• Obligatorisk föreläsning

    Hej! Onsdagen den 8 oktober, kl.17:30-18:30 på universitetet ska vi alla gå på föreläsning Alla spelare födda 2009–2015 går tillsammans med sina ledare. Även föräldrar bjuds in till en föreläsning. Allting sker samtidigt i olika salar på Universitetet. OBS! Föreläsningarna är obligatoriska för våra spelare och ledare, däremot inte för föräldrarna. Föreläsningarna går före all träning och match. Varje årskull kommer ha en inriktning som bygger på vår utvecklingsstege som vi gjort tillsammans med RF SISU. Varje år har man en specifik inriktning och alla spelare kommer att gå inom alla ämnen. I kallelsen som kommer att komma innan föreläsningen kommer man kunna läsa i den vart på universitetet vi kommer att vara och vi ska försöka få ut en påminnelse samma dag vart man ska vara som spelare och förälder. //Ledarna F-P2013 Vit 4 sep 2025 0kommentarer
  • Träningarna börjar kl. 10:15

    Hej spelare & föräldrar, Då det varit många som haft svårt att komma till träningen kl. 10:00, mycket på grund av en fotbollsträning som slutar prick 10:00 på Ekängens IP, har vi nu fått till att innebandyträningen kan börja 10:15 istället. Alltså ny träningstid kl. 10:15-11:15. Fortsatt kommer träningarna att vara på söndagar och i Navet. Hoppas och tror att det här blir en bra lösning för gruppen. Har någon en fråga eller fundering går det bra att mejla mig. Varmt välkomna redan nu på söndag - kl. 10:15 i Navet! I-P2019 (Navet) 3 sep 2025 0kommentarer
  • Match i Lindesberg imorgon torsdag

    Hej, Vi vill göra er uppmärksamma på att matchen imorgon mot Bergslagens IF är i Lindesberg och vi samlas där kl 18.15( Björkhagaskolan). Hör av er till oss ledare om ni behöver skjuts till matchen. Heja ÖSK! F-F2013 3 sep 2025 4kommentarer
  • Undersökning: Försäljningar Säsongen 2025/2026 (Uppdatering)

    Hej alla underbara spelare och föräldrar! Försäljningsansvariga har tillkommit laget och vi vill därför göra en kort undersökning vad laget, spelare och föräldrar har för tankar och idéer. Besvara frågeformuläret via länk: https://forms.gle/bJ3oaWr2HywV9K1u7 Alla svar är anonyma, kommer sammanställas och användas för att få bästa effekt till lagkassan under säsongen. Hittills har vi fått in 11 svar och kan summera följande: - Majoritenen anser att intäkterna ska samlas in tillsammans via försäljningar och/eller aktiviteter, dock att vi föräldrar försöker få tjejerna mer ansvarstagande. - Förbättra kiosken med mer saker att sälja som tex. mackor, toast, korv med bröd, frukt, "merch" som tröjor, armband, vattenflaskor och andra saker som är ute till försäljning typ toa-/husållspapper etc. Övriga idéer: - Gemensam insamling av pant - Flaggvakt vid arrangemang - Delta på loppis - Hembakat, sälja utanför Ica Parken - Samhällstjänster: ta betalt för kläd- och tyginsamling, transport till återvinningscentral - Pepparkakor till Jul, Delibake Vill ni diskutera mer går det bra att kontakta Fredrik&Fredrik direkt. Fånga oss gärna under träningar och matcher och prata försäljning. (Frågeformuläret fungerar fortfarande, fortsätt gärna ge input via den kanalen och givetvis är det helt anonymt. Gör din röst hörd!) Nu avslutas försäljningen av toa-/hushållspapper vilket gav en bra intäkt till lagkassan. Vi behöver genomföra ytterligare 1-2 försäljningar eller aktiviteter under hösten för att hålla lagets budget som är ca 50 000SEK per termin. Kommande dagar träffas lagadministrationen(lagledare, kassör, försäljningsansvarig) för att göra en plan och kommunikation till alla spelare och föräldrar. I-F 2011/12 3 sep 2025 1kommentar
  • Extraträning 20-21 september förtydligande

    Hej. Ett förtydligande gällande träningskallelsen för helgen 20–21 september. Påminnelse har gått ut. Vi har alltså fått en möjlighet att tjäna pengar till lagkassan. (superbra) Uppdraget är från Örebro läns Fotbollsförbund där laget ställer upp som övningstrupp under två träningspass, ett på lördagen och ett på söndagen, två timmar per dag. Det kommer inte vara ett hårt fysiskt pass, utan lättare spelövningar där vi hjälper till som spelare i tränarledda moment. Träningen sker inomhus. För att genomföra detta behöver vi vara minst 15 spelare varje dag, gärna några fler för att ha marginal om någon blir sjuk. Det här är ett väldigt enkelt sätt att tjäna pengar till lagkassan, och något som vi anser är obligatoriskt och hela laget bör ställa upp! Att vara i ett lag handlar inte bara om att spela matcher och träna, utan också om att bidra vid sådana här tillfällen. Vi har utgått ifrån att alla som är friska kommer att delta men anmälningsläget är just nu för svagt. Därför: Gå in och svara på kallelsen omgående. Om du inte kan delta, meddela oss varför. Det är bättre än att inte svara alls eller avvakta med att svara. Om vi inte får ihop folk kommer vi behöva tacka nej till uppdraget och därmed tacka nej till pengar till laget. Det är svårt att motivera när vi har en trupp på 26 spelare. F-P2012 Vit 2 sep 2025 1kommentar
  • Visa fler nyheter