• Söndagens träning

    Hej! -7 grader och en lovad sol som uteblev. Men kul! Vi var ett gäng på 12 killar som körde på med bra energi tiden ut. Vi inledde med en passningsuppvärmning. Därefter två övningar med bollkontroll, passningar och skott! Avslutningsvis tvåmålsspel i 20min. Där pratade vi innan att fokus var rörlighet och passa varandra. Mindre fokus på resultat, mer fokus på passningsspel. Och kul, tyckte grabbarna verkligen tog åt sig och lät bollen rulla inom laget. Också stort tack till er föräldrar som hjälpte till med mål och hämtade bollar 👍 F-P2014 Svart 22 jan 2023 0kommentarer
  • Träningen inställd

    Vi ställer in träning idag söndag och passar på och återhämtar oss efter gårdagens match. Vi tar nya tag på tisdag F-F16 22 jan 2023 0kommentarer
  • Träning idag söndag

    För att förtydliga om träningen idag. Vi kör vanlig fotbollsträning med boll och med fokus på skott och avslut. Alltså ganska lugn träning. F-F16 22 jan 2023 1kommentar
  • Laguppställning och samling för matcherna imorgon söndag.

    Ursäkta sent besked om matcherna imorgon. Vi möter Kalrslund 2 gånger och matercherna spelas på Kalrslund arena. Kom umbytta i matchkläder dvs vit tröja, svarta shorts och vita strumpor. Använd gärna shorts och svarta underställsbyxor. Första matchen samling kl 11:00 Cornelis Svanhammar Erik Åstö Jones Mahdi Gabriel Axelsson MV Edvin Åhlund Elijo Mähle Anton Burman Muaz Awelkear Salahuddin Salim Ismail Jilaan Lennox Örneus Alvin Odhagen Andra matchen samling kl 12:10 Gabriel Axelsson MV Viggo Persson Petter Björkander Zion Juuska Danial Faizi Omar abdullah Bahubaishi Cornelis Svanhammar Erik Åstö Muaz Awelkear Ismail Jilaan Edvin Åhlund Alvin Odhagen //Ledarna F-P2010 Vit 21 jan 2023 5kommentarer
  • Lagaktivitet med övernattning 4-5/2

    Hej laget! Lördag den 4 februari klockan 16.00 ses vi vid klubbhuset för övernattning. Det kommer att bli lekar, filmmys och pizzabuffé. På söndag morgon äter vi frukost tillsammans och sedan är det fotbollsträning klockan 10. Vi räknar med att avsluta programmet för kvällen cirka 21.30, om det är något barn som inte vill sova kvar. Frukosten serveras runt klockan 8. Kostnad för dygnet är 150 kronor. I det ingår pizza, frukost, snacks och hyra av klubbhuset. Theas mamma Kristina (mobil 076-320 26 12) och Noomis mamma Jenny (mobil 073-034 66 44) kommer att finnas med under övernattningen. Anmäl ditt barn senast onsdag den 1 februari, genom att svara på kallelsen samt swisha 150 kronor till Noomis mamma Jenny Tegnér på mobilnummer 073-034 66 44. Meddela i kommentarsfältet nedan om ditt barn har några allergier eller om det är något annat vi som ansvariga föräldrar behöver veta. Packlista: Lakan och påslakan/sovsäck Örngott Tandborste och tandkräm Oömma kläder för lek utomhus Träningskläder Pyamas Vi ses! Hälsningar lagföräldrarna F-F2011 21 jan 2023 0kommentarer
  • Kostnad för buss

    Hej. Kostnaden för buss sätts in på lagkontot. 1235156427 Skriv spelarens namn samt buss efter. Hälsningar Karolina F-F16 21 jan 2023 0kommentarer
  • Torsdagens träning

    Här kommer lite information om gårdagens träning. Nu var det min tur att bjuda in tränarkollegor från den utbildning som jag och Tommy går. Vi hade besök av Visar som tränar jämnåriga killar i Östra Almby och Jonas som är tränare i ÖSK för killar som är två år äldre. Temat för träningen var spelbarhet där killarna ska försöka hitta positioner så att medspelaren med boll kan passa bollen till dem. Uppvärmningen kördes två och två där de skulle röra sig på en bestämd yta och passa bollen mellan varandra. Vi pratade om att det är viktig att titta upp så man inte krockar med andra och för att se vart kompisen är. Efter det körde vi en övning där 7 spelare ska passa bollar (2 stycken) mellan varandra och 3 spelare ska försöka ta bollen (agera försvarare). Här la vi till efter en stund så försvararna skulle försöka göra mål när de fick tag på bollen. Detta för att få omställningen från försvar till anfall. Att ha två bollar igång på vardera plan var lite klurigt för killarna. Därefter spelades match med 3 utespelare och 1 målvakt i vardera lag. Dessutom hade vi två jokrar på planen som alltid spelade med bollhållande lag. Här fick killarna tänka till och jag tycker de gjorde det väldigt bra för att vara första gången. Vi stoppade spelet ibland och lyfte när de gjorde bra aktioner på planen. På slutet spelade vi match. Ha nu en fin helg så ses vi på söndag! F-P2014 Svart 20 jan 2023 0kommentarer
  • Hemmamatch 21/1!

    Hej! Match i morgon - är det möjligt att fördela arbetet frivilligt denna gång - bättre än att kalla och det blir byten osv. Sekretariat - 2-3 personer Kiosk och ev fikabröd (finns delicatobollar i förrådet annars) - 1 person! Anmäl nedan! /Monica! Herrjunior 20 jan 2023 4kommentarer
  • Lagindelning för imorgon

    Ni har vi delat lagen Lag vit: Samling 12:45 (Första match 13:15) Rafaella, Alina, Alva, Doris, Iliana, Linn, Habon, Luna Lag svart: Samling 13:15 (vi är hejarklack till lag vit 13:15, första match 14:00) Moa, Sophia, Iris, Märta, Stella, Carina, Olivia, Majlis Kom i tid till samlingen (plats Rostahallarna, kartlänk finns i aktiviteten) Kom ihåg att ta med inomhusskor, benskydd, strumpor, shorts & vattenflaska, vi har matchtröjor. Det är en lång eftermiddag så något mellis kan vara bra att boosta energin med, vet inte om det kommer finnas kiosk. F-F2014 20 jan 2023 2kommentarer
  • Sammanfattning föräldramötet

    Hej! För er som inte var med i onsdags kommer här en liten sammansfattning. Då vi tyvärr tappat ena halvan av vår ekonomi och försäljningsduo efterfrågade vi någon som kan tänka sig att dela försäljningsansvaret med Lotta. Våra lagbyggare Johanna och Kajsa fortsätter men även där finns det möjlighet att gå in om man känner att det låter roligt (vilket det också är). Det skulle även vara fantastiskt om vi kunde få en sponsoransvarig, det finns troligtvis sponsorer men vi behöver någon som kan dra det lasset. Fantastiska Maria går in som kioskansvarig. Det betyder inte att hon ska stå där varje gång utan att hon ser till att kiosken är uppdaterad och att vi andra står där. Har ni några undringar eller funderingar på vad alla funktioner innebär är ni välkomna att höra av er. Som varje år är det 2 cuper vårt lag behöver ställa upp och jobba på och det är Örebrocupen innebandy och handboll. I år är vi anmälda till Irstablixten som är samma helg som Örebrocupen innebandy så boka upp 31/3-2/4 redan nu då alla kommer behöva ställa upp den helge på ett eller annat sätt. Vi vet inte än vad vår uppgift blir men jag har staällt frågan. Vi är anmälda till 3 cuper under våren. Libo cup 3-5/3 information finns i kalendern Irstablixten 31/3-2/4 samma där, info i kalendern Järnvägen cup 20-21/5. Information kommer senare. Vi kommer ha 3 st försäljningar under våren. Vi startar redan nu med Newbody. Kommer troligtvis sälja påskmust, samma märke som till jul och sen kör vi på Robertssonkorv till valborg. Som vanligt om man har några små eller stora funderingar är det bara att höra av sig till mig eller några av våra fantastiska tränare. Michaela 073-563 43 93 P2010 20 jan 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter