• Fotbollscup i Eskilstuna 2025-08-09

    Samling sker klockan 08:00 på Ekängs IP för samåkning till Eskilstuna och fotbollsplanerna på Balsta IP. Frukost är bra om spelarna har fått i sig innan vi drar igång dagen. Klarar man inte av att äta frukost innan avresan så fixa det så snart vi är på plats i Eskilstuna. Packning: Vit matchtröja Svart träningströja Svarta shorts Vita strumpor Benskydd och fotbollskor Vattenflaska Skor att gå i mellan matcherna Kläder efter väder Eventuell frukost, mellis och lunch (det kommer finnas kiosk med hamburgare, korv, dricka och annat att köpa) Fickpengar Vi kommer ha tillgång till omklädningsrum som vi kommer att dela med andra lag, dvs vi kan ej lämna värdesaker där. Tanken är att sätta upp ett tält på idrottsplatsen som vi kommer att ha som samlingsplats. Matcherna är 20 min x 2. 10:20 plan 1 IK Brage 1 – ÖSK 12:00 plan 3 ÖSK – IK Sirius 1 13:40 plan 2 ÖSK – IFK Eskilstuna 1 17:00 plan1 BOO – ÖSK Hemresa sker efter sista matchen, då kan man stanna och äta på McDonald's eller liknande. Varje bil får dock bestämma hur dom vill göra. Vi beräknas komma hem till Örebro cirka klockan 19:15 men senare om man väljer att stanna för att äta på hemresan. Vi laddar för en rolig fotbollsdag och hoppas på bra fotbollsväder i Eskilstuna. F-P2013 Vit 3 aug 2025 0kommentarer
  • Lite blandad info inför sensommar/början av hösten

    Träningen startar Vi sätter igång ordinarie träning nu på tisdag 5 augusti. Samma tider för träning som under våren gäller. Använd appen eller hemsidan Under våren (och delvis sommaren) har det varit en hel del slarv kring att svara på kallelser (både till träning och match) samt att ändra sitt svar om man får förhinder eller inte planerar att dyka upp. Vi har tex återkommande flera spelare som anmäler sig till träning men sen inte dyker upp. Det är inte ok. Anmälan inför träning är öppen fram tills träningen börjar, det är superenkelt att gå in på appen (eller hemsidan) Laget.se och justera sitt svar. Får man förhinder eller blir sjuk inför match kort inpå hör man av sig till tränare eller lagledare. Detta måste ni se till att hjälpa oss med. Sjukanmälningar vid träning Sker via appen/laget.se, inte SMS-gruppen. Höstens seriespel Seriespelet sätter igång redan 12 augusti och pågår till 2 oktober. Alla matcher ligger i kalendern. Då det var många lag på vissa nivåer under våren så har Fotbollsförbundet ändrat så lagen som kom på nedre grupp 4 (vi) och övre grupp 5 under våren har bildat en ny grupp 5 och lagen i nedre grupp 5 (vi) och övre grupp 6 har bildat en ny grupp 6. Grupp 7 har tillkommit. Vi är anmälda med två lag, ett i grupp 5 och ett i grupp 6. Närvaro spelar roll Träningsnärvaro kommer alltjämnt att vara en viktig faktor under hösten. Både inför cuper och matcher. Ibland också i kombination med spelarkaraktär och möjlighet att få till jämna matcher. Lagjobb för alla! Helgen 17-19 oktober är det obligatoriskt för alla föräldrar att hjälpa till och arbeta under Select Cup. Återigen, detta är inte frivilligt utan är något vi alla har gått med på då vi anmält våra barn till föreningen. Det kommer tillkomma en kostnad för de föräldrar som inte anmäler sig/hjälper till. Planerat för hösten har vi följande: 9 augusti. Transtenscupen. Dagscup Hallsberg. 100 kr per spelare. Mer info kommer i veckan. 3-5 oktober. Övernattningscup Tidaholm. 1500 kr per spelare. För de som vill. 17-19 oktober. Select cup. Ingen kostnad. STRUKEN PGA för få anmälda 8-9 nov. Scandic Cup 2012 Linköping. 1400 kr per spelare, plus del av anmälningsavgift och transport. Lite svårare nivå. Inte bokat än. Ev tillkommer träningsmatcher/mindre matchkamper samt någon inomhuscup runt jul. Övrigt som vore bra om vi kunde få till: Föräldramöte efter sommaren Kick off eller Lagdag vid tillfälle (några idéer vad vi kan göra?) Fotografering av laget Välkomna tillbaka - det ska bli kul att se alla igen F-P2012 Vit 2 aug 2025 3kommentarer
  • Inställd Matchkamp Stockholm

    Vi har precis fått besked att matchkampen i Stockholm på söndag tyvärr är inställd då flera lag hoppat av i sista sekund och man inte har lyckats fylla med nya lag. Vi försöker planera in flera träningsmatcher hemma på söndag istället men får återkomma om det. Ni som swishat får era pengar tillbaka. F-P2012 Vit 1 aug 2025 1kommentar
  • Inställd träning idag

    Vi saknar tyvärr tränare idag och har inte hittat någon lösning, så vi får ställa in. Nya tag på måndag! F-P2010 Vit 1 aug 2025 0kommentarer
  • Packlista uppdatering

    Hej Påminner också om att idag är sista dagen att swisha cup peng på 500kr till Lagkassan 123 389 91 35. Här kommer en packnings lista inför vår cup Söndag. Vattenflaska Fotbollsskor Fotbollsstrumpor(fler par är bra) Benskydd Fotboll-shorts Matchtröja (vit) Andra ÖSK-kläder om man har Övriga kläder, skor och badtofflor Sovkläder (om man vill ha det) Hygien- tandkräm, tandborste, schampo, handduk Solskydd Badkläder och handuk Personliga mediciner Underlakan Påslakan / Örngott Laddare och telefon (om man vill) Fickpengar (kort eller Swish) Om jag glömt något – skriv gärna i kommentarerna så att alla ser! F-P2014 Vit 1 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter