Blandad information
Hallå! I tisdags hade vi ett möte på Ekäng för att diskutera säsongsupplägg med mera. Med på mötet var även Johan och Annika som har hand om ekonomidelarna med mera. Vi tänkte att vi skulle informera om lite av sakerna som vi pratade om. Föäldramöte Vi kommer ha ett föräldramöte den 16 mars klockan 17.15-18.15. Tiden är alltså i samband med lagets torsdagsträning för att underlätta så att så många som möjligt ska kunna komma. Föäldramötet är obligatoriskt och vi behöver närvaro från en förälder per barn. Vi har skickat ut en kallelse, svara gärna på den så snabbt som möjligt. Det räcker givetvis att en förälder per barn svarar. På detta möte kommer Daniel Hasselstrand som är verksamhetsutvecklare på ÖSK ungdom vara med och prata om spelarutbildningsplanen bland annat. Om ni har någon funering kring verksamheten generellt eller lagets verksamhet specifikt så passa på att fråga Daniel. På mötet kommer vi även att prata lite om försäljningsaktiviteter med mera. Lagbyggare Vi skulle behöva förstärkning till ledarstaben. Vi tänker speciellt på rollen som lagbyggare. Lagbyggaren jobbar utefter stegen som finns i utvecklingsstegen. Om någon är sugen på att vara med i någon annan roll så är ni givetvis mer än välkomna att vara med, prata med någon av tränarna vid träning eller Johan/Annika. Ni kan läsa mer om rollen lagbyggare och utvecklingsstegen i spelarutbildningsplanen som ni hittar här: https://www.oskungdom.se/Document (Hittas under dokument - Riktlinjer och spelarutbildningsplaner) Jobba på cup Vi har fått information om att vi ska hjälpa till och jobba på Örebrocupen i innebandy. Den spelas helgen 31 mars - 2 april. Vi har ännu inte fått information om vad vi ska hjälpa till med och vid vilken tid men ni kan i vart fall räkna med att få hjälpa till med något under denna helg. Mer information kommer när vi får den. Vi kommer nog att välja upplägget att vi fördelar arbetsuppgift/tid i ett schema sedan får alla byta med varandra om tiden inte passar. Även gällare detta går det att läsa mer i spelarutbildningsplanen. Träningsupplägg samt matcher under våren Vi pratade också lite om huvudverksamheten, det vill säga att spela fotboll. Under våren så kommer vi att försöka att välja ut ett antal övningar som vi kommer att fokusera på. Detta för att minska ställtiderna som uppkommer vid nya övningar. Vi har testat ett gäng övningar under vintern så vi har ett bra urval att välja mellan. Fokus kommer som alltid att vara på att skapa bra och mest av allt roliga träningar. Här kan vi också säga att styrningen för spelare i våran ålder är att det ska vara mycket matchspel på träningar så det kommer vi fortsätta mer. Vi kommer att fortsättta att spela träningsmatcher under våren. Ambitionen är att spela träningsmatcher varannan söndag. Till det kommer att cuper och poolspel drar igång under våren och försommaren. Som det ser ut nu är vi anmälda till Platinumcars Mini cup i Norrköping som spelas den 20 maj samt Örebrocupen som gå helgen innan midsommar.Till det kommer poolspel som vi just nu inte har någon information om. Allt som allt kan vi säga att vi är väldigt nöjda med hösten och vinterns träningar och matcher. Alla spelare utvecklas hela tiden och det ser verkligen ut som att alla har kul på träningarna, vilket alltid är det viktigaste- Träningsnärvaro Generellt sett har vi väldigt bra närvaro på våra träningar. Vi vill passa på att påminna om att försöka vara noggranna med att svara på de kallelser vi skickar ut. Vi försöker planera träningarna efter hur många som kommer och det underlättar väldigt mycket om vi vet i god tid hur många som kommer. Om spelaren inte kan komma så får ni gärna ange ett skäl till det. T.ex. bortrest, sjuk eller tränar bandy. Om spelaren tränar en annan sport så sätter vi närvaro på spelaren på våran träning också. ÖSK och vi uppmuntrar till dubbelidrottande så det ser vi bara som positivt. Generellt funkar det väldigt bra med svara på kallelserna så detta är bara en påminnelse. Om det är något som ni föräldrar funderar över så kan ni alltid greppa tag i någon av tränarna före eller efter träningarna, under träningen kan det vara svårare att få en lugn stund. Vi försöker fånga upp hur spelarna uppfattar träningar och matcher men det är inte alltid så lätt med 22 spelare i laget så ni får mer än gärna återkoppla till oss om det är något som ni eller erat barn funderar över (eller bara berätta att erat barn verkligen gillade en övning eller liknande). Det var allt för denna gång - ses i snöyran ikväll!
F-P2014 Svart
23 feb 2023
0kommentarer
Norrköping Futsal Cup 25/2
Information till de som ska delta i Norrköping Futsal Cup på lördag 25/2. Samling vid Ösk ungdoms klubbhus 06.45 Viktigt att ha med sig något att äta mellan matcherna och tänk på att vi är borta hela dagen. För övrig information se i den uppdaterade aktiviteten. //Ledarna
PA15
22 feb 2023
0kommentarer
Årets 6:e match.
Glada grabbar efter dagens match. :)
F-P2014
22 feb 2023
1kommentar
Lineup på söndag
Som ni sett har det gått ut kallelse till Lineup på Behrn Arena på söndag då ÖSK möter Djurgårdens IF. Har ni inte anmält er, gör det direkt (6 platser kvar just nu)! Vi vill vara exakt 23 st. så blir vi inte så många kommer vi att behöva låna in någon. Matchstart är 17.30, vi samlas kl. 16:15 bakom västra läktaren (den som är på kortsidan mot idrottshuset), så kom gärna lite innan 16:15. Då får vi alla biljetter, vi har nu löst till denna match om det är flera i familjen (syskon/föräldrar) som vill gå så kan vi även få biljett till dem. OBS! Vill ni ha extra biljett behöver ni meddela Per (0734-304636) det senast fredag så att vi kan skriva ut biljetter! Vi är några ledare på plats, någon extra förälder kommer få följa med in och hjälpa till (säg till om ni gärna vill det), annars så möts vi upp på läktaren när matchen startat. Vi sitter på norra läktaren i hörnet mot idrottshuset (Sektion E), det är sedan fri sittning på denna match, men vi samlas där. Mellan 16:15 till matchstart så kommer vi att hinna öva hur vi skall gå, kolla lite på när lagen värmer upp och byta om till våra matchställ vi får låna där (tröja/byxa/strumpor), då det är kallt ute så ser vi gärna att barnen har någon typ av underställ/tights så att de inte fryser (gärna enfärgat/neutralt om ni kan), man behöver inte ha fotbollsskor med sig om man inte vill, men bra att ha skor man kan springa i, har man stövlar på sig för att det är kallt så är det bra att ha något att byta till under själva lineup. Efter matchstart byter vi om direkt och kommer upp på läktaren, då är det frivilligt om man vill stanna och se matchen eller åka hem :) Har ni frågor eller får förhinder ringer ni Per på 0734-304636.
F-P2015 Svart
22 feb 2023
0kommentarer
Fyll i närvaro
Hej på er! Vill påminna er om att det är jätteviktigt att fylla i om ni kommer på träningen eller inte. Samt meddela någon av tränarna om ni kommer sent. Det handlar om respekt för varandra (som vi pratade om i torsdags), både gentemot tränarna som gör träningsplanering men även mot lagkarmaterna. Tänk även på att vara i tid, om träningen börjar 18.15 så vill vi att ni är ombyta och klara att börja träningen då. Hälsningar Isabelle (Isa)
F-F16
21 feb 2023
0kommentarer
Inställd träning torsdag 23/2
Vi ställer in pga få deltagare. Ny tag till helgen och v9.
I-F 2011/12
21 feb 2023
0kommentarer
Poolspel 18/3 Hällefors
Hej alla innebandyföräldrar! Vi har fått ett datum för nästa poolspel och det är lördag 18 mars i Hällefors. Ser ut som att det blir tre matcher vi kommer spela med start kl 13. Vi skickar inom kort kallelse som tidigare och önskar att ni svarar så snart ni vet om ni kan delta eller ej. En önskan är att ni svarar ja/nej på alla aktiviteter vi skickar ut (som t.ex träning), så vi vet hur många som kommer och kan planera därefter. Det går alltid ändra sitt svar om det skulle behövas. Tack! /Ledarna
I-P 2015
21 feb 2023
0kommentarer
Sista dagen för New Body - försäljning
Imorgon, onsdag 22 februari, är sista dagen för att registrera era New Body - försäljningar. Stopptid är 24:00. Påminner också om försäljningen av påskmust. Där är sista dagen 6 mars.
P2010
21 feb 2023
0kommentarer
Specialkost till Katerineholmscupen!
Vi behöver ha reda på specialkost inför cupen i Katerineholm! Endast sju veckor till cupen och det närmar sig med stormsteg. Kommentera nedan gällande specialkost för att er son ska få rätt kost under cupen. Tajt med tid men önskar att ni lämnar besked senast torsdag 23:e februari! Sen har jag två påminnelser! Påminnelse 1, den angivna tiden var 20:e februari att beställa men jag förlänger någon extra dag men absolut senast torsdag (23:e) har ni på er att beställa t-shirt till Katerineholmscupen. Väldigt kul att många redan beställt men för er som inte gjort det så har ni möjligheten om er son vill ha en t-shirt. Kommentera i nyheten "Förbeställning av t-shirt till Katerineholmscupen!" om ni önskar en cup t-shirt. Påminnelse 2, det är vila imorgon och träningen är inställd. Ni är väl värda av att få vila ett par dagar från handbollen. Ta tillfället i akt för att genomföra andra aktiviteter under sportlovet och ladda upp inför de kommande veckorna med mycket handboll. Vi ledare önskar alla ett skönt sportlov! Ses på måndag! Hälsningar Ledarna
H-P-2011/12
21 feb 2023
1kommentar
Inställda träningar
Tyvärr måste vi ställa in träningarna tisdag och onsdag då vi inte har några träningar på plats. Vi hoppas på söndag.
F-P2010 Vit
21 feb 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter