• Jobb på cup 2/4 kl 13-16

    ÖSK F11 kommer ansvara för slutstäd i Lillånskolan. Arbetsbeskrivning: Se till att tillsammans med skolchefen grovstäda de klassrum och öppna ytor som används under helgen, det kommer finnas städmaterial på plats. Mer instruktioner ska vi få från ÖSK i nästa vecka. Det kommer behövas 6 personer mellan 13.00-16.00 på söndagen 2/4. Denna gång blir det en vuxen till följande spelare som får jobba: Rasan Rakel Filsan Bilan Tilde L Lycka Om ni inte kan ansvarar ni själva för att hitta en ersättare. Återkommer så fort vi fått mer information. Tack för att ni ställer upp för laget! F-F2011 17 mar 2023 7kommentarer
  • Lagen till träningsmatcherna mot Rynninge lördag 18 mars

    Hej! Här kommer lagen till träningsmatcherna mot Rynninge hemma på Ekäng i morgon lördag 18 mars. Det är ganska många som inte kan vara med den här gången. Det innebär att några killar får dubblera - Sixten S och Mohamed som utespelare och Hugo, Mubarak, Hampus och Vidar som turas om som målvakter. När det gäller målvakter så är det viktigt att de som står i mål också får spela ute, därför får de ofta dubblera. Matcherna spelas 3 x 15 minuter. Match 1: samling kl 11.45 på Ekäng (matchstart 12.15) Mv: Vidar och Hampus Utespelare: Pelle, Sixten S, Mohamed, Hugo, Carl, Felix, Sixten GV och Mubarak Ledare: Jonas M, Erik och Thomas S Match 2: samling kl 12.45 på Ekäng (matchstart ca 13.15) Mv: Hugo och Mubarak Utespelare: Sixten S, Edvin E, Samuel, Mohamed, Vidar, Edwin P, Hampus och Benjamin Ledare: Jonas M, Erik och Thomas S Mvh ledarna. F-P2012 Svart 17 mar 2023 0kommentarer
  • Poolspel 18/3 i Lillån!

    Hej! På lördag är det dags för poolspel igen, denna gång i Lillåskolans idrottshall. Denna gång är det bara vi och Lillån som har lag med, men båda föreningarna kommer med två lag var. Om vi förstått spelschemat rätt så spelar våra två lag två matcher var, 2 x10 min. Samling 11.00, första matchstart 11.30. Lite oklart när det är slut, men knappast efter 13.00. Kom ihåg att gärna ha svarta shorts, matchtröjor har vi ledare med oss. Vi ledare delar på alla anmälda tjejer, som det ser ut nu så blir det 6 tjejer/lag. På söndag är det sedan träning som vanligt. I-F 2015/16 16 mar 2023 1kommentar
  • Annan tränare på målvaktsträningen den 17/3

    Hej! På grund av annan innebandyrelaterad aktivitet kommer det vara Hannes Hägglund som håller i träningen imorgon. Ha en fin kväll! Mvh, Albin Ljunggren I-Målvaktsträning 16 mar 2023 0kommentarer
  • OBS! Arbete på Örebrocupen i innebandy 31 mars-2 april

    Hej! Här är passen för föräldrar att arbeta vid Örebrocupen i innebandy fredag 31 mars-söndag 2 april. Vi kommer ansvara för matsalen i Mellringeskolan. Fredag 17:00-21:00. Julian & Carl Lördag 06:00-09:00. Hugo & Mubarak Lördag 10:45-14:00. Loui & Sixten GV Lördag 17:00-21:30. Nils & Edvin P Söndag 06:00-09:00. Sixten H & Mohamed Söndag 10:45-14:00. Pelle & Felix Uppgiftsbeskrivning matsal: - Pricka av ankommande lag mot lista. Listan fås av skolchefen på plats. - Vara behjälplig med lättare städ i matsalen efter avslutat pass. Vanligt att man torkar av borden, med start i slutet av måltiden när matsalen börjar tömmas på folk. - Att vara på plats minst 15 min innan respektive måltid börjar samt stanna kvar tills skolchefen anser att jobbet är klart. Vi kommer skicka en mer specifik arbetsbeskrivning i början av nästa vecka. Adress till Mellringskolan (Mellringevägen 120A) OBS! Meddela i fältet nedan att du mottagit informationen, senast den 20 mars behöver vi din bekräftelse. Om den tilldelade tiden inte passar är det eget ansvar att byta med övriga föräldrar på listan. Vänliga hälsningar Lagbyggargänget F-P2012 Svart 16 mar 2023 24kommentarer
  • Kiosk nu på lördag

    Hej! Vi har dubbelmatcher på lördag och Claras pappa har erbjudit sig att stå för kaffe och fika till första matchen men jag behöver någon frivillig till andra matchen! I-F 2011/12 16 mar 2023 2kommentarer
  • Jobb på Örebrocupen i Innebandy

    Hej Vi kommer arbeta på Örebrocupen i Innebandy 31 mars - 2 april. Vi kommer vara matvärdar på Lillåns skola. Nedan kan ni läsa vad som gäller. Jag tänker att vi provar med att ni skriver vilken tid ni kan och om det inte går att få ihop så får jag fördela ut bland föräldrar. Jag tycker att vi kan ta hjälp av tjejerna i år. Exempelvis kan man vara en vuxen och två tjejer per tillfälle. Jämfört med 2022 är det fler handbollslag som jobbar, men lagen jobbar betydligt färre timmar per lag än 2022. Detta är det mest rättvisa och hållbara sätt att fördela jobben till handbollen, enligt principen att det är bättre att fler jobbar mindre, än att färre jobbar mer. Uppgiftsbeskrivning matsal (handboll): - Pricka av ankommande lag mot lista. Listan fås av skolchefen på plats. - Vara behjälplig med lättare städ i matsalen efter avslutat pass. Vanligt att man torkar av borden, med start i slutet av måltiden när matsalen börjar tömmas på folk. - Att vara på plats minst 15 min innan respektive måltid börjar samt stanna kvar tills skolchefen anser att jobbet är klart. Om måltiden har starttid 17:00 i listan nedan, innebär det att man är på plats senast 16:45. Till detta kommer det gå åt två personer/måltid alternativt en vuxen och två tjejer. Totalt handlar det om sex måltider enligt lista nedan. Middag fredag 17:00-21:00 Frukost lördag 06:00-09:00 Lunch lördag 10:45-14:00 Middag lördag 17:00-21:30 Frukost söndag 06:00-09:00 Lunch söndag 10:45-14:00 Svara här i kommentarsfältet vilken tid ni anmäler er till. Först till kvarn 😊 Hör av er vid frågor! Hälsningar, Örebro SK Ungdom/ Sofia H-F 16 (Födda 2010/11) 16 mar 2023 17kommentarer
  • Kakutlämning

    Hej! Nu har kakorna kommit, tänkte dela ut efter träningen idag! Ligger med en lapp med summa o Swishnummer, betalas senast 31/3 I-F 2010 16 mar 2023 0kommentarer
  • Uppdatering matchdag

    Hej allihop! Nu har vi samlat på oss lite mer information inför lördagens matcher. Först och främst ett preliminärt spelschema: ca kl 10: Syrianska gul - ÖSK svart 10:30: Syrianska röd - ÖSK vit 11:00 Syrianska gul - ÖSK vit 11:30 Syrianska röd - ÖSK Svart Vi får se till att det blir lite paus för ÖSK vit mellan matcherna men det ska nog gå bra. Planen vi ska spela på är lika stor som vi är vana vid och vi kommer testa 4+1 spelare. Det ska bara finnas en ingång till hallarna och vi kommer möta upp där så att alla hittar rätt. Viktigt att tänka på: * Samling vid ingång till Rostahallarna 09:45, viktigt att komma i tid * Ta med egna shorts och strumpor (helst svarta). * Ni som har en svart ÖSK-tröja, ta gärna med den. * Ta gärna med en frukt eller nåt annat att tugga på. Släng iväg en fråga om nåt är oklart, annars ses vi på lördag! //Johnny och Omid F-P2016 Svart 16 mar 2023 6kommentarer
  • Jobb Örebrocupen Innebandy 31/3-2/4

    Hej på er, Om 2 veckor är det dags för Örebrocupen i innebandy där vi måste hjälpa till med jobb. Vi kommer att ansvara för matsalen i Tybblelundsskolan. Övergripande arbetsbeskrivning: - Pricka av ankommande lag mot lista. Listan fås av skolchefen på plats. - Vara behjälplig med lättare städ i matsalen efter avslutat pass. Vanligt att man torkar av borden, med start i slutet av måltiden när matsalen börjar tömmas på folk. - Att vara på plats minst 15 min innan respektive måltid börjar samt stanna kvar tills skolchefen anser att jobbet är klart. Mer specifik arbetsbeskrivning kommer att komma. Till detta behöver vi två personer/måltid. Totalt ska vi bemanna följande måltider Middag fredag 17:00-21:00 Frukost lördag 06:00-09:00 Lunch lördag 10:45-14:00 Middag lördag 17:00-21:30 Frukost söndag 06:00-09:00 Lunch söndag 10:45-14:00 Vi ber alla att kommentera i tråden vilka tider ni kan hjälpa till samt hur många personer ni är. Vi kommer publicera ett slutligt schema innan cupen. mvh Ledarna F-F2012 16 mar 2023 9kommentarer
  • Visa fler nyheter