• Ullmax försäljning

    Dags för säsongens första försäljningsaktivitet! Vi drar nu igång en Ullmax försäljning igen då det gick väldigt bra förra året. Ni skapar ett konto genom att gå in på ullmax.com och logga in. Välj säljare och skapa ett nytt säljarkonto med gruppkoden 482848. Sen är det bara att dela din personliga säljlänk eller använda katalogen som delades ut på föräldramötet idag. Katalogerna kommer att finnas på plats kommande träningar också för er som inte var med på mötet. På mötet idag bestämdes att inga säljkrav ställs i dagsläget men ett "krav" är ert engagemang. Gå in och registrera er och försök att sälja något paket, ett är bättre än inget. Säljaktiviteter genomförs så att laget ska kunna betala för halltider, dommare, material, serier och cuper mm. Det vore kul att få in lite extra så de kan få ha teambuildning med andra aktiviteter eller varför inte en övernattning men mycket skoj. Är också bra att redan nu försöka få in pengar till den kommande Kroatienresan även om den är några år bort. Kan vi utmana förra årets vinst på 20 437 kr? Vi har till 30 september på oss så Kör hårt :) H-F 14 (Födda 2012-13) 18 aug 2025 10kommentarer
  • Obs! Ny träningstid! Obs!

    Hej! Vänligen observera att vi bytt träningstid från onsdagar till torsdagar. Vi avslutar de gemensamma träningarna med ÖSK VIT och har nu istället två egna träningar i veckan Måndagar och torsdagar kl 17:15 på naturgräset F-P2018 Svart 18 aug 2025 0kommentarer
  • Välkomna till en ny säsong!

    Hej alla! Hoppas ni har haft en fin sommar! Nu är det äntligen dags för en ny innebandysäsong för P-18 och här följer lite information inför säsongen. Ny lagledare Claes kommer att fortsätta som huvudtränare för killarna, men för att underlätta för honom har jag, Amanda Englund Frantz (Claes fru), tagit över det administrativa ansvaret för laget samt ansvar för den lagkassa som ska startas upp denna säsong. Jag kommer bland annat att hantera informationsutskick och ansvara för de kommande försäljningar som behöver genomföras för att samla in pengar till killarnas lagkassa (mer om detta nedan). Anmäl fortsatt intresse Vi hoppas att så många som möjligt av era barn vill vara fortsatt med på innebandyn denna säsong! Ni får gärna meddela mig om ert barn kommer att fortsätta spela eller inte. Kontaktuppgifter finns nedan. Träningstider Vi kommer att träna söndagar kl 9.00-10.00 i Tybblelundshallen. Första träningen för säsongen är söndagen den 31 augusti. Vi ser fram emot att träffa er där! Poolspel Under kommande säsong blir det aktuellt med poolspel vid ca fem-sex tillfällen. Datumen är ännu inte meddelade oss, så vi återkommer med information till er så snart vi fått veta mer. Det brukar dra igång i mitten av oktober. Ytterligare tränare För att laget ska kunna fungera behöver vi ytterligare tre-fyra vårdnadshavare som kan vara med och hjälpa till vid träningar och kommande poolspel. Därutöver kommer det att behövas ytterligare engagemang vid ett poolspel som arrangeras av ÖSK, men det återkommer vi till. Jag önskar därför att ni hör av er till mig om ni kan tänka er att hjälpa till vid killarnas träningar. Claes har som sagt fortfarande huvudansvaret så det som behövs är lite stöttning samt möjlighet att kliva in vid de träningar Claes eventuellt inte kan. Det är fantastiskt att få vara engagerad i barnidrott och att få möjlighet att hänga med killarna varje helg, så anmäl er! Lagkassa Det är dags att starta upp en lagkassa för killarnas lag som kan användas till avgifter för poolspel samt t ex avslutning. Jag kommer att administrera lagkassan och pengar kommer att samlas in genom försäljningar under säsongen. Jag tror att det kan vara lagom med två-tre försäljningar totalt under säsongen. Bland annat kommer vi att sälja bingolotter inför julens uppesittarkväll. Mer info kommer senare. Klädprovning Nu på torsdag, den 21/8, kommer det att finnas möjlighet att prova ut träningskläder för de som vill. Provningen är mellan kl 16-19 i Klubbhuset på Landbrotorpsallén 58. Det erbjuds även 30% på innebandy.se. Det kan vara roligt för killarna att ha träningskläder inför denna säsong när det blir fler poolspel. Träningskläderna bekostas i nuläget individuellt av varje spelare. För mer info, se länk nedan. https://www.oskungdom.se/News/7917983/Utprovningskvallar-20-21-augusti Kontaktuppgifter Ni når mig bäst via SMS eller telefon på 070-4554202. Claes nås på 070-9616928. Har ni tankar eller synpunkter - tveka inte att höra av er! Vi tar tacksamt emot alla tips och idéer! Ser fram emot en härlig innebandysäsong tillsammans! Med vänlig hälsning, Amanda Englund Frantz I-P2018 (Tybblel.) 18 aug 2025 9kommentarer
  • Både träning och seriematch imorgon/tisdag

    Bara för att vara tydlig, så har ett gäng blivit kallade till tisdagens seriematch mot Adolfsberg. Det andra gänget kör vi träning med som vanligt på Grönpepparparken. Så här i början av höstsäsongen passar vi på att påminna om att träningsnärvaro, karaktär och utveckling är de ledord som gäller i ÖSK och vid matchuttagningar. Det kommer bli många matcher för alla under hösten. Skoj tycker vi =) /Hälsningar tränarna F-F2011 18 aug 2025 0kommentarer
  • Handboll för killar födda 2019!

    Hej, På denna sida samlar vi alla killar födda 2019 som är sugna på att spela handboll med oss! Vi tränar söndagar 09:00-10:00 i Tybblelundsskolans idrottshall. Nya spelare är varmt välkomna med och prova på. Ha med er idrottskläder, inomhusskor och en vattenflaska! Ingen föranmälan krävs och man får prova på helt gratis i några veckor. Frågor? Hör av er till mig på sebastian.wedenberg@oskungdom.se eller 073-708 45 60. Kul med handboll! Hälsningar, Sebastian Wedenberg ÖSK Ungdom H-P 7 (Födda 2019) 18 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter