• Lagbyggare

    Hej! Vi har pratat om att ha lagbyggare bland föräldrar. Nu kan ni få en utbildning i och om hur och vad gör som lagbyggare. En lagbyggare ansvarar för den del i ungdomarnas idrottsliga utbildning som fokuserar på människan. I Utvecklingsstegen är dessa delar på högersida och innefattar föreläsningar, gruppsamtal och studiecirklar. Allt utbildningsmaterial till Utvecklingsstegen är framtaget i samverkan med RF SISU och kommer publiceras före 1 februari på ÖSK Ungdoms hemsida.   Nu drar vi igång en utbildning för lagbyggarna tillsammans med RF SISU. Två tillfällen (9 februari och 22 mars på klubbhuset) kommer anordnas nu till våren som vi hoppas blir välbesökta Det går bra med två lagbyggare och man kan anmäla sig här eller till oss via mail. Vi skickar mer info om hur man anmäler sig därefter! //Ledarna H-F 14 (Födda 2012-13) 24 jan 2023 0kommentarer
  • Poolspel på lördag!

    Poolspel på lördag Hej alla innebandyföräldrar! På lördag är det dags för poolspel igen i Tybblelundshallen som vi i klubben anordnar. Vi kommer att ha kiosk, speaker mm och till det behöver vi återigen hjälpas åt. Jag har gjort ett schema för dagen och är det så att man har en slot-tid där man inte kan, så är det eget ansvar att byta med annan förälder, kontaktuppgifter finns på laget. Samling för lagen är senast kl 14:15 (första match startar 14:45) och sista match startar 17:40 (spelschema kommer inom kort). Nedan följer schema – jag har skrivit namnen på barnen vars föräldrar har fått ansvarsområden. Entrevärdar: - Alve Alestad (behöver vara på plats senast 14:00) Speaker och tidtagning: - Ebbe Bergström och Wilson Wideman (behöver vara på plats senast kl 14. Kiosk: Olle Lundhede 14.30 -16 (anvarar för att ställa iordning och starta upp kiosken) Alfred Strandberg 16-stängning Vi ser gärna att alla som kan hjälps åt att bygga och riva sarg samt stannar kvar en stund på slutet och hjälper till att plocka ihop och städa undan det som krävs. Vi ser fram emot en rolig lördag! Hälsningar Hanna Lundhede, eventansvarig I-P 2014 24 jan 2023 0kommentarer
  • Förändrad träningstid!

    Det kommer bli en förändring för onsdagstiderna från och med imorgon (25:e) januari i tullängsskolan då ÖSK Flickor födda 2008 kommer att börja träna i tullängsskolan på onsdagar. Onsdagstider: Nya tiden! 18:15 - 19:30 Det här innebär att vi har samma träningstider både på måndag och onsdagar. Måndagar = Birgittaskolan Onsdagar = Tullängsskolan Ses imorgon, 18:15 - 19:30! H-P-2011/12 24 jan 2023 0kommentarer
  • Kakservice

    Hej! Nu har vi fått en länk till vår säljsida på kakservice. Gå in på länken och "Mina Sidor" Där registrerar ni er och kan sedan dela er personliga webshop till vänner, familj och kollegor för att börja sälja. Jag tar även med mig säljkataloger på föräldramötet nästa vecka som ni kan ta med till t.ex fikahörnan på jobbet eller om barnen vill gå en sväng till grannarna. Kakservice regrestrera dig som säljare Mvh Anna H-P 12 (Födda 2013/14) 24 jan 2023 0kommentarer
  • Nya Träningstiden + Föräldrarmöte

    Hej Från och med 25 januari kommer vi på onsdagar ha en ny träningstid 17:00-18:15. Vi kommer ha ett föräldrarmöte 1 Februari i klubbhuset 17:00-18:00. Viktigt att alla föräldrar kommer och är med på mötet. Vi kommer prata om laget som helhet och andra saker. Sebastian från ÖSK ungdoms kontor kommer vara närvarad så ta med er alla frågor som ni har till klubben och till oss tränare. MVH Tränarna H-P 12 (Födda 2013/14) 24 jan 2023 1kommentar
  • Kiosk till lördag

    Dags för matcher igen och självklart kör vi kiosk och drygar ut lagkassan. Skulle vilja ha några frivilliga föräldrar som fixar lite hembakat att sälja. Om någon har möjlighet att fixa kokplatta och kastrull så kan vi även sälja korv med bröd! Skriv i kommentarsfältet vad du kan bidra med 😄 Ses på lördag! H-P-2011/12 23 jan 2023 13kommentarer
  • Örebrocupen Handboll 2023!

    Rekordsuccén Örebrocupen Handboll öppnar äntligen upp för anmälan till 2023! Hemsidan Nytt för i år är att cupen kommer spelas över tre dagar. Detta till följd av förra årets rekordsuccé då vi tog emot rekordmånga lag, 160 stycken, och tvingades tacka nej till ett tiotal spelhungriga lag. I år kommer vi ta emot fler lag än någonsin tidigare och samtidigt kunna erbjuda ett luftigare spelschema med bättre förberedelser inför seriestarten. Detta tillsammans med vår populära matbuffé och bra boendemöjligheter med närhet till hallar bäddar för ännu en succé! Boka in helgen 15-17 september och anmäl er till höstens handbollsfest redan nu! Lag inom ÖSK Ungdom anmäler sig som "Örebro SK Ungdom" för att avgiften (0kr) ska bli korrekt. Anmäl er via följande länk: Anmälan Sprid gärna information om cupen i alla era kanaler, så att cupen blir så bra som möjligt för oss alla! Hör gärna av er om ni har frågor eller funderingar Hälsningar, Sebastian Wedenberg ÖSK Ungdom Ledare Handboll 23 jan 2023 0kommentarer
  • Utprovning kläder

    Hej! Torsdag den 16/2 kl 17:30 träffas laget innan ordinarie träningstid på Ekäng för utprovning av träningskläder för dem som vill.. /Föräldragruppen F-F16 23 jan 2023 0kommentarer
  • Cup

    Hej. Vi har pratat om att åka på cup till Falun i maj (18-21) men innan vi anmäler oss skulle vi vilja veta att vi får ihop lag då det är en långhelg då man kan ha annat planerat. Så svara gärna på den anmälan så snart som möjligt så att vi vet. Påminner också om att det under helgen 31/3-2/4 är det Örebrocupen då vi inte bara deltar utan även med all säkerhet har jobb den helgen. Mvh Ledarna I-F 2010 23 jan 2023 0kommentarer
  • Klubbkväll med kläderbjudande

    Från och med den 15 februari kommer det finnas att erbjudanden med paketpriser för kläder för fotbollen. Man beställer som vanligt genom enenda.se. Onsdagen den 15:e och torsdagen den 16:e februari kommer det vara utprovningskvällar. Tiderna är mellan 17-20. Priserna för paketen har ännu inte kommit men beräknas tyvärr att gå upp i pris på grund av stigande råvarupriser, energikostnader och inflation. Återkommer så snart jag fått paketpriserna! Micaela från ÖSK Ungdom och Fredrik från Enenda kommer att finnas på plats, blir det högt tryck kommer även Anders från Select. Är intresset stort kommer laget tilldelas en tid annars kör ÖSK Ungdom på drop in så meddela mig senast onsdag om ni är intresserade så jag kan meddela intresset från laget till Micaela. F-P2012 Vit 22 jan 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter