• Söndagens matcher

    Hallå, Fyra matcher (2x15) mot Adolfsberg i strålande solsken, nu räknar vi hem våren. Inför dagens matcher pratade vi mycket om två saker, att vara spelbar och sprida ut sig inanfallsspelet och att alltid ställa om till försvarsspel när vi inte har bollen. Passningsspelet och att vara spelbar fungerade väldigt bra generellt sett och vi får fortsätta att öva lite på att ställa om till försvarsspel. Ibland blir det lite för roligt att försöka göra mål ock vips är det ingen som tänker på försvarsspelet men det tillhör ålder så det är inget konstigt. Kul idag också att vi inte hade mindre än fem spelare som testade på att stå i målet. I den här ålder är det väldigt viktigt att testa på alla olika positioner så det är bra. Fyra bra matcher med mycket fart och relativt jämna matcher så det var riktigt kul. Nu kör vi en ny vecka med träning på torsdag och söndag med tanke extraträning på fredag. Ses på Ekäng! F-P2014 Svart 26 feb 2023 0kommentarer
  • Newbody

    Nu är vi inne på upploppet i Newbody försäljningen och vi har en bit kvar för att nå vårat mål. Fortsätt sälj så mycket ni kan ! Sista dagen att lägga in beställningar är onsdag 1/3. //Försäljningsgruppen PA15 25 feb 2023 0kommentarer
  • Match mot Västerås 4:e mars

    Efter några veckor utan matcher är det nu dags för ytterligare en ny match! Match: Datum: 4:e mars Motståndare: Västerås Samling: 12:40, i omklädningsrummet Klockslag: 13:30 Speltid: 2 x 25 minuter Hall: Änglandaskolan Kallade spelare: Louis Lindahl Theodor Laukkanen Albin Lövestig Ture Balkmar Pontus Lagerson Leo Andersson Oliver Lagemyr Linus Jidsjö Olle Preinert Alfred Lundström Anton Norman Rasmus Hammer Olle Östlund Isak Andersson Liam Harlén Wolf Harrison Vid eventuella funderingar, hojta till! Hoppas ni haft ett bra sportlov! Vi ses på måndag! H-P-2011/12 25 feb 2023 0kommentarer
  • INSTÄLLD Träning

    Hej, Ursäkta för sent utskick. Men tyvärr behöver vi ställa in även idag på grund av sportlovet. Mvh Patrik F-P2017 Svart 25 feb 2023 0kommentarer
  • Arbetsschema Örebro Cup 4-5 mars 2023

    Hej alla föräldrar! ??Här kommer arbetsschemat för nästa helg 4-5 mars. Det är vår uppgift att bemanna sargvakt och sekretariatet på lördagen samt sargvakt söndagen. Tjejerna bemannar kiosken på lördagen. Det blir långa pass och för att få ihop schemat får några jobba två pass per barn. ?Passar inte tiden ni fått får ni själva byta med sinsemellan. Meddela mig vem ni byter med, 070-4647880. ÖSK står för det som ska säljas i kiosken./ Christin Tjejerna; Kiosken 9-18 3 pass 6 föräldrar 9-12 Molly Fagerström & Anna Buskqvist 12-15 Julia Poignant & Sigrid Janegren & Zoe & Elin 15-18 Elina Berger & Thilda Åström Lördag Sekretariatet 9-12 Isak & Ivar 12-15 Hampus & Elvin 15-18 Viktor & Oscar Sargvakt 9-12 Malte & Lucas 12-15 Collin & Måns 15-18 Oscar & Martin Söndag Sargvakt 9.00 -12.30 Isak & Elvin 12.30- 16.00 Vincent & Edvin B-P11/12 25 feb 2023 4kommentarer
  • Sista matchen för säsongen!

    Hej! Sista matchen i JAS på söndag! Som vanligt behövs några arbetsinsatser! En person till entrén och 2-3 till sekretariatet! Jag tar kiosken! /Monica! Örebro JAS 24 feb 2023 2kommentarer
  • Information från ÖSK Ungdom

    Örebro SK Ungdom Hej och välkommen till ÖSK-dagen! Boka redan nu in lördagen den 13 maj! Nu äntligen efter pandemin är succén ÖSK-dagen tillbaka, senast vi körde var 2019. I år är det dessutom 125-årsjubileum för ÖSK. Det kommer bli en fullspäckad dag med mycket aktiviteter och mycket människor på plats på Ekäng. Se filmen från 2019 Samtliga våra seniorföreningar kommer att finnas på plats med representanter från sina dam- och herrlag. Dessutom kommer ett gäng samarbetspartners att hålla i många aktiviteter för barnen. Vi kommer att ha miniturneringar och tävlingar i respektive idrott. Inga matcher eller träningar kommer att spelas för att alla lag ska vara på Ekängs IP. Vi förväntar oss att alla lag kommer att närvara med ledare, spelare och föräldrar. Dag: Lördagen den 13/5 Tid: 10-15 Vi ses på ÖSK-dagen!   Örebro SK Ungdom Landbotorpsallén 58 70226 Örebro oskungdom.se F-P2012 Vit 24 feb 2023 0kommentarer
  • Fikaansvarig 25/2

    Vi möter Arboga imorgon och jag behöver någon eller några som kan ta ansvar för fikaförsäljningen, dvs ta med sig 2 termosar kaffe och något fikabröd att sälja. Dricka och godis finns redan där. Skriv i kommentarerna om du kan hjälpa till! I-F 2011/12 24 feb 2023 3kommentarer
  • ÖSK - DIF

    Vi kommer att gå och se på ÖSK - DIF match på Behrn Arena. Det är en match i svenska cupen vi kommer att se. Söndag kl 17:30 är det matchstart. Laget och tränare kommer att gå på matchen och vill föräldrar följa med så kan dom det och lösa biljett på plats. Vi kommer att ses vid 16:00 för att äta på max för dom som vill det och varje spelare betalar sin egen mat denna gången. Annars är det samling 17:10 vid entren mot centrum. Infon kan ändras under morgondagen och då kommer det ett medelande om att det har ändrats. F-P2013 Svart 23 feb 2023 0kommentarer
  • Torsdagsträning

    Hallå! 12 starka som var på Ekäng ikväll. Vi hade hela anläggningen för oss själva också. Vi startade med timglaset som uppvärmning. Bra kvalitet på den så vi byggde på med ytterligare ett moment, en passiv försvarsspelare som störa passningsvägen. Det här är en övning som går att bygga på med väldigt många spel och är bra då spelarna får träna på passningar samt att förhålla sig till varandra. Efter det delade ci gruppen i två och körde en enkel skottövning, uppskattat av spelarna och många skratt. Vi avslutade med att spela match sits 30 minuterna. Sex mot sex på lite större plan. Vi försöker att spela på lite större plan då och då för att gradvis vänja spelarna inför nästa års sjumanna (otroligt vad snabbt de blir äldre). Det här var nog en av de bättre matchspelen vi har haft där vi blåste av två gånger för att peka hur bra alla hade positionerat sig på planen. De försvarande hade krympt ihop planen genom att försvara tajt och de anfallande laget hade positionerat sig på en stor yta för att göra planen stor. Allt detta utan att vi hade instruerar det, nästan lite rörande hur fint det var. Till det fick vi se många väldigt dina passningar under spelet, bland annat några riktigt fina väggspel för att ta sig förbi motståndarna. Väldigt rolig träning! Imorgon extraträning för de som vill och på söndag är det match! F-P2014 Svart 23 feb 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter