• ForwardCupen

    Hej, Bra insats igår. Vi är som sagt fortfarande under försäsong och en träningsmatch hjälper oss sätta upp mål för vad som bör förbättras, och vilka styrkor som kan vässas till. Kallelser till Forwardcupen kommer för respektive match. För första matchen kommer det en strax, så kommer det att fyllas på. Alla som tackat ”ja” kommer att spela, förutsatt att de har närvaro. Har man inte närvaro men tackat ja, kan man fortfarande vara aktuell för spel. Även faktorer som positioner, jämna matcher och karaktär har en betydande roll. Kallelser kommer som sagt. Ha en fortsatt trevlig dag, Ledarna F-P2010 Vit 6 aug 2025
  • Träningsläger och övernattning i Ånnaboda

    Träningsläger och övernattning – Ett läger för äventyr, gemenskap, ansvarstagande och laganda! Vi bjuder in till ett dygn i naturen tillsammans, i form av träningsläger och övernattning – en chans att växa både som individer och som lag. Vi börjar med bad och aktiviteter i Ånnaboda, för att sedan vandra till lägret vid Björktjärn där vi slår upp tälten, lagar middag i grupperna och umgås. Det blir ett äventyr där vi bygger stark gemenskap, tar ansvar tillsammans och växer som lag. Vi bjuder in till ett dygn i naturen tillsammans, i form av träningsläger och övernattning – en chans att växa både som individer och som lag. Vi börjar med bad och aktiviteter i Ånnaboda, för att sedan vandra till lägret vid Björktjärn där vi slår upp tälten, lagar middag i grupperna och umgås. Det blir ett äventyr där vi bygger stark gemenskap, tar ansvar tillsammans och växer som lag. 📅 När: Start: Lördag 16 augusti kl. 13.00 (kom mätt till samlingen) Upphämtning/avslut: Söndag 17 augusti kl. 12.00 (lunchen äter man hemma) 📍 Samling: Ånnaboda Vi inleder med aktiviteter och bad, innan vi tillsammans vandrar till Björktjärn där vi slår upp lägret, lagar middag och sover över. Vid dåligt väder planerar vi en alternativ aktivitet inomhus för att säkerställa en rolig och trygg upplevelse för alla. 🌟 Syftet med träningslägret: Det här dygnet ger tjejerna möjlighet att: - Utveckla sammanhållning och laganda - Samarbeta och ta eget ansvar - Skapa minnen för livet i naturen - Umgås och delta i roliga aktiviteter tillsammans för en stund Upplägg: Ledarna kommer dela in tjejerna i grupper, och varje grupp ansvarar för att planera och ta med: - Sovplats (tält) - Stormkök eller annan utrustning för matlagning - Middag och frukost för hela gruppen - Diskgrejer diskborste, diskmedel etc.) - Tjejerna ansvarar också för att stötta och samarbeta under hela dygnet. 🎒 Packlista – att ta med: - Sovsäck och liggunderlag/madrass - Tält eller liknande (i grupp) - Kläder för aktivitet, bad, kväll och ev. regn - Badkläder och handduk - Toalettartiklar (och eventuella mediciner) - Vattenflaska - Tallrik, bestick och mugg - Mat till middag och frukost (per grupp) - Snacks (var och en tar med eget) - Ryggsäck – du bär själv det du behöver - Ett öppet sinne och viljan att samarbeta! OBS! Sista anmälan är fredag 8 augusti för att vi ska kunna dela in tjejerna i grupper. Vi återkommer därefter med gruppindelning och mer information. Varje grupp ansvarar för att ta med allt som behövs för mat och övernattning. Tänk på allergier och specialkost inom gruppen. 📞 Vid frågor, kontakta Anders eller Daniel Vi ser fram emot ett dygn fyllt med skratt, utmaningar och gemenskap i naturen! / Ledarna F-F2012 6 aug 2025 0kommentarer
  • Ny säsong och tider

    Hej Hoppas ni har haft en härlig sommar. Nu har vi äntligen fått träningstider för denna säsong. Vi kommer att köra 2 gånger i veckan på navet Torsdagar 16.30-17.45 Lördagar 10.00-11.00 Vi drar igång v 34, alltså torsdag den 21 augusti. Vi kommer att i september ha föräldramöte. Återkommer om dag och tid. Vill även påminna om att den 21 augusti har ösk utprovningskväll kl 16.00-19.00 Där man tex kan köpa öskträningströjan och mycket annat. Vi ses snart. I-F 2017 5 aug 2025 0kommentarer
  • Säsongsstart av inomhussäsongen 25/26!

    Äntligen är det dags att dra igång en helt ny säsong med inomhushandboll! Maria har tjuvstartat säsongen exemplariskt med att träna beachandboll och förberedelserna är i full gång inför lördagens beachandbollscup. Det känns otroligt roligt att kasta igång säsongen ordentligt och det som väntar oss kommande säsong känns väldigt inspirerande. En kul anekdot är att jag för fem år sedan stod i Tullängsskolan under träningarna med laget och längtade till just den stundande säsongen 25/26. Jag känner att vi har alla förutsättningar för att lyckas både prestations- och resultatmässigt. Jag vet att laget kommer ta stora kliv i sin utveckling. Planeringen är i full gång för mig och träningstiderna vet ni sedan tidigare men påminner det gäller fortsatt att meddela gästboken om er son missar en träning! Skriv anledning för att vi ledare ska ha mer koll och är det en privat anledning går det att smsa mig! Här är träningstiderna för säsongen 25/26: Måndag: 17:00-18:30 i Birgittaskolan Onsdag: 17:15-19:00 i Birgittaskolan Torsdag: 18:00-19:30 i Svealundsskolan På onsdagar kommer det vara löp- och styrketräning utomhus mellan 17:15-18:00 innan vi tränar handboll mellan 18:00-19:00 vilket gör att löparskor, kläder efter väder och reflexväst när mörkret börjat lägga sig på kvällarna kommer behövas under hela säsongen. Vi drar igång säsongen måndagen den 11 augusti! Inför kommande veckor har vi några helgaktiviteter att se fram emot! Den 23:e augusti planeras det för träningsmatcher mot Täby både 2011 och 2012 i Täby men det är inte helt klart än med hall men jag goda förhoppningar att det kommer bli klart de kommande dagarna. Jag kommer skicka ut med mer info när allt är klart. Planera in dagen för handbollsmatcher! Fredagen (29:e augusti) till lördagen (30:e augusti) är det dags för övernattning vid ÖSK ungdoms klubbhus. Vi kommer ses vid eftermiddagen för att träna 17:00-19:00 (plats bestäms senare) och därefter äta middag samt umgås tillsammans. Under förmiddagen på lördagen genomförs ett träningspass mellan 10:00-12:00 i Änglandaskolan. Anmälan och detaljerad information kommer inom kort. Det kommer genomföras ett föräldramöte onsdagen den 3:e september mellan 17:30-18:45 och planera in datumet men mer info kommer senare. Örebrocupen i handboll går av stapeln 12-14:e september! Känn er varmt välkomna till en ny handbollssäsong med ÖSK P11/12. 1.......2.......ÖSK! Hälsningar Hampus och de övriga ledarna! H-P-2011/12 5 aug 2025 1kommentar
  • Inför start och höstsäsongen seriespel

    Hej! Nu drar Seriespelet igång nästa vecka och som tidigare informerats är träningsnärvaro sista 6 veckorna avgörande för att man ska kunna bli uttagen till match. Då det bara genomförts obligatoriska träningar förra och denna vecka har vi i Ledargruppen bestämt att vi tar statistik på dessa och slår ihop med på de 4 sista veckorna innan sommaruppehållet. Nästa vecka ser vi på 3 veckor innan sommaren och 3 efter sommaren. Och så vidare, tills vi har statistik för 6 veckor under hösten. Så viktigt att man försöker delta så mycket som möjligt på träningarna för att kunna få spela matcher! F-P2014 Vit 5 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter