• Info om lördagsträning m.m

    Hej! För information så kommer vi vissa lördagar kunna träna 09-10 (istället för 08-09). Vi har lagt in i kalendern vilka tider som gäller så var lite observant på vilket klockslag som gäller för varje lördagsträning. Nu på lördag 21/1 kommer dock träningen vara inställd då flera ledare är på utbildning. Passar även på att meddela att planering och övrig information inför poolspelet som vi arrangerar 28/1 kommer inom kort! I-P 2014 20 jan 2023 0kommentarer
  • Spelschema för cupen på lördag

    Äntligen fick vi spelschemat, det är två grupper i vår klass (F14) och vi har två lag anmälda (Vit och Svart). Vi återkommer imorgon (fredag) men lagindelning och samlingstider (men räkna med 30 min. innan match). Matcherna är 1x12 minuter. Sista matchen för lag vit är kl. 17:15. F-F2014 19 jan 2023 0kommentarer
  • Match 29:e januari

    Dags för nästa match och det genomförs den 29:e januari mot Vintrosa. Det känns kul att ge alla killar chansen att få spela match helgen vecka 4. Här kommer truppen som kallas till matchen. Plats: Birgittaskolan När: Söndagen den 29:e januari Samling: 08:45 Matchstart: 09:30 Speltid: 3 x 20 minuter Motståndare: Vintrosa Kallade spelare: Isak Andersson Truls Bergentz Dino Tabakovic Alfred Fyrpil Isak Karlsson Linus Jidsjö Liam Harlén Robin Kaveh Oliver Lagemyr Lucas Pettersson Emanuel Öhrn Harald Kvist Anton Norman Algot Ljunggren Det här blir en bra match där killarna för dra på sig matchtröjan och få chans att utvecklas ännu mer som individer! H-P-2011/12 19 jan 2023 0kommentarer
  • Försäljning av New Body

    Hej handbollsspelare och föräldrar! Vi kommer att köra igång en försäljning av varor från New body. Onsdag 25/1 delas kataloger ut under träning. Försäljningen avslutas 19/2. Varorna kommer att levereras under v. 9. Om alla säljer minst 12 paket så behöver vi inte betala frakt. Ni kan redan idag starta försäljning samt dela information till släkt, vänner och arbetskamrater genom följande länk: https://portal.newbodyfamily.com/reg/TEJMBXV Betalningen av varor sker efter leverans! Ni samlar in betalning (för de som inte valt direktbetalning) och swishar in hela summan till lagets swishnr (1233457629). Lycka till! P2010 19 jan 2023 0kommentarer
  • Matcher mot Kristinehamn och Vadstena

    Äntligen är det dags med matcher den 28:e januari! Nu står det klart att Vadstena och Kristinehamn kommer till Örebro för att möta vårt lag i två matcher! Plats: Birgittaskolan Samling: 10:30 Matchstart: 11:20 och 14:00 Motståndare: Vadstena och Kristinehamn Kallade spelare, kallelse är utskickat: Olle Preinert Ture Balkmar Elmar Alderblad Pontus Lagerson Alfred Lundström Leo Andersson Louis Lindahl Malte Neander Neo Salcinovic Dino Tabakovic Rasmus Hammer Olle Östlund Wolf Harrison Algot Ljunggren Albin Lövestig Spelschema: Match 1, Matchstart 11:20: ÖSK - Vadstena Match 2, Matchstart 12:40: Vadstena - Kristinehamn Match 3, Matchstart 14:00: Kristinehamn - ÖSK Glöm inte att ha med sig matsäck och kunna fylla på med energi. Kiosk kommer att finnas på plats! Övrig info: För er som missat har vi fått förstärkning i ledarstaben. Fredric (Isak A:s pappa) är ny assisterande tränare och det känns hur bra som helst då det här gör att vi är fyra stycken kompetenta människor som leder ÖSK P11/12 framåt. Vid eventuella frågor, hojta till! H-P-2011/12 19 jan 2023 0kommentarer
  • Kläder 2023

    Hej på er, Den 15:e och 16:e februari kommer det finnas möjlighet och prova kläder inför den nya säsongen på klubbhuset Ekäng. Alla som vill är välkommna på drop in mellan 17-20 någon av dagarna. Det kommer finnas möjlighet att beställa paket till förmånligare paketpriser. I år beställer alla kläder själva på www.enenda.se. De kommer finnas personal från Enenda och ÖSK ungdom på plats som kan hjälpa till med och skapa konto och beställningar. Vi önskar att alla spelare åtminstånde har följande utrustning från Enenda: * Svarta träningsstrumpor * Vita matchstrumpor * Svarta shorts * Svart tränings t-shirt * ÖSK overall över och underdel Skriv gärna en kommentar ifall ni kommer så vi har koll på hur många vi blir från laget. Har ni några frågor i övrigt så hör av er till oss. Mvh / Ledarna F-F2012 19 jan 2023 7kommentarer
  • Poolspel lördag 21/1

    På lördag spelar vi våra första innebandymatcher, det ska bli superkul! Här kommer lite information om dagen: Samling 11.00 vid Birgittaskolan. Vi kommer spela 3 matcher och de kommer starta 11.40 mot IBF Örebro, 12.15 mot Ekeby 1 och 13.30 mot Lillån 1. Matcherna är 2x10 minuter långa. Vi tar med matchtröjor från ÖSK U, så spelarna behöver träningsshorts, strumpor och inneskor. Det spelar ingen roll vilken färg det är på strumpor och shorts, men har ni svarta shorts så välj dem. Tag också med innebandyklubba och glasögon om ni har, vi har med några klubbor och glasögon också. Glöm inte heller vattenflaska! På plats i Birgittaskolan kommer det också finnas en kafeteria med kaffe, godis, läsk och fika. Medtag gärna något matigt mellis så tjejerna orkar hela dagen! Förhoppningen är att vi ska spela med målvakt, så fundera gärna på om ni vill testa på att stå i mål någon match. Vi ses på lördag! /Ledarna. I-F 2015/16 18 jan 2023 0kommentarer
  • Mer fokus

    Hej, Vi tränare upplever att det ofta blir ofokuserat och "flamsigt" på våra träningar och det går för mycket tid att få tillbaka fokus. Vi kommer därför att nästa vecka införa nya regler på träningarna och vi kommer att prata med tjejerna om detta på måndagens träning. Vi kommer t ex att stoppa träningen ifall det blir flamsigt och vi kommer även att bänka tjejer som gör något annat än övningen vi är på (t ex hjular, tik-tok dansar, går i grupp till toaletten). Vi vill att ni pratar med tjejerna hemma om att komma väl förberedd till träningen vilket innebär att man har skor och träningskläder på sig, man har varit på toaletten och man har tagit av smycken/tejpat örhängen samt satt upp långt hår INNAN träningsstart. Vi ser framemot en uppryckning och att vi kan spela mycket handboll och ha kul på plan! Tränarna H-F 2011/12 18 jan 2023 0kommentarer
  • Utprovning av kläder

    Den 15/2 kl 18:30 så finns det möjlighet att prova ut ÖSK:s träningskläder. Vi kommer att vara i butiken som finns inne på klubbhuset. Jag finns på plats under den tiden. Priser på dom olika paketen och hur som ser ut får jag återkomma med sedan och hur betalningar kommer ske. Det är bra om alla kan komma förbi då för att prova kläder eller storlek för matchtröjor som ska beställas som va kan ha den kommande säsongen. Kan man inte den dagen tiden får man besöka klubbhuset en annan dag och höra av sig till mig om storlek på kläder. F-P2013 Svart 18 jan 2023 0kommentarer
  • Sammanfattning från föräldramöte

    Hejsan! Vad roligt att så många deltog på föräldramötet vi hade på klubbhuset förra veckan. Här kommer en liten sammanfattning över vad som togs upp. Vi sålde bingolotter och kalendrar i december som genererade en liten inkomst till vår lagkassa. Hittills har vi inte haft några större utgifter men det är dags att börja fylla på lagkasssan så att vi har en peng för eventuellt kommande cuper. Vid båda våra träningstillfällen så behöver vi sätta upp eller plocka ner sargen. När ni hämtar era barn på tisdagar skulle det därför vara bra om så många som möjligt hjälper till att plocka ner sargen. Det går jättebra att påbörja detta under tiden vi har slutsamling med killarna. På torsdagar behövs hjälp att sätta upp sargen och även det kan ske under tiden vi ledare har samling. Vi har några föräldrar som erbjudit sig att ansvara för följande områden: Ekonomi: Caroline Eld (Gabriels mamma) Försäljning: Annika Rauséus (Isaks mamma) Event: Helena Boström (Oskars mamma) Lagbyggare: Caroline Eld Jessica Walton (Olivers mamma) ansluter till laget som tränare. Vi har tre poolspel under våren att spela, varav ett den 5/2 som vårt lag anordnar. Till detta kommer det tex behövas hjälp med sargen samt en liten kiosk. Har ni några frågor är det bara att höra av sig. Nu ser vi fram emot en rolig och utvecklande innebandyvår. /Johan, Sarah, Jessica och Jessica I-P 2013 Vit 17 jan 2023 1kommentar
  • Visa fler nyheter