• Lagkväll och föräldramöte på fredag

    Hej, nu är det snart dags för vår första lagaktivitet där vi inte är på planen. En viktig del i att bygga laget sker även utanför planen, där vi lär känna varandra mer och lära oss vad som gör att vi som lag har kul och blir bättre tillsammans. Detta är en del av den utbildning som man får som spelare i Örebro SK Ungdom och där det tagits fram anpassat material tillsammans med SISU Idrottsutbildarna. Under föräldramötet kommer vi att presentera mer kring denna utbildningsstege som vi nu börjar på. Då vi är några ledare som har fått förhinder på fredag behöver vi hjälp av 2-3 föräldrar i denna lagbyggaraktivitet. Lagbyggare är en roll kring laget som håller i dessa typer av aktiviteter, kul för dig som vuxen att se barnen utvecklas men superviktigt för barnen att få med sig detta i sin ryggsäck i livet. Det är inget svårt, material finns redan, det handlar om att hjälpa barnen i mindre diksussionsgrupper på 5-6 barn. Så vill du hjälpa till med det på fredag, skriv till per@stenmar.nu, annars så får vi lösa det på plats. Alla samlas 17:30, då finns det pizza till barnen (ja ni vuxna kanske får en slice också om ni är snälla). Viktigt att ni meddelar ev. allergier till per@stenmar.nu snarast. Barnen kör igång med lärgruppen "Kompisskap", samtidigt som föräldrarna får lite info kring föreningen och planen för 2023. Vi räknar med att det tar ca 60 min och vi avslutar det med att vi presenterar vad "Kompisskap" är för vårat lag. Sen (från ca. 18:30) är det valfritt för er föräldrar att hänga kvar i klubbhuset, barnen kommer få ha lite olika aktiviteter, eller om ni hämtar vid 19:30. Helgen den 25-26 mars kommer vi att arrangera flera träningsmatcher här på Ekäng. Vi får besök av flera lag och det blir matcher båda dagarna (vi kommer dela upp så att man är med och seplar en av dagarna). Under tiden så kommer vi arrangera en kiosk så att vi får in lite pengar till lagkassan, här kommer vi behöva engagemang från er föräldrar, mer om det under föräldramötet. Men boka upp helgen för mycket fotboll :) Mer info om exakta tider kommer så snart vi fått de sista pusserbitarna på plats. Träningen imorgon tisdag (7/3) är väldigt avhängig av hur mycket snö och blåst det blir, håll utkick här på laget.se under dagen så uppdaterar vi om vi skulle behöva ställa in träningen. F-P2015 Svart 6 mar 2023 0kommentarer
  • Eventuellt inställd träning

    Hej! Eftersom det enligt prognos ska vara både snö och kraftig vind i morgon så är risken stor att vi kommer ställa in träningen. Vi kommer ta beslut om det vid lunchtid i morgon när vi ser hur vädret verkar bli. Vi ber er därför hålla er uppdaterade genom att gå in och kolla er mejl så ni vet om det är träning eller inte. Mvh tränarna ÖSK vit F-P2015 Vit 6 mar 2023 1kommentar
  • Arbete på Örebro Cupen i innebandy

    Hej Laget! Vill uppmärksamma er alla på att ÖSK har lagt in arbete på Örebro Cupen i innebandy i vår kalender på laget.se. Vi inväntar mer information från Kansliet. Det är enligt vad vi vet nu fredag kväll till söndag kväll, helgen 31:a mars- 2:a april som gäller! F-P2013 Vit 6 mar 2023 0kommentarer
  • Lindesberg 4/3.

    Vi tackar IFK Lindesberg för en trevlig lördag med mycket matcher och fint spel. Go ÖSK Go. F-P2014 6 mar 2023 0kommentarer
  • Lagen till matcherna mot Syrianska och Adolfsberg

    Hej! Här kommer lagen till matcherna mot Syrianska onsdag 8/3 och Adolfsberg söndag 12/3: Örebro Syrianska (borta), onsdag 8/3, samling kl 17.00 på Ekängs parkering. Spelare: Hampus, Carl, Loui, Lucas, Holger, Sixten GV, Vidar, Mubarak, Sixten S och Felix. Ledare: Jonas V Adolfsberg (hemma), söndag 12/3, samling kl 13.00 på Ekäng. Spelare: Pelle, Julian, Samuel, Carl, Loui, Sixten H, Edvin E, Mohamed, Edwin P, Benjamin, Nils och Hugo. Ledare: Thomas P och Jonas V Mvh ledarna. F-P2012 Svart 6 mar 2023 0kommentarer
  • Leverans av Newbody!

    Hej! Imorgon kommer våra paket från Newbody. Paketen levereras till klubbhuset. VIKTIGT att ni hämtar upp eran beställning imorgon då ÖSK helst ser att det inte kommer stora partier dit som inte blir upphämtade av beställaren. Jag kommer finnas på plats från kl 17.15. Inbetalning av Newbody senast 25 Mars på swish nummer 123 570 50 09. Märk med Newbody, barnets namn. Mvh Lollo F-P2009 6 mar 2023 2kommentarer
  • Föräldramöte onsdag 2023-03-15 kl 18

    Vi vill påminna samtliga vårdnadshavare om föräldramötet onsdagen 2023-03-15 klockan 18.00 i ÖSK Ungdoms klubbhus vid Ekängs IP. Det kommer att finnas representant från ÖSK Ungdom för att informera om verksamheten och vad som krävs för att kunna bedriva aktiviteter för våra killar. I samband med mötet vore det önskvärt om vi skulle kunna utse personer som kan ta ansvar för olika uppdrag, till exempel icke fotbolls-relaterade aktiviteter, försäljning, ekonomi, sponsring med mera. Observera, mötet är ett FÖRÄLDRAMÖTE, det vill säga, barnen förväntas inte följa med eller närvara vid mötet. Vi ses och hörs! Heja ÖSK!!! F-P2015 Vit 5 mar 2023 0kommentarer
  • Match i Tybblelund tisdag 7/3!

    Hej! Matchen mot Kga flyttad till Tybblelund! Vilka kan ställa upp o jobba i sekretariatet? Jag tar med liten kiosk och startar upp. Åker till jobbet innan matchen är slut så jag önskar att någon kan ta över, packa ihop och kan hjälpa till bära ut till Claes bil! /Monica! Herrjunior 5 mar 2023 2kommentarer
  • Kort infoträff 7/3

    Vi kallar till en kort infoträff 18.00 i samband med äggleveransen på tisdag 7/3. Vi kommer informera om ett jobb som kommit in och Panta mera som vi beslutade att testa på. Äggleveransen är 17.30 //Ledarna PA15 5 mar 2023 0kommentarer
  • Referat: Örebro SK - Motala

    Skönt att ta med bucklan hem till Örebro B-P09/10 4 mar 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter