• Lagjobb Örebrocupen handboll

    Lördagen den 13 september är det vårt lag som bemannar kiosken i Rostahallarna kl. 8.00-20.00, under Örebrocupen handboll. Detta är ett av de obligatoriska jobben vi måste göra under året för att få pengar till laget (det andra jobbet är Örebrocupen innebandy i april). Vi delar upp det på 4st 3-timmarspass och bemannar varje pass med 2 personer. Kl. 8-11 Kl. 11-14 Kl. 14-17 Kl. 17-20 Kiosken är framställd lördag morgon när vi kommer. Man kokar kaffe, fyller på varor och utför lättare städning i och runt kiosken. Svara i kommentarerna nedan vilket/vilka pass ni kan jobba. Kommentera med ditt barns namn och hur många personer. H-P 9 (Födda 2017) 29 aug 2025 15kommentarer
  • Info om cuper, aktiviteter och jobb!

    Hej! Nu är säsongen igång! Träningarna har varit fartfyllda, med spelare som verkligen ser inspirerade ut. Fortfarande är det en hel del spelare som har andra aktiviteter, ex fotboll, vilket vi ledare ser som enbart positivt. Vi ser dock gärna att ni som dubbelidrottar kommer på minst ett träningspass i veckan, så spelarna håller igång innebandyn inför säsongen. Här kommer lite info om försäsongen, cuper mm. 12-14 september åker vi med ett lag till Onyxcupen i Nyköping. Olyckligtvis är det samma helg som vi blivit tilldelade att arbeta på Örebrocupen Handboll. Carin Andersson, som är schemaansvarig kommer först och främst schemalägga de spelare som inte åker på cup denna helgen. Dock kommer hon troligtvis att behöva schemalägga även föräldrar vars barn spelar cupen. Ambitionen är att de som jobbar denna cup, ska få en lättare börda när vi jobbar på Örebrocupen Innebandy. Carin kommer inom kort att skicka ut arbetsschemat för cupen. Kallelse till cupen 12-14 september kommer under dagen. Snabba svar önskas! (mer info inför cupen kommer inom kort) 19-21 september skulle vi åka på cup till Linköping, för de som inte spelar cupen 12-14 september. Olyckligvis så har vi ledare insett att vi alla är bortresta den helgen. Vi kommer därför behöva att dra oss ur den cupen och istället åka på en annan cup. Denna cup är Siriuscupen, som spelas i IFU Arena i Uppsala 1-2 november. Kallelse skickas ut senare. På båda cuperna kommer vi att ha med spelare från 2012-laget, i linje med det vi pratade om på föräldramötet, då vi under denna säsong, både i träning, match och i cuper kommer att ha ett utökat samarbete med 2012-laget. Alla cuper/aktiviteter/matcher ligger nu inne i kalendern, försök att boka in dessa så vi får så hög närvaro som möjligt. Observera att alla seriematcher ännu inte är tidsatta. Forza Svartvitt - Nu kör vi! I-P 2010/11 29 aug 2025 0kommentarer
  • Info kring Kickoffen

    Hej på er, Dagarna springer fram och i en optimal värld hade ni fått den här infon tidigare men tyvärr är timmarna få och med en intensiv vecka så hann vi tyvärr inte få iväg informationen fören nu. Ber om ursäkt för det :) Såhär ser vår tanke ut inför morgondagens Kickoff med grabbarna: 09:30-09:45 Samling vid Rostahallarna. Hänger av oss kläder och väskor för att gå ut på en löprunda. 09:45-10:15, Föräldramötet startar med information som enbart berör vårdnadshavare. 09:45-10:15, Jogg ca 3-4km. Lätt jogg med spelarna för att komma igång med kroppen. 10:15-10:45, Föräldramötet fortsätter tillsammans med killarna där vi går igenom förhållningsregler och hur säsongen kommer att se ut. Mellis (frukt eller dylikt) under tiden dom lyssnar. 10:45-12:00, Innebandyträning med fokus på teknik och skills 12:00-12:45, Lunch 12:45-13:30, Innebandyträning med fokus matchspel i olika former 13:30-15:00, Gemensam aktivitet Vi kommer löpande under dagen i Rostahallen att genomföra individuella samtal med spelarna, så har ni inte kikat på materialet tillsammans med killarna än så får ni gärna visa upp det för dom under kvällen. Vi kommer att skicka ut en kallelse till föräldramötet, för att se vilka som kommer att närvara. I och med att det är lite olika former av aktiviteter under morgondagen så är det bra om grabbarna har med sig: - Löparskor / träningsskor för utomhusbruk - Innebandygrejerna (skor, klubba, glasögon, vattenflaska osv..) - Extra mellis eller dylikt om man tror att ens barn behöver mer energi än en frukt för att orka med dagen - Vanliga skor och kläder för att vara ute även på eftermiddagen (ser ut att bli okej väder men kan vara skönt med långärmat / långbyxor). Den gemensamma aktiviteten kommer ske vid hästhagen och även om det inte är allt för långt bort så tror vi att killarna skulle uppskatta skjuts, så vet man med sig att man har möjlighet att skjutsa vid 13-tiden så får man gärna skriva en kommentar i fältet nedan. Vi kommer även att köpa lunch åt killarna. Mycket lutar åt att det blir en carbonara. Har ditt barn allergier så skulle vi behöva få den infon till oss så snart som möjligt :) Skicka ett SMS till David på 070-929 18 20 Vill även passa på att informera om att det snart är dags för arbete i samband med Örebrocupen Handboll, där vi kommer att få X antal timmar per spelare som ska genomföras. I vanlig ordning är det kopplat till matvakt och slutstäd. Cathrine kommer att skicka ut ett schema inom kort. Vi ser fram emot en rolig dag tillsammans med spelarna, hoppas dom är lika taggade som oss :) / Ledarna I-P 2012 29 aug 2025 0kommentarer
  • Information Örebrocupen 2025

    Nu är det endast två veckor kvar till säsongens “hemmacup”! I stort sett har alla spelare varit duktiga att svara på kallelsen till cupen snabbt och då finns det ingen anledning att vänta med information om cupen! Laget kommer spela i respektive ålder till den här cupen. Anmälda killar Lag 2011 Dino Tabakovic (MV) Algot Ljunggren Leo Andersson Edvin Lindén Pontus Lagerson Robin Kaveh Ture Balkmar Lucas Petersson Neo Salcinovic Liam Harlén Kevin Wenström Olle Preinert Zacharias Kung Tränare: Hampus Persson, Maria Wenström och Tompa Spelschema Lag 2011: Match 1: Skuru IK Grön - Örebro SK, Fredag klockan 17:40, Idrottshuset Stora Hallen Match 2: Örebro SK - Vassunda, Lördag klockan 08:30, Idrottshuset Stora Hallen Match 3: Örebro SK - Hammarby, Lördag klockan 13:00, Svealundsskolan Adress till hall: Stora hallen (Idrottshuset) - Eyragatan 1 Anmälda killar Lag 2012: Theodor Laukkanen Ullbrand (MV) Harald Kvist (MV) Alfred Fyrpil Rasmus Hammer Linus Jidsjö Isak Karlsson Alfred Lundström Rickard Ulvskog Lidén Albin Lövestig Oliver Lagemyr Malte Neander Olle Östlund Jackson Wirzén Tränare: Hampus Persson, Håkan Jidsjö, Johannes Fyrpil och Tompa Spelschema Lag 2012 Match 1: Örebro SK - IF Hellton, Fredag klockan 17:00, Mellringehallen Match 2: Skuru IK - Örebro SK, Lördag klockan 15:00, Mellringehallen Match 3: Sollentuna - Örebro SK, Lördag klockan 19:00, Rostahallen 1 Adress: Mellringehallen - Mellringevägen 120 Rostahallen - Otto E Andersens gata 7, Örebro Länk till cupens hemsida: Örebrocupen 2025 Speltid för samtliga lag är 2 x 15 minuter! Samling innan VARJE match sker 50 minuter innan matchen (om inget annat avtalas). Slutspelsmatch spelas under söndagen och exakt tider beror placering i gruppen! Slutspelet startar under söndagen och speltider informeras av tränarna Det skulle vara kul om båda lagen får stort stöd från läktarhåll och hejar fram båda lagen under cupen. Det är positivt för lagsammanhållningen att hänga med varandra mellan matcherna. Vi (ledare) kommer med största sannolikhet finnas på plats mellan matcherna men alla vårdnadshavare har ansvar för respektive son. Förhållningsregler: Godis, snacks och läsk har vi ledare sagt endast får ätas/dricka efter sista matchen på respektive dag men undvik det ändå för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att prestera under helgen. Vid sjukdom eller avhopp på grund av annan orsak meddelas det i gästboken eller direkt till mig (Hampus). Det här kommer bli en rolig helg och en upplevelse! Väldigt mycket information men om jag har missat något eller om ni har någon fundering så är det bara att hojta till! Hälsningar Ledarna Håkan, Tompa, Haval, Hampus, Maria och Johannes H-P-2011/12 29 aug 2025 5kommentarer
  • Spelschema Poolspel 31/8

    Hej! Nu är det dags för poolspel igen! 📍 Plats:Fröjevi IP Norra Bangatan 8, 718 32 Frövi 👕 Lag: Vi har anmält 2 lag och deltar med totalt 12 spelare. 🕙 Samling: 10.10 (första matchstart 10.40, båda lagen spelar samtidigt). Vi samlas vid plan 1 på Fröjevi IP. Utrustning * Svarta träningströjan * Svarta strumpor * Benskydd * Fotbollsskor med dobbar Om någon ännu inte har tröjan rekommenderar vi att köpa den på kansliet på Ekäng. Lagindelning Vilket lag ert barn spelar i under poolspelet meddelas här i nyheten efter lördagsträningen. (Tiderna är samma för båda lagen.) Övrigt Ta med matsäck Ta med ordentligt med vätska Spelschemat bifogas i denna nyhet Vi ser helst att barnen inte äter godis under poolspelet, utan får i sig ordentligt med energi. Örebro SK VIT 1: Henry Harry Tom Aidan Örebro SK VIT 2: Camran Nael Oliver Leonid F-P2018 Vit 29 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter