• Sportlov

    Hej! Vi tar sportlov vecka 8. Mvh Ledarna I-F 2010 19 feb 2023 0kommentarer
  • Träningar på sportlovet

    Hej! Nu i veckan är det sportlov och vi tränar endast måndag 20/2, kl 17.00-18.15 som vanligt. Torsdagsträningen 23/2 är alltså inställd. Mvh ledarna. F-P2012 Svart 19 feb 2023 0kommentarer
  • Söndagsträning

    Hej! Lite skillnad på väder mot i fredags får man ändå säga. Verkar gå lite sjukdomar just nu så vi var 12 spelare på träningen. Bra fart och kämpat allihopa idag. Vi startade med att kör sen uppvärmning med att hoppa över hinder eller springa runt koner, en övning för att värma upp och träna på att få igång fötterna snabbt. Därefter gjorde vi en ny passningsövning, timglaset. Det är en övning för träna passningar och mottagningar. Därefter en skottövning följt av matchspel där vi blåst av mycket och pratade om spelet och positioner. Allt som en fin träning i kanonväder. F-P2014 Svart 19 feb 2023 0kommentarer
  • Inställd träning imorgon söndag.

    Tyvärr måste vi ställa in morgondagens träning då vi inte har några tränare på plats. //Ledarna F-P2010 Vit 18 feb 2023 0kommentarer
  • Ledigt under Sportlovet

    Hej, Under sportlovet tar vi en liten paus från handbollen då många är borta under lovet. Så inga träningar 22 och 24 februari. Ha ett trevligt sportlov med mycket rörelse så ses vi igen 1 mars MVH Tränarna H-P 12 (Födda 2013/14) 18 feb 2023 1kommentar
  • Fredagskväll

    Fredagskvällen bjöd på väder som mer påminde om Stoke/västkusten än Örebro men det stoppade inte oss, ÖSK hade fyra mixade lag som mötte varandra och Östra Almby. Riktigt bra fart, jämna matcher och bästa av allt: alla hade kul i sina lag. Också kul att se att det gick så bra att blanda lagen och att alla blev kompisar snabbt. Vi kommer säkert att spela matcher flera fredagar med liknande upplägg. Som vi sagt tidigare är ju fredagarna ett extra tillfälle för de som vill och träningarna på torsdagar och söndagar är prioriterade. Alltså absolut inget måste att vara med på fredagar utan ett roligt extratillfälle för de som har lust och möjlighet. Kul upplägg för en fredagskväll även om vädret kunde ha varit lite trevligare. F-P2014 Svart 18 feb 2023 0kommentarer
  • Påminnelse Sargvakt och bollkalle nu till helgen

    Hej på er! Idag är sista sargvaktsuppdraget och alltså ÖSK:s sista hemmamatch för den här säsongen, om det inte blir kvalspel förstås. (Vid kval kanske vi också behöver hjälpa till, vet inte hur det funkar) Bollkallarna står bakom målet (2 per mål) och tar bollar och lägger dom i korgarna vid målen. Sargvakterna står längs med långsidorna (2 per sida) och rättar till sargen när spelarna åker in i dom. En förälder och ett barn per person och tillfälle. Totalt 4 bollkallar och 4 sargvakter per match. Var på plats i korridoren ca 30 minuter innan matchstart. Medtag barnens hjälm med galler! 2023-02-18 15:00 (Lidköpings AIK) Thor, Alfred E, Thure GM o Simon Reserver som går att ringa vid sjukdom eller dylikt: Elin, Wilhelm, Ivar, Tage, Svante, Axel N, Axel S, Arvid, Adam, Malte, Bo Om man inte kan på sin tid får man höra av sig till någon annan och byta. Vill man stå vid fler matcher får man göra det😊 B-P13/14/15 18 feb 2023 1kommentar
  • Fika-ansvarig imorgon 18/2

    Vi möter Lillån imorgon och jag behöver någon eller några som kan ta ansvar för fikaförsäljningen, dvs ta med sig 2 termosar kaffe och något fikabröd att sälja. Dricka och godis finns redan där. Skriv i kommentarerna om du kan hjälpa till! I-F 2011/12 17 feb 2023 5kommentarer
  • Boendet hittat - Falun Floorball Cup!

    Hej alla vårdnadshavare! Hoppas alla mår bra och är laddade inför morgondagens match mot SMÅ IF. Glada nyheter - genom min frus kollega har vi lyckats hitta ett boende för laget för en rimlig kostnad som gör att budgeten håller. Vi ska bo i Borlänge i Pingstkyrkans lokaler, mitt i centrum. Det finns ett stort kök, toaletter och 3 duschar att kunna använda. Var och en kan ta med sig något att sova på eftersom de inte tillhandahåller sängar. Vi återkommer med mer information när det börjar närmar sig, både när det gäller hur vi löser det praktiska och mat till våra tjejer. Hjälp kommer säkerligen att behövas. Hälsningar Ledarna I-F 2010 17 feb 2023 1kommentar
  • Inställd träning

    Hej alla! Då vi märkt att många inte kommer kunna närvara p.g.a. sportlovet har vi kommit fram till att vi ställer in träningen nu på lördag. Mvh Patrik F-P2017 Svart 17 feb 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter