• Arbetsschema Örebrocupen Handboll IP-2015

    Hej! Snart dags för oss att hjälpa till på Örebrocupen Handboll. Den spelas 12-14 september. Vårt uppdrag är Matvakt + Slutstäd på skola (Pops Academy). Matvakt kräver 2 personer. Slutstäd kräver 5-8 personer som arbetar i 2-3 timmar beroende på hur mycket som behöver göras och hur många som hjälper till. (Uppdragsbeskrivningarna hittar ni längst ner). Arbetsschema Fredag middag: 18:15-21:15 Olle och Bo Lördag frukost: 06:00-09:15 Tim 2 personer Lördag lunch: 10:30-15:15 Filip och Edvin Lördag middag: 17:15-21:15 Lukas och Edvin Söndag frukost: 06:00-09:15 Sigge/Olof och Edvin Söndag lunch: 10:30-14:15 Sune och Ivar Slutstäd sker söndag kl 13 Emil S Hugo (ansluter ev lite sent) Sune (ansluter efter lunchpasset) Ivar (ansluter efter lunchpasset) Emil I (1 vuxen och 1 barn) Noah (1 vuxen och 1 barn) Jag som gillar planering kan inte låta bli att informera om att Örebrocupen Innebandy 2026 är 17-19/4. Sätt gärna redan nu ett stort kryss i almanackan så kommer vi lösa våra arbetspass den helgen också, samtidigt som våra killar speler en riktikt kul cup :) Mvh Ulrika (Edvins mamma) Uppdragsbeskrivning, Örebrocupen. Matvakt Förberedelser Se till att vara i god tid på plats, ta kontakt med skolchefen för information om jobbet. Se till att ha vetskap om vilka lag som har rätt till att äta i matsalen. Lista fås av skolchefen. Utförande Se till att ha personer vid ingången till matsalen. Dessa personer ska under hela passet sitta utanför och pricka av så att enbart lag som har rätt till att äta där går in i matsalen. Lista med behöriga lag får ni av skolchefen. Personerna som prickar av matgästerna ska även vara matsalspersonalen behjälpliga. De ska hjälpa dem exempelvis med att torka av bord. Matvakterna ska även vara skolchefen behjälplig med övriga uppgifter exempelvis städ. Matpersonalen ska få den hjälp de behöver. Efter att alla lag blivit serverade, fråga då personalen om det är okej att åka. Ni får inte åka i väg innan matpersonal/skolchef ger tillåtelse. Ni ska hjälpa matpersonalen under de tider som är utsatta på ert pass. Skulle det bli förseningar behöver ni eventuellt stanna och hjälpa till, om det beslutas av skolchefen. Se till att alltid serva lagen på bästa sätt. Var behjälpliga mot alla så flyter detta på bra. Uppdragsbeskrivning, Örebrocupen. Uppdrag Slutstäd skola Fråga skolchef efter redskap till städningen, allt städmaterial finns på skolan. Skolchefen är arbetsledare. Ibland kan slutstädningen påbörjas tidigare än planerat, i möjligaste mån är det bra att vara tillgänglig före utsatt tid för att avslutet ska kunna ske tidigare. Skolchefen avgör när ni är klara och får gå hem. Arbetsuppgifter - - - - - - Sopa alla golv och plocka upp allt skräp. Observera att vi tar med oss allt skräp från skolan, så lämna inte kvar någon soppåse. Städa toaletter, töm soporna. Moppa alla golv som behövs. Töm sopor. Städa omklädningsrum om de har använts, kolla med skolchefen. Samla kvarglömda saker i en påse/säck och lämna till skolchefen. Lämna inte skolan förrän skolchefen tydligt meddelar att städningen är klar! I-P 2015 28 aug 2025 5kommentarer
  • Träningsmatcher mot IK Bolton i Katrineholm - 7:e September

    Nya träningsmatcher mot duktigt motstånd! Den här gången har vi blivit inbjudna av IK Bolton att få möta dem i Katrineholm. Ja, ni läste rätt. Matcherna spelas i Katrineholm eftersom IK Bolton befinner sig på träningsläger där. Dessa matcher kommer att ge oss viktiga spelminuter inför stundande Örebrocupen! Datum: Söndagen 7:e september Motståndare: IK Bolton Samling: 11:45, ÖSK Ungdoms klubbhus (notera samlingsplatsen) Matchstart (cirka): 13:45, 14:30 och 15:15 Speltid: 2 x 20 minuter Hall: Duveholmshallen Klädsel: Vit matchtröja plus den svarta reservtröjan. Vita strumpor. Vi reser dit med en stor trupp för att ge så många killar chansen för match. Alla killar kommer inte få kallelse till dessa matcher eftersom det endast är tre matcher där 21 spelare att kallas till matcherna då cirka 7 spelare per match kommer att få stå över. Om flera killar tackar nej till aktiviteten då kommer fler killar att kallas in. Samtliga killar i laget har erbjudits matchtillfälle helgen 6-7:e september. Som ni märker är det ett väldigt tajt schema med matchtider men det beror på den begränsade möjligheten med halltid. Jag anser att det är prioriterat att få spela flera matcher och det kommer att bli en rolig dag med många matcher på kort tid! Det är tre matcher som kommer spelas och indelningen till de olika kommer delas in enligt följande: Match 1: Vårt lag kommer bestå mestadels av 2012 killar Match 2: Vårt lag kommer blandas med både 2011 och 2012 Match 3: Vårt lag kommer bestå mestadels av 2011 killar IK Bolton kommer göra på exakt samma sätt vilket gör att vi matchar varandra och förhoppningsvis blir det 3 jämna matcher! Samtliga killar kommer att få stå över 1 match var och vem som står över vilken match kommer att informeras på plats i Katrineholm. Det ger chansen för spelarna att spela två matcher var. Följande killar är kallade till matcherna: Dino Tabakovic (MV) Theodor Laukkanen (MV) Harald Kvist (MV) Zacharias Kung Robin Kaveh Elmar Alderblad Olle Preinert Edvin Lindén Alfred Lundström Algot Ljunggren Albin Lövestig Neo Salcinovic Pontus Lagerson Olle Östlund Jackson Wirzén Kevin Wenström Linus Jidsjö Lucas Petersson Ture Balkmar Leo Andersson Malte Neander Ledare: Håkan, Maria, Hampus och ev. Haval ALLA ska ta med duschgrejer till att duscha efter matcherna! Bra för lagsammanhållningen och även fräscha killar i bilen. Kom ihåg att ta med den vita matchtröjan och alltid ha med den svarta matchtröjan som reserv. Vita strumpor ska alltid tas med! Hojta till vid några funderingar! Hälsningar Hampus och de övriga ledarna. H-P-2011/12 28 aug 2025 13kommentarer
  • Nytt uppdrag - Filma under Örebro cupen Handboll 12-14/9

    Äntligen! Vi har blivit erbjudna ett arbetsuppdrag från ÖSK som vi har tackat ja till. Vi ska (i år igen) filma matcher, denna gång under Örebro cupen Handboll. Detta uppdrag ger oss pengar till lagkassan. Det är därför viktigt att vi fyller alla arbetspass för att lyckas med uppdraget. Vi måste ALLA hjälpas åt! Tanken är att tjejerna själva ska utföra detta uppdrag. Några behöver kanske ställa upp och ta dubbla pass. Tre stycken har också fanbäraruppdrag under lördagen, så där rekommenderas att boka ett pass som inte krockar med filmningen. Kommentera denna nyhet med SPELARENS NAMN + KLOCKSLAG när man kan stå. Om några pass blir tomma kommer vi fylla på med de spelare som inte skrivit dit sitt namn. Kan inte spelaren, behöver man lösa passet på annat sätt, t ex genom att ta hjälp av sin förälder, äldre syskon, en kompis etc. Uppdrag: Filma handbollsmatcher. Viktigt: Vara tyst när man filmar. Allt ljud följer med live-sändningen. Ex: tugga tuggummi, viska, prata. Allt hörs. Plats: Rostahallen Material: Finns på plats. Ex ipad att filma med. Info: Ges på plats. Ex hur man filmar/live-sänder. OBS Kom i tid, så info hinner ges! Arbetspass fredag 12 september HALL 1 (kl 17:30-21:30) - KL 17:30-21:30 Märta & Emma Arbetspass fredag 12 september HALL 2 (kl 17:30-21:30) - KL 17:30-21:30 Olivia & Alice Arbetspass lördag 13 september HALL 1 (kl 08:30-21:30) - KL 08:30-12:50 Emilia & Ruth - KL 12:50-17:10 Evelina & Ida - KL 17:10-21:30 Julie & Lovisa Arbetspass lördag 13 september HALL 2 (kl 08:30-21:30) - KL 08:30-12:50 Thea & Stina - KL 12:50-17:10 Rakel & Majja - KL 17:10-21:30 Vilma & Annie Arbetspass söndag 14 september HALL 1 (kl 08:00-18:30) - KL 08:00-13:15 Noomi & Bilan - KL 13:15-18:30 Nellie & Siri Arbetspass söndag 14 september HALL 2 (kl 08:00-18:30) - KL 08:00-13:15 Selma & Salma - KL 13:15-18:30 Tilde & Moa ÖSK rekommenderar att man står ensam och filmar. Vi tänker att man gärna får stå två och två, dock är det viktigt att man är helt tyst, då allt ljud följer med i själva sändningen. Jobbar man två och två underlättar det att kunna gå på toalett, äta mat, handla i kiosken osv. Uppdraget ger oss 5.500 kronor till lagkassan, ifall vi genomför alla pass. Nu taggar vi för att filma i Rostahallarna =) Klirr, klirr! /Hälsningar tränarna F-F2011 28 aug 2025 42kommentarer
  • Supportertröjor

    Nu när en ny säsong drar igång så finns det fortfarande supportertröjor att köpa. De kostar 200 kr och finns i storlek L. Dom finns i Tybblelundskolan. Vill ni köpa en så säg till någon ledare och swisha sedan till tjejernas lagkonto. De kommer också att finnas till försäljning på tjejernas hemmamatcher. I-F 2011/12 28 aug 2025 0kommentarer
  • Bilar till helgens matcher

    Det ser ut som att vi behöver fler som kan skjutsa till helgens matcher. Ni som kan, gå gärna in på kallelsen och svara med att ni har bil och hur många platser. Tack! F-P2010 Vit 28 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter