Söndagsträningen
Hallå! 9 tappra spelare som dök upp idag. Vi siktade på att ha en lugn träning med mycket spel men det blev en otroligt intensiv (och rolig) träning. Vi började med att värma upp med att driva bollen på en planhalva där man skulle ha kontroll på sin boll och samtidigt försöka peta ut de andra bollar. Efter det körde vi en lek som gick ut med att driva en boll från sin plan halva och lämna den på den andra planhalva därefter esprins tillbaka och hämta en nu boll för att lämna på den andra planhalvan. Otrolig fart på den och alla tyckte den var rolig, ett bra tillfälle att öva på att driva bollen och samtidigt ha koll på med och motspelare. Därefter körde vi en övning där spelaren passade tillbaka bollen till målvakten för att därefter ta en löpning och bli rättvänd, då bollen från målvakte. Och anfallla mot andra målet. Kul övning och bra för att träna på att ge signaler till varandra var man vill ha passningen och att involvera målvakten i spelet. Funkade väldigt bra, speciellt för att vara en helt ny övning, Därefter matchspel med en twist, när bollen gick utanför planen fick spelaren som haft ut den hämta den och lämna den på angivet ställe. Motståndarna kunde samtidigt springa och hämta en ny boll och sätta igång spelet, otroligt intensivt spel. Allt som allt en riktig kanonträning där vi även fick tillfälle att prata med spelarna om lite annat än fotboll,
F-P2014 Svart
29 jan 2023
0kommentarer
Dagens matcher mot Degerfors!
Halllå! Hoppas att alla kom hem ordentligt. Efter ett taktiskt stopp på MAX i Karlskoga är nu krafterna rätt slut för alla här hemma efter en mycket rolig tripp till Degerfors! Fyra matcher 3x12 minuter fick vi till där två var riktigt jämna och bra och två var lite mer ojämna. Vi hade tre fokusområden under dagens matcher (egentligen fyra). 1. Allltid jobba hem direkt när vi tappar bollen, 2. Våga ta många avslut 3. Tänka på att inte stå i passningsskugga - vara spelbar. 4. Att ha en kul dag! Allt som allt stod vi för fyra mycket väl genomföra matcher och fick också mycket beröm från Degerfors tränare, vilket alltid är kul. Speciellt de två jämna matcherna var väldigt tuffa (men schysta) och matcher som vi verkligen fick träna på att alltid ställa om till försvar. Vi lyckades ofta med det men missade också det lite då och då, men det fortsätter vi att träna på. Vii kan nog också fortsätta att träna på att ta avslut även om vi är lite trängda, det är väldigt svårt då man ofta vill dribbla alla spelare och sedan skjuta, men även här har vi utvecklats men vi fortsätter träna på det. Men alla älskar ju att dribbla och att se en dribbler så det är fint det med! Samba-ÖSK! Pssningsspelet var då och då lysande och vi fortsätter att träna på det också. Det är ofta svårt i den här åldern men i relation till andra lag är vi väldigt duktiga på det. Kul, ja kul såg alla ut att ha mest hela tiden. Och det är det viktigaste. Allt som allt en riktigt kanontripp till Degerfors. Sist av allt fick vi till något så unikt som en gemensam lagbild med alla spelare. För de som vill har vi en en träning imorgon som kommer vara väldigt lättsam. Ses imorgon och tack till alla föräldrar som skjutsade och var med och hejade.
F-P2014 Svart
28 jan 2023
0kommentarer
Lagen till matcherna mot Östra Almby söndag 29/1
Hej! Här kommer lagen och samlingstider till matcherna mot Östra Almby på söndag 29/1. Några av killarna får dubblera (Hampus, Vidar, Lucas, Benjamin och Hugo), dvs spela båda matcherna. Söndag 12/2 spelar vi två matcher mot Rynninge och då är det andra killar som får dubblera. Match 1. Samling 11.00 på Ekäng. Matchstart ca. 11.30. Målvakt: Loui Utespelare: Vidar, Mubarak, Hampus, Hugo, Lucas, Felix, Pelle, Benjamin och Holger. Match 2. Samling 12.00 på ekäng. Matchstart ca. 12.30. Målvakt: Hampus Utespelare: Sixten S, Mohamed, Samuel, Sixten GV, Edwin P, Benjamin, Vidar, Lucas och Hugo. Mvh ledarna.
F-P2012 Svart
27 jan 2023
0kommentarer
Inför 2023-2024!
Hej alla! Nu under våren kommer jag inleda samtal med alla lag inför kommande säsong. Ny säsong kan innebära spel i SM, ny serie, behov av fler ledare, behov av fler träningstider eller nya förutsättningar (tex klister i handboll, ny spelform i bandy). Därför är det bra att börja fundera över framtiden redan nu! Jag vill få fram ett möte för varje lag, med så många ledare ur laget närvarande som möjligt, i både bandyn och handbollen. Dessa görs med fördel på plats i klubbhuset men kan även göras via Teams. Under följande tider är jag tillgänglig för möten: Måndagar 19:30-21:00 Onsdagar 16:00-20:00 Torsdagar 20:00-21:00 Fredagar 14:00-16:30 Jag räknar med att ett möte tar mellan 45 och 60 minuter, beroende på lagets situation. Vi kommer även gå in på en kortare utvärdering av nuvarande säsong under mötet. Bokning av möten sker på följande sätt: 1. Ledarna i lag X kommer gemensamt överens om två förslag på tider som passar så många som möjligt utifrån de tider jag listat ovan. 2. En ledare i lag X kontaktar mig på sebastian.wedenberg@oskungdom.se för att framföra de datum och tider som ledarna i lag X kan. 3. Jag återkommer med en möteskallelse utifrån förslagen. För lag som kommer inleda samarbeten nästa säsong och redan vet om detta (tex pga behov av klisterträning), ser jag gärna att de berörda lagen pratar ihop sig och tar mötet gemensamt. Då kan det finnas behov för längre möte. Möten kan bokas in redan från måndag vecka 5 (30/1). Först till kvarn gäller! Hör gärna av er om ni har frågor eller funderingar! Trevlig helg! Hälsningar, Sebastian Wedenberg Verksamhetsutvecklare – Handboll & Bandy ÖSK Ungdom
Ledare Handboll
27 jan 2023
0kommentarer
Inför 2023-2024!
Hej alla! Nu under våren kommer jag inleda samtal med alla lag inför kommande säsong. Ny säsong kan innebära spel i SM, ny serie, behov av fler ledare, behov av fler träningstider eller nya förutsättningar (tex klister i handboll, ny spelform i bandy). Därför är det bra att börja fundera över framtiden redan nu! Jag vill få fram ett möte för varje lag, med så många ledare ur laget närvarande som möjligt, i både bandyn och handbollen. Dessa görs med fördel på plats i klubbhuset men kan även göras via Teams. Under följande tider är jag tillgänglig för möten: Måndagar 19:30-21:00 Onsdagar 16:00-20:00 Torsdagar 20:00-21:00 Fredagar 14:00-16:30 Jag räknar med att ett möte tar mellan 45 och 60 minuter, beroende på lagets situation. Vi kommer även gå in på en kortare utvärdering av nuvarande säsong under mötet. Bokning av möten sker på följande sätt: 1. Ledarna i lag X kommer gemensamt överens om två förslag på tider som passar så många som möjligt utifrån de tider jag listat ovan. 2. En ledare i lag X kontaktar mig på sebastian.wedenberg@oskungdom.se för att framföra de datum och tider som ledarna i lag X kan. 3. Jag återkommer med en möteskallelse utifrån förslagen. För lag som kommer inleda samarbeten nästa säsong och redan vet om detta (tex pga behov av klisterträning), ser jag gärna att de berörda lagen pratar ihop sig och tar mötet gemensamt. Då kan det finnas behov för längre möte. Möten kan bokas in redan från måndag vecka 5 (30/1). Först till kvarn gäller! Hör gärna av er om ni har frågor eller funderingar! Trevlig helg! Hälsningar, Sebastian Wedenberg Verksamhetsutvecklare – Handboll & Bandy ÖSK Ungdom
Ledare Bandy
27 jan 2023
0kommentarer
Nytt poolspel och påminnelse föräldramöte!
Hej! Vi har fått en ny förfrågan om poolspel, redan nästa söndag 5/2 kl. 13-15 i Kumla. Fundera på om ni har möjlighet och lust att vara med så tar vi ett beslut på träningen nu på söndag. Vi vill också påminna om föräldramötet nu på tisdag 31/1 kl. 18.00-19.30 på ÖSK Ungdoms klubbhus. Det vore toppen om så många som möjligt kan komma. Uppdaterad 30/1: Poolspelet kommer äga rum fram till 15.00, inte 16.00 som tidigare meddelats. Spelschemat ser ut enligt följande: Plats: Skogstorpsskolan, Kumla 13:00 Ekeby Vit - ÖSK Ungdom Ekeby Svart - Örebro Utveckling 2 Örebro Utveckling 1 - Kumla IBK 13:30 Ekeby Vit - Örebro utveckling 2 Ekeby Svart - Kumla IBK Örebro UTV 1 - ÖSK 14:00 Ekeby Vit - Ekeby Svart Kumla - ÖSK Ungdom Örebro UTV 1 - Örebro UTV 2 14:30 Ekeby Vit - Örebro UTV 1 Ekeby Svart - ÖSK Kumla IBK - Örebro UTV 2 /Ledarna
I-F 2015/16
26 jan 2023
0kommentarer
Torsdagsträning
Halloj! Idag var det nästa lite ljust när vi drog igång träningen. Men bara nästan. Vi drog igång träningen med uppvärmning där spelarna, två och två, passade varandra på en yta lite mindre än en plan. Syftet var att då upp rörelse och att passa varandra trots mycket trafik. Därefter delade vi gruppen på två där vi körde två olika övningar. Den ena kallas engelsmannen och bygger på ett kvadratspel där tre spelare ska passa förbi en pressande spelar. Om de lyckas passa tre passningar får se passa till kvadraten på andra sidan. Mellan kvadraterna fanns spelare som kunde hindra passning men även fredade korridorer för att spelarna ska lära sig att ta sig ut mot kanterna för att utnyttja hela planen. Funkade kanon för att vara första gången, den kommer Vi körde även en övning med 1 mot 1 och avslut mot målvakt. Vi avslutade sista kvarten med match. Allt som allt en mycket bra träning och imponerande att två nya övningar funkade så bra. Nu peppar vi för Degen away på lördag!
F-P2014 Svart
26 jan 2023
0kommentarer
Försäljning av Newbody!
Hej alla! Då är New Body-försäljningen i gång. Ni som tidigare varit registrerade som säljare har redan fått ett mail med en registreringslänk. För er som inte varit registrerade som säljare tidigare kommer länken här: https://portal.newbodyfamily.com/reg/TEJRCPG Ni registrerar er som säljare och efter det kan ni ”dela shop” till era vänner och bekanta. Ni kommer även få tillgång till fysiska kataloger som kommer delas ut på någon träning så fort de kommit, troligtvis nästa vecka. Det är bra om barnen själva får hjälpa till med försäljningar och det går utmärkt även med New Body. Det går nämligen att skriva ut färdiga säljblad med QR-kod som de kan gå ut och lägga i brevlådor/knacka på och ge till grannar. På dessa säljblad finns en länk/QR-kod som en eventuell köpare kan gå in på och beställa produkter som skickas direkt till köparen men ni får försäljningen registrerad på er. Utmärkt om ni vill att era barn ska få anstränga sig lite. Vill ni att det ska stå ert barns namn på säljbladet ändrar ni bara till ert barns namn på er inloggning. Alla ska sälja minst 5 paket. Förtjänsten av dessa paket går till lagkassan. Allt över 5 paket som ni säljer kommer gå till ert eget barns cupkassa. Säljer man inget alls betalar man istället 200 kr till lagkassan. Vi önskar och rekommenderar dock att alla gör ett försök att sälja, det är oftast lättare än vad man tror. Mvh Lollo
F-P2009
26 jan 2023
1kommentar
Matcher mot Eskilstuna GUIF
Eskilstuna GUIF kommer till Örebro söndagen den 5:e februari vilket känns väldigt kul att ytterligare en gång få chansen att spela fler matcher. En ny chans att utvecklas som handbollsspelare! När: 5:e februari Samling: 09:30 Matchstart: 10:15 och 11:30 Motståndare: Eskilstuna GUIF Hall: Änglandaskolan, Termikgatan 101 Speltid: 2 x 25 Kallade spelare: Leo Andersson Rasmus Hammer Alfred Lundström Wolf Harrison Pontus Lagerson Algot Ljunggren Linus Jidsjö Albin Lövestig Malte Neander Olle Preinert Liam Harlén Elmar Alderblad Harald Kvist Isak Karlsson Lucas Pettersson Jag har full förståelse om ni tycker det är mycket information men som ni vet så jobbar jag med tydlighet vilket gör att det blir mycket information som matas ut via laget,se. Det gäller ha koll på datumena men allt beror på att jag vill ge er bästa förutsättningar att kunna planera vardagar och helger. För övrigt är det otroligt roligt att Sverige lyckades knipa semifinalplatsen i handbolls-VM och nu laddar vi upp för en härlig kväll i klubbhuset imorgon med Danmark - Spanien klockan 18:00 för att sedan klockan 21:00 heja fram våra svenska spelare mot en finalplats när de möter Frankrike. Vi ses imorgon i klubbhuset! Hälsningar ledarna!
H-P-2011/12
26 jan 2023
0kommentarer
Jobb på ÖSK:s hemmamatcher
Vi har fått hedersuppdraget att bemanna ÖSK:s hemmamatcher med bollkallar (8 st spelare) samt bårbärare (4 st föräldrar/vuxet syskon per match). Förutom förmånen att se matchen gratis så får även laget en välbehövlig slant till lagkassan. Som förälder betyder det att man behöver ställa upp vid ca 2 hemmamatcher under vårsäsongen. Första tillfället är redan på lördag. Till den matchen kallar vi och hoppas att de som kallas kan ställa upp på kort varsel... Till övriga datum kan man önska, så försöker vi sätta ihop ett schema baserat på när ni kan. Som förälder behöver ni alltså kolla datumen nedan och sedan ange de matcher som ni kan. Ange gärna fler än 2 så blir det lättare att sätt ihop ett schema. Ambitionen är att fördela rättvist så att det blir ca 2 gånger per barn. (Anmäl på SMS till Petter på 070-7418064) eller kommentera nyheten. Datum att välja på: 2023-01-28 kl 13.00 (Örebro Syrianska) 2023-02-10 kl 15.00 (Jönköping Södra) 2023-02-26 kl 17.30 (Djurgården sv cupen) 2023-03-18 kl 13.00 (Åtvidaberg) 2023-04-09 kl 17.00 (Östersund) 2023-04-15 kl 17.00 (Brage) 2023-04-30 kl 15.00 (Eskilstuna) 2023-05-16 kl 19.00 (Örgryte IS) 2023-05-28 kl 15.00 (Helsingborg) 2023-06-04 kl 17.00 (Gefle) 2023-07-07 kl 19.00 (Öster) 2023-07-17 kl 19.00 (Trelleborg) 2023-07-31 kl 19.00 (GAIS) Instruktionsvideo: https://www.youtube.com/watch?v=4ZMtWIkJLyQ
F-P2009
26 jan 2023
19kommentarer
Visa fler nyheter