktivitet på laget.se där ni klickar i hur många flak ägg ni säljer, stopptiden för det är onsdagen den 1e februari och äggen levereras tisdagen den 7e februari kl.17:30 Äggförsäljningen kommer fortsätta varje månad bortsett från juli & augusti som vi tar sommar ledigt. Leveransen kommer alltid vara första tisdagen i varje månad, allt detta kommer det stå info om i aktiviteterna som vi lägger ut på laget.se Info om betalning (efter leverans) kommer stå i aktiviteten. Spara gärna ner lagets Swishnummer 123 068 02 31 det används vid alla försäljningar. //Försäljningsgruppen PA15 17 jan 2023 0kommentarer
  • Derbydags!!!

    Hej på er! Härligt att innebandyn drar igång igen efter helgerna! Å kul m derby; torsdag kl 19 kommer ju Lillån på besök. Blir väl en hel del publik och vi bör komma igång i god tid, speciellt i entrén o kiosk. Jag bakar och står i kiosken! Behövs 1-2 personer som dels tar entrén, dels stötta upp lite i kiosken om det hopar sig! 2-3 personer till sek/musik/mikrofon! Jag tror vi löser det m frivilliga insatser - fri entré och kaffe ingår 😊. Anmäl nedan! Ses! /Monica! Örebro JAS 17 jan 2023 11kommentarer
  • Vi tränar idag (17 januari)

    Beskedet kommer med kort varsel, men ni som har frågetecken gällande vädret och nederbörden så är meddelandet att vi kommer träna idag. Tänk på att klä era barn varmt. Väl mött! F-P2015 Svart 17 jan 2023 2kommentarer
  • Stora problem med kallelser

    Till er som har fått oräkneliga antal kallelser i mejlkorgen, och till er som har fått kallelser ni inte kan svara på: Laget.se har uppdaterat funktionaliteten kring hur medlemmar och grupper kallas till aktiviteter. Av någon anledning finns det aktiva som inte kan svara på kallelser, och de som inte ens får kallelser. Jag kan tyvärr inte se vilka som får mejl och vilka som inte får mejl. Jag har felanmält hos laget och hoppas på att det är något de kan lösa snarast. Träningstiderna finns i kalendern och skulle det bli några ändringar av tiderna så postar jag dessa som nyheter fram till dess att kallelserna fungerar som de ska igen. Har ni frågor så ställ dem här i tråden. Herrjunior 16 jan 2023 0kommentarer
  • Poolspel på hemmaplan

    Lördagen 11 februari är det dags för poolspel på hemmaplan. Det är 8 lag anmälda. Vi kommer att ställa upp med tre ÖSK-gäng. Övriga föreningar som anmält sig är Motala och Katrineholm med två lag vardera samt Borgia. Varje lag kommer spela 3 matcher. Matcherna kommer att spelas 2x15 minuter. De startar klockan 13.00 och slutar 16.15. Den dagen behövs det föräldrar till lagvärd, sekretariat, kiosk, sargbyggare och sargrivare. Sargerna kommer att byggas klockan 12.30 för spel på tre planer. Mer info kommer när det närmar sig. Fundera på vad just du som förälder kan tänkas göra av ovan nämnt. Boka även in lördagen den 11 mars där vi är anmälda med tre lag till Västerås där vi kommer att spela matcher i ”Schysst framtid cup”. https://schysstframtidcup.cups.nu/om-cupen B-P13/14/15 16 jan 2023 5kommentarer
  • Träningsmatch mot Karlslund

    Nu på lördag har vi blivit tillfrågade av KIF att spela en träningsmatch inomhus. Det är på deras träningstid kl 13-14.30 på Västra Engelbrekt. Vi skulle vilja att ni svarade om ni kan eller ej senast onsdag så vi kan se hur många som kan vara med! F-F2016 16 jan 2023 3kommentarer
  • Vi går på match igen!

    Hej, Nu på söndag är vi inbjudna till matchen mellan ÖSK Innebandys damer som spelar hemma mot Kungsör i Division 2. När: Den 22 januari kl. 15:00 Var: Mellringehallen Samling: 14:50 utanför entrén Alla barn, ledare och föräldrar går in gratis. Vänligen fyll i hur många som kommer från ditt lag senast fredagen den 20 januari kl. 12:00. *Det är bara en ledare per lag som behöver fylla i. Vi ses i Mellringehallen! Anmälning sker via den här länken Vid frågor vänligen kontakta mig. Telefon: 0736319561 E-post: fabian.arvidsson@oskungdom.se Innebandyledare 16 jan 2023 0kommentarer
  • Ändrad träningstid idag måndag 16 jan

    Idag byter vi tid med herrlaget så att vi tränar 19.10-20.45. Herrjunior 16 jan 2023 0kommentarer
  • Poolspel Västerås

    Tack allihopa för dagens poolspel. Fantastiskt kul att se laget spela matcher. Dom blir riktigt taggade och kämpar och åker skridskor tills domaren blåser. Det känns också väldigt bra att det är en positiv inställning i laget, man peppar varandra och vi har inte hört någon negativ kommentar till eller om någon. Passningsspelet och spelförståelsen blir dessutom bara bättre och bättre. /tränarna B-P13/14/15 15 jan 2023 4kommentarer
  • Inkomster till laget

    För att laget ska kunna delta på matcher och hitta på annat kul tillsammans behöver vi göra en del insatser för att fylla på lagkassan. Under hösten har vi fokuserat på Bingolottoförsäljningen som ni alla gjorde ett fantastiskt jobb kring och som inbringade en hel del pengar till laget. Vi har även haft försäljning av kaffe, dryck, fika, godis, mm i samband med hemmamatcher. Utöver detta har jag lyckats få en ny inkomstkälla till laget. Laget är nu tillsammans med ett annat ungdomslag ansvariga för pantburkar och pantflaskor på min arbetsplats. Mot att vi tar hand om alla burkar och flaskor får vi behålla panten. Jag och Pontus var iväg i går och pantade burkar för 332 kr. Nu undrar jag och Anna (försäljningsansvariga för laget) om ni har några idéer och inspel kring kommande insatser? Vi tänker att vi fortsätter med kioskverksamheten och kanske att vi genomför en försäljningsaktivitet under våren. Kanske finns det fler arbetsplatser som vill ha hjälp med sina pantburkar? Vi har även fått en förfrågan från ÖSK Ungdom om vi är intresserade av att sälja Bingolotter till påsk. Skriv i kommentarerna: * om ni har förslag på vad vi ska sälja * idéer kring andra inkomstbringande aktiviteter * om tycker det verkar intressent för att sälja Bingolotter till påsk * utvecklingsmöjligheter av kiosken * andra inspel. Tack på förhand! //Malin och Anna H-P-2011/12 15 jan 2023 3kommentarer
  • Visa fler nyheter