• Planskiss

    Hej! Här nedan är det en bild på var planerna ligger under cupen, så håll koll på var ditt barn ska spela respektive match. Mvh, tränarna F-P2015 Vit 6 aug 2025 0kommentarer
  • Hovetcup 9/8

    Äntligen dags för lite cupspel! På lördag kör vi igång med säsongens första cup, hoppas pojkarna är lika taggade som oss tränare! Vi ställer upp med två lag, se lagen på bilden nedan, så håll koll på vilken ledare ert barn ska coachas av. Båda lagen har samling 9:40 utanför vid parkeringen vid Sturehov. Lag 1 - coachas av Marcus & Tony Lag 1 - Spelschema (klickbar länk) Lag 2 - coachas av Viktor Lag 2 - Spelschema (klickbar länk) Glöm ej att ta med både vit och svart matchtröja! Viktigt också att komma ihåg cup-100, för att inte belasta lagkassan så mycket så ber vi alla som deltar i cupen att swisha 100kr till lagkassan: 123 132 45 08 Så hoppas vi på en dag med riktigt fint väder, taggade killar och många mål. Om ni har några frågor så är det bara att höra av er, annars ses vi på lördag. F-P2015 Vit 6 aug 2025 0kommentarer
  • 2 matcher med FA15 på söndag

    Hej Vi har fått en förfrågan om att hjälpa FA15 på söndag i Fowardcupen. Match 1 kl 9.00 och match 2 kl 13.00. Vi behöver 10 st tjejer som kan och vill hjälpa till. Hör av er till Kattis 0768460461 med besked om ni kan/vill spela matcher på söndag. Hälsningar Ledarna F-F2011 6 aug 2025 4kommentarer
  • Ingen träning

    Hej! Ingen träning idag. Vi kör som vanligt på fredag. /Patrik F-P2012 Svart 6 aug 2025 0kommentarer
  • Snart drar säsongen igång

    Hej alla spelare och föräldrar! Nu närmar sig säsongsstarten och vi ser verkligen fram emot att få dra igång igen! Första träningen blir måndag 18/8, och våra ordinarie träningstider är som tidigare meddelat: Måndagar 18.30–20.00 Onsdagar 17.00–18.00 MEN! Till en början kommer vi att förlänga onsdagsträningarna med 30 minuter utomhusaktivitet. Vi tränar alltså i hallen 17.00–18.00, och därefter blir det utomhus kl. 18.00–18.30 med löpning/koordination. Det här upplägget kör vi på tills det blir för kallt eller mörkt, så se till att barnen har lämpliga kläder för att vara ute efter inomhuspasset. ———— Som vi tidigare nämnt kommer vi i år börja räkna mål och poäng i vissa matcher. Det kan såklart kännas både spännande och ibland lite jobbigt. Därför vill vi vara tydliga med att vårt fokus inte ligger på att vinna till varje pris utan på utveckling, inställning och laganda. Vi tränare kommer titta på: - Har vi ett bra passningsspel? - Jobbar vi tillsammans i försvaret? - Kommer vi till bra avslut? - Hjälper vi varandra, springer hem, stöttar och peppar? - Spelar vi FairPlay? - Är vi bra lagkamrater, både på och utanför planen? Det är sådana saker som formar bra handbollsspelare och bra människor. Som vi sa på föräldramötet: vårt mål är inte bara att fostra duktiga spelare, utan också schyssta och trygga individer. Vi hoppas också att ni föräldrar pratar om matcherna hemma med samma fokus, dvs utveckling, glädje och helhetsbild, inte bara resultat och mål. Målet är inte att vara “bäst” nu, utan att ha en stadig grund för att kunna bli det om 5–10 år. ———— En viktig påminnelse om fokus på träningarna Vi kommer prata mycket med killarna om att hålla fokus när vi tränar, både för sin egen skull och för kompisarnas. Det kan vara bra om ni även hemma pratar om vikten av att lyssna och inte störa andra som försöker koncentrera sig. Och till spelarna: Det är helt okej att säga till en kompis som pratar när man själv vill lyssna t.ex. “Jag vill höra vad tränaren säger, vi pratar sen!” Det handlar inte om att vara sträng eller “skälla”, utan bara om att visa hänsyn både mot tränarna och varandra. Vi ser så mycket fram emot en ny säsong tillsammans. Vi tränare är stolta över det här gänget både hur ni spelar och hur ni är som personer. Nu fortsätter vi bygga vidare på det med glädje, vilja och laganda. Ses den 18:e! /Tränarna H-P 12 (Födda 2013/14) 6 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter