• Inställd träning 3 februari

    Hej Tyvärr behöver vi ställa in träningen fredag 3 februari då flera av oss tränare är borta eller har sjukdom i familjen. Vi tar nya tag nästa onsdag. Mvh Tränarna H-P 12 (Födda 2013/14) 2 feb 2023 0kommentarer
  • Tack för Föräldramötet

    Hej För er som inte var med på föräldrarmötet igår så finns ett document och Power point. Gå in på Document och finns i mappen föräldrarmöte Roller: Det är jätte viktigt att alla bidrar med det de kan. I både documentet och PP finns det vilka roller som man kan ha. Alla roller behöver inte fyllas nu i studen men Lagledare är den fraämsta rollen som behövs. Som jag sa på mötet och har skrivt i documentet så kan flera ha samma roll men man gör olika sker. Kakor: Sista datumet har ändrats till 19/2 och det är ett säljmål på 5 kakburkar/spelare. Alla pengar som man tjänar kommer komma till baka till killarna. Titta på matcher: Jag kommer forsätta att lägga upp när de olika matchera som ÖSK spelar under helgerna. Det är jätte bra om ni föräldrar kan gå ihop och gå till sammans på en gemensam match. Killarna behöver inte gå på senior matcher, laget kan gå och titta på någon av de ungdoms lag som spelar match och heja på dem. Tack återigen för ett bra föräldrarmöte, finns det några frågor är det bara att ta tag i oss tränare. H-P 12 (Födda 2013/14) 2 feb 2023 0kommentarer
  • Pengar till lagkassan

    Hej, För att kunna finasiera kommande cuper och löpande utgifter behöver vi kraftsamla för att få in pengar till lagkassan. Här behöver vi hjälp från er föräldrar. Kom gärna med förslag på vad vi kan sälja eller om det finns andra sätt som vi kan få in pengar på. Vi behöver också någon som kan tänka sig ta ansvar för att genomföra försäljning (eller annan aktivtet). Ni kan lämna förslag och anmäla ert intresse för att rodda detta genom att kommentera denna nyhet. Hälsningar tränarna F-F2011 1 feb 2023 17kommentarer
  • Cup i Katrineholm 11-13 augusti

    Hej, Nu har vi anmält två lag till cup i Katrineholm. Cupen går av stapeln den 11-13 augusti. Det kommer sannolikt bli en egenavgift för att kunna finansiera deltagandet. Hur stor avgiften blir beror på hur mycket pengar vi kan få in till lagkassan men en uppskattning är att det handlar om mellan 500 - 1000kr/spelare. Vi har bokat mat och övernattning på skola (eller liknande) för spelarna. Vi kommer att återkomma med en kallelse och mer information längre fram. Vi kommer också spela Örebrocupen i juni. Där behöver vi inte betala något men kan räkna med att vi får någon typ av arbetsuppgift. Båda cuperna ligger inlagda i kalendern här på laget.se Vi ser fram emot att åka iväg på cup tillsammans med spelarna! F-F2011 1 feb 2023 0kommentarer
  • Nu breddar vi ungdomarnas utbildning

    Hej! Som vi mejlade ut förra veckan och pratade om på Stora Ledarträffen på Eztrad, drar vi nu igång med lagbyggarutbildningar. Ni som befintliga ledare har ett stort ansvar i att rätt personer runt era lag går den här utbildningen. Vi ser gärna att varje lag har en till två lagbyggare. Det ska alltså inte vara plantränare som är de som främst ska gå utbildningen utan istället en annan person runt laget. En lagbyggare ansvarar för den del i ungdomarnas idrottsliga utbildning som fokuserar på människan. I Utvecklingsstegen är dessa delar på högersida och innefattar föreläsningar, gruppsamtal och studiecirklar. Allt utbildningsmaterial till Utvecklingsstegen är framtaget i samverkan med RF SISU. Nu drar vi igång en utbildning för lagbyggarna tillsammans med RF SISU. Två tillfällen (9 februari och 22 mars på klubbhuset) kommer anordnas nu till våren som vi hoppas blir välbesökta. Skicka vidare anmälningslänken till de i er föräldragrupp som ni anser är mest lämpade för denna uppgift. Har ni eller är du redan lagbyggare går det bra att anmäla sig direkt via länkarna: 9 februari 22 mars Utbildningen är alltså en kväll och de två datumen ovan är två olika tillfällen. Har ni frågor eller fundering är det bara att ni kontaktar mig. Ta hand om er. Innebandyledare 1 feb 2023 0kommentarer
  • Info om träning

    Hej. Dagens träning måste vi tyvärr ställa in då vi tränare är sjuka och ej lyckats att hitta någon ersättare. Under februari månad kommer vi att träna 16:30-18:00 på Söndagar. Justering av kalender görs under närmaste dagarna. Vi kollar även upp möjlighet att börja träna ett 3:e pass i veckan. Återkommer när det är klart. Ledarna F-P2012 Vit 1 feb 2023 0kommentarer
  • Poolspel, Hallsberg 4/2

    Info inför poolspel på lördag: Då var det dags igen! Totalt är det 17 st som har anmält sig. Vi kommer som tidigare dela upp laget i två grupper, tanken är att grupperna spelar varsin halvlek i samtliga matcher. Cafeteria med lättare förtäring finns på plats. Var: Sydnärkehallen Idrottsvägen 3 (Bollhallen), Hallsberg (ingång från södra långsidan) Utrustning: Matchtröjor tar vi med. Egen utrustning att ta med - svarta shorts, vita strumpor, klubba, skor, glasögon och vattenflaska. Grupp 1: Hugo, Harry, Ivar, Olof, Sigge, Thor, Tim, Valter Grupp 2: Alfred, Arvid, Bo, Casper, Edvin, Emil, Hannes, Isolfur, Miller Matchschema: 2x14 min med 5 min halvtidspaus Matche - UPPDATERAD!: 09:45, Plan 1, mot Kumla 10:30, Plan 1, mot Silvergruvan 11:15, Plan 1, mot Pålsboda 12:30, Plan 1, mot Åsbro Obs! Den vanliga träningen på söndagen är inställd. // Ledarna I-P 2015 1 feb 2023 0kommentarer
  • Regionslutspel USM lördag 4 februari

    På lördag bär det av till Mariestad för att kriga om en av två platser till innebandyfesten. Separat kallelse kommer att skickas men här nedan står det viktigaste att känna till: Samling: 06.00 Plats: ÖSK Ungdoms klubbhus, Ekäng Färdsätt: Storbuss Matcher: 09.00, 13.00 och 17.00 Spelschema Förutsättningar: De två bästa i gruppen går vidare till innebandyfesten i Falun 31 mars till 2 april Lunch: Pasta m. köttfärssås (severas på plats efter andra matchen) Packlista: innebandyglasögon, svarta och vita stället, inkl svarta och vita strumpor (vi är bortalag mot Västerås sista matchen och de spelar i vitt), frukost, ngt att äta efter första matchen Kostnad: 250kr (i det ingår betalning för uppvärmningströjan som killarna fick i december) Swish till Jesper på tel 072-902 79 79 Bussen rymmer 35 platser, det finns plats för tio personer till. Anmäl er i nyheten om ni är intresserade. Herrjunior 1 feb 2023 16kommentarer
  • Poolspel 5/2

    Snart dags för poolspel, och det är vårat lag som arrangerar det denna gång. Ett schema är framtaget så allt ska flyta. Samling kl 13,30. Sargbygge: kl 13,30-13,45 - Oskar B och Wille B Kiosk: kl 13,30-14,30 - Otto och Seth Kiosk: kl 14,30-15,30 - Tage och Felix Kiosk: kl 15,30-16,30 - Isac C och Melker Riva sarg/städ: ca 16,30 - tills vi är klara - Alla Kiosk inköp: Valter M Ta med kaffe i termos - Isak R - flera?! Man får gärna baka något, meddela i kommentarerna om ni kan tänka er att göra det. Är det någon som inte kan den tiden ni blivit tilldelade så får ni byta sinsemellan. //Tränarna I-P 2013 Vit 31 jan 2023 6kommentarer
  • Nummer till spelare - de som krockar och nya

    I och med att tio spelare gick över från svart till vit har vi nu en situation med åtta nummer i laget som krockar med någon annan spelare om jag har räknat rätt. Dessutom har vi ett antal spelare som just nu saknar nummer. Om ni ser ert namn (er sons namn) i listan nedan är jag tacksam om ni funderar på och tar en diskussion på hemmaplan om det är ok att byta nummer eller om spelaren i fråga absolut vill ha kvar numret de har. Skicka sedan ett sms till mig på 073-7090124 och informera om det går bra att byta eller inte. Så snart som möjligt och helst innan träningen i morgon (onsdag). De vars nummer krockar är: 3 – Gustav och Gabriel (Gabriel kan byta) 4 – Leopold och Salah 5 – Edvin och Anton 7 – Petter och Max 8 – Maxi och Arion 12 – Alvin och Täylor 23 – Oliver och Nuri 26 – Deniz och Elias I det fall vi har två med samma nummer som verkligen vill behålla dessa får vi lotta. I samband med träningen i morgon finns jag på plats från 17.30 och det går bra att komma dit då och kika på andra nummer. Då är det också bra om så många som möjligt som nu saknar nummer kommer dit så att vi kan ordna ett. De som inte kan vara med då löser vi sedan. Med förhoppning om en smidig lösning. /Per, Lagledare F-P2010 Vit 31 jan 2023 2kommentarer
  • Visa fler nyheter