Arbete på Örebrocupen Innebandy 31/3-2/4
Vi ska hjälpa till och arbeta på Örebrocupen i innebandy! Datum: 31:a mars, 1:a april och 2:a april Arbetsplats: Norrbyskolan, Majorsgatan 7 Varför? Att hjälpa till på föreningens cuper är en skyldighet! Uppgiftsbeskrivning matsal (ÖSK H-P11/12): - Pricka av ankommande lag mot lista. Listan fås av skolchefen på plats. - Vara behjälplig med lättare städ i matsalen efter avslutat pass. Vanligt att man torkar av borden, med start i slutet av måltiden när matsalen börjar tömmas på folk. - Att vara på plats minst 15 min innan respektive måltid börjar samt stanna kvar tills skolchefen anser att jobbet är klart. Om måltiden har starttid 17:00 i listan nedan, innebär det att man är på plats senast 16:45. Till detta kommer det gå åt TVÅ personer/måltid och skola. Totalt handlar det om sex måltider enligt lista nedan. Middag fredag 17:00-21:00. Frukost lördag 06:00-09:00 Lunch lördag 10:45-14:00 Middag lördag 17:00-21:30 Frukost söndag 06:00-09:00 Lunch söndag 10:45-14:00 Kommentera nedan om du kan hjälpa till, det här är en del av svenskt föreningsliv att hjälpa till! Om det här INTE är löst i slutet av veckan då kommer jag skriva ut ett schema med namn angivna tider som gäller och då kommer man få byta tider med varandra. Bli inte en passiv förälder och skippa kommentera. Hjälp till! Hör av er vid frågor! Hälsningar Ledarna
H-P-2011/12
14 mar 2023
21kommentarer
Newbody
Newbody kommer levereras till Ösk ungdoms klubbhus imorgon 14/3 och finns att hämta ut i samband med träningen. Har ni inte möjlighet att hämta imorgon så går det att göra det i samband med träningen på onsdag. Betalning av Newbody senast 21/3 Vill även påminna att imorgon 14/3 är sista betalningsdag för senaste äggleveransen. //Försäljningsgruppen
PA15
13 mar 2023
0kommentarer
Träningarna med P2011 fortsätter
Hej! Träningarna (för de som vill) med P2011 fortsätter. Vi kör enligt samma schema: Tisdagar: Sixten GV, Hugo, Vidar och Mubarak Onsdagar: Lucas, Sixten S, Mohamed och Felix. Meddela mig om ni inte har möjlgihet att vara med så vidarebefordrar jag det till deras tränare, Elvir. Är det någon mer som vill prova på är det bara att skicka ett sms till mig: 0707-56 26 56. Mvh Jonas.
F-P2012 Svart
13 mar 2023
0kommentarer
Arbetsschema Örebro cupen
Nu har arbetsschemat för Örebro cupen kommit och vi ska bemanna Hovstaskolan sekretariatet och kiosken där fre-sön. På varje pass behövs det 4 personer enligt ÖSK. På söndag ska vi även göra slutstädet då krävs det 8 personer men jag tänker att vi håller en hög standard under dagarna då har vi mindre att städa då och då behöver vi nog bara vara 6 personer. Följande pass behöver tillsättas: Fredag 17:00-22:30 4 personer Ylva (Vera), Lovisa, Alice Lördag 4 personer per pass 7:00-11:00 Linda (Ebba G) Stina J, 11:00-15:00 Jossan ( Ebba R) Ruth, Lilly 15:00-18:30 Thomas (Märtha), Moa, Maja 18:30-22:30 Erik (Hanna) Söndag 4 personer per pass förutom sista passet då behövs 6 personer 7:00-11:00 Erik (Hanna) 11:00-15:00 Stefan ( Elsa O) Stina H , Nova och Elsa J 15:00-19:00 Nora, Stella, Clara, Emilia Skriv i kommentarerna vilket eller vilka pass ni tar och jag behöver ju inte påminna om att alla måste hjälpa till! Tack på förhand! // Ylva
I-F 2011/12
13 mar 2023
15kommentarer
Slutet av säsongen
Hej alla spelare och föräldrar! Här kommer ett informationsspeckat utskick! Vi närmar oss slutet på handbollssäsongen 2022/2023 men lite återstår och planeringen inför säsongen 2023/2024 har redan startat! Viktigaste först; 31 mars - 2 april är det Örebrocupen i innebandy och det är en cup som vi inom handbollen hjälper till med arbete på. Detta krävs för att hålla ekonomin i klubben och möjliggöra för våra barn att utöva handboll inom ÖSK ungdom. Mer info och arbetspass kommer från föräldragruppen inom kort! Vi kommer att ha ett föräldramöte den 20 april kl 19 i klubbhuset, anmälan till detta kommer via Laget och vi hoppas att alla ska ha möjlighet att närvara. Det mötet kommer att vara viktigt bland annat för att sätta planeringen inför kommande säsong! Vi har de sista seriematcherna den 18 mars och fram till påsklovet kör vi vidare med två träningar i veckan. Den 21 mars kommer vi att spela en träningsmatch mot IFK Örebro i Tulläng, kallelser till aktuella spelare finns i Laget-appen. Efter påsklovet fortsätter vi med en träning i veckan, onsdagar 17:15-18:30 ett par veckor. Innan sommarlovet ska vi vara med på Järnvägen cup med två lag, inför det kommer vi att genomföra ett par träningar utomhus på gräs, för att bekanta oss med att spela på det underlaget. Mer info om cupen kommer på föräldramötet och anmälan till den kommer via Laget. Passar också på att puffa för Handbollscamp som anordnas av ÖSK Ungdom v.32. Det blir nog en toppenvecka med massa handboll för de tjejer och killar som har möjligheten att vara med!
H-F 2011/12
13 mar 2023
0kommentarer
Härlig vecka framför oss!
Även om vädret just nu kanske inte förmedlar någon fotbollskänsla så har vi en härlig vecka i fotbollen tecken framför oss! Vi tränar som vanligt på tisdag, i samband med träningen har vi ett föräldramöte. Viktigt att minst en förälder från varje tjej kommer på mötet. Vi håller på mellan Kl 17:00-18:15. Träningen på torsdag är INSTÄLLD pga att vi kommer spela både fredag och lördag. 16st tjejer är anmälda till helgens läger på Ekäng. Det går fortfarande att anmäla sig om man ännu inte gjort det. Vi samlas Kl 17:45 på Ekäng och "slänger" in grejerna i klubbhuset. Vi kommer på fredagen ha en träning, sedan bjuder laget på mat, och sedan sover vi😊. På lördagen äter vi frukost och sedan spelar vi en internmatch. Vi slutar Kl 11:30. Tjejerna behöver ha med sig: sovgrejer (lakan och örngott) Toalettartiklar Träningskläder x2 samt matchtröja Myskläder Snacks till fredagskvällen Ett glatt humör! Vi ser fram emot roliga dagar!
F-F2012
13 mar 2023
0kommentarer
Söndagsträning - Carros nya avslutsövning.
Hallå! Lite försenat kommer här en träningstapport. Strålande sol och nyplockade planer, vår i luften och hopp om att vinter snart är över (vem försöker ut att lura). Mycket sjukdom i veckan men i hoppas att influensan snart blåser över för den här gången. Vi började med att värma upp med timglaset. Killarna börjar bli bekväma med den nu så den flyter på riktigt bra. Vi plockade in ett moment till nu där spelaren som tar emot bollen får välja att driva förbi motståndare eller använda väggspel för att ta sig framåt. Efter att alla var varma så körde Carro igång en nya avslutsövning, enkel i grunden, en spelar driver fram bollen och går på avslut mot målvakt. Samtidigt har en spelare börjat att driva upp bollen runt en kon, när spelar 1 har skjutit blir han försvarare mot spelare två. Spelae två ska försöka ta sig förbi försvarare och avsluta, om spelare 1 bryter får han anfalla mot en småmål. Bra övning som hade väldigt bra fart. Därefter var det matchspel sista 30 minuterna. Veckans agenda: Torsdag: träning/föräldramöte Fredag extraträning Söndag: match
F-P2014 Svart
13 mar 2023
0kommentarer
Viktig info - Inställd träning idag!
Hej, Vi fick precis information från ÖSK om att planerna eventuellt inte kommer vara snöfria ikväll. Dessutom ska snön övergå i regn senare vilket gör att det kommer bli många blöta och kalla fötter om planerna inte är helt snöfria. Vi har därför tagit beslutet att ställa in dagens träning. Vi ses på onsdag i Almbyskolan istället. Mvh Tränarna
F-P2013 Vit
13 mar 2023
0kommentarer
INSTÄLLD TRÄNING 13/3
Vi ställer in dagens träning då de flesta spelarna varit på cup under helgen och behöver få vila/återhämta sig. Träning på tisdag ny tid från denna vecka fram till slutet av april 19.15-20.45 //Ledarna
PA15
13 mar 2023
0kommentarer
Info från föräldramötet
Hej, för er som inte kunde vara med på föräldramötet i fredags kommer här en kort sammanfattning. Bilden till nyheten är utdrag ur den övning som barnen gjorde om hur man är en bra lagkompis :) Här kan ni läsa hela presentationen! Vi har en stabil lagkassa, men planerar för att göra ett par försäljningar under året för att bygga kassan inför nästa år också. Här behöver vi hjälp av föräldrar som kan styra med detta, välja vad vi ska sälja och informera alla, inget stort jobb men vi behöver hjälpas åt, går toppen att vara flera för att dela på det. Vi kommer att ha träningsmatcher lördagen och söndagen den 25-26/3 vi har bokat planen 11:30-15:30 (man spelar en av dagarna). Då planerar vi för att ha en liten kiosk försäljning. Detta behöver vi också frivilliga till att hjälpas åt med lite inköp och arbeta med försäljningen under dagen Vi vill göra en till lagaktivitet innan sommaren, ex. grilla hamburgare vid Ekäng, här vill vi också få några föräldrar att vara lagbyggare som jobbar med roliga aktiviteter vid sidan av träningarna. Vi är en toppenbra grupp av barn och vi ledare som idag är plantränare tycker det är väldigt roligt att sköta träningen på planen, men vi behöver hjälp för att vi ska bli ett lyckat lag över tid. Det mesta av planering av uppgifterna ovan kan ni med fördel göra undertiden barnen tränar :) Skriv till per@stenmar.nu för att anmäla vad ni kan hjälpa till med! Ps. vädret på tisdag ser återigen ut att kunna tvinga oss att ställa in träningen, vi meddelar här på hemsidan när vi tar slutgiltigt beslut.
F-P2015 Svart
12 mar 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter