Sammanfattning från föräldramöte 6/9
Vi vill framförallt fokusera på att alla barn ska få ha kul och spela så mycket handboll de vill, därför finns det lite grejer som vi föräldrar behöver ha koll på: - Träningstider, onsdag kl. 17.15-18.15 + lördag kl. 11-12. - laget.se, all info o kallelser kommer där. Se till att uppdatera mobilnummer, mailadress och slå på notiser så att du kan ta del av våra utskick. Svara på kallelser till träning och poolspel ”kommer”/”kommer inte” - Om vi behöver skicka ut info med kort varsel (t.ex. inställd träning) kommer det på SMS. - Säsongen löper på till maj ungefär. Vi brukar ha uppehåll vid storhelger. - 3-4 poolspel under hösten varav vi själva anordnar ett av dem. Preliminära datum hittills: Hallsberg 5 okt, IFK Örebro 2 nov. Vi återkommer när vi vet mer exakt. - Eventuellt kommer vi själva arrangera poolspel någon gång i november och då kommer vi behöva hjälp av er föräldrar att sköta kiosken. Föräldraengagemang är viktigt och är man kvar i hallen under träning kan man få rycka in o hjälpa till (stå i mål, passa bollar, bära grejer). Vi behöver också bli fler tränare. Så du som vill ställa upp som tränare, säg till nån av oss ledare. Under säsongen 2025/2026 har vi 2 obligatoriska lagjobb (13 september (Örebrocupen handboll) samt 17-19 april 2026 (lagjobb Örebrocupen innebandy). Lagjobben är extremt viktiga för att ekonomin för vårt lag ska gå runt. De två lagjobben täcker precis våra kostnader för hallhyra och material (bollar, koner, mm). Det är därför viktigt att alla ställer upp och jobbar. Har man som förälder flera barn i flera olika idrotter i ÖSK ungdom måste man räkna med att ställa upp och jobba för alla de lag ens barn är med i. Den enda försäljningen vi planerar under denna säsong för att få in ytterligare pengar till lagkassan är Bingolottos julkalender som kommer i slutet av september och bingolotter för jul/nyår som kommer 10 november. Med vänliga hälsningar Luay, Gustaf, Sofia, Nettan
H-P 9 (Födda 2017)
7 sep 2025
1kommentar
Landskamp på höstlovet!
Den 30 oktober (torsdag v 44) spelar svenska herrarna landskamp i Linköping mot Spanien. Vi skulle tycka det var en rolig aktivitet att göra tillsammans. Vi har möjlighet att köpa biljetter för 150 kr per person. Vi kommer åka buss tur och retur om vi blir tillräckligt många och bussen kostar ca 200 kr, beroende på hur många vi blir. Anmälan kommer vara bindande. Frågan har också gått ut till pojkar 09/10! En kallelse kommer gå ut till tjejerna. Där kan man också lägga till om föräldrar och syskon önskar följa med. Tjejerna har dock första tjing om platsbrist uppstår! Mvh Lagbyggarna genom Johan
H-F 16 (Födda 2010/11)
7 sep 2025
0kommentarer
Uppdatering arbetsschema Handbollscup och Toapper
Hej! Vi har fått lite förändringar i vårt arbetsschema inför nästa helg och behöver endast jobba lördag och söndag enligt följande: Lördag frukost: 06:00-9:15 Alice och Elsa J Lördag städa toaletter + allmän städning: 12:00-14:00 Tyra och Nova Lördag städa toaletter + allmän städning: 18:00-20:00 Ella S och Lovisa Söndag frukost: 06:00-09:15 Mi och Tindra Söndag slutstäd: 13:00- Stella, Stina H, Anna, Wilma E, Ruth, Moa och Ida. Med reservation för tidsändring på slutstädet men jag skriver ut så fort jag fått slutgiltig tid. Save the date: tisdag 16/9 levereras toapappret hem till Ebba Green och vi behöver hämta upp våra säckar där då det ska levereras 15 pall. Återkommer där också med tid när ni kan hämta. Ha en fortsatt trevlig söndag!
I-F 2011/12
7 sep 2025
10kommentarer
Hemmamatcher Serien 2025-26
Hej alla! OBS ny bild med de nya datumen på flyttade matcherna finns här och i dokument/Filer! I slutet av september startar serien för våra tjejer och vi har gjort ett arbetsschema för våra hemmamatcher. Som vi sa på föräldramötet så lägger vi ut ett schema för hela säsongen och man ansvarar själv för att byta pass om det inte fungerar med den tid ni fått tilldelad. Schemat är reserverat för ev förändringar som kan ske under säsongen. Vid flyttade matcher så kommer info från tränarna om datum/tid/plats ändras för specifik match. De som skulle ha arbetat på matchen "följer med" till det ändrade datum/tiden! Gör gärna tumme upp i kommentarerna nedan , samt skriv gärna om ni byter pass med varandra. Så blir det inga missförstånd. MVH föräldragruppen genom Lisa o Erika.
H-F 2011/12
7 sep 2025
20kommentarer
Nya roller i laget behövs!
Vi har två vakanta roller i laget som behöver fyllas. Nu behöver vi just dig! Ekonomiansvarig Vi tackar av Jens Hedenborg som varit lagets ekonomiansvariga i flera år med en stående ovation. Tack för en lysande insats! En ny ekonomiansvarig behövs omgående. Arbetsuppgifterna innebär en översyn av lagkassan. Både vad som kommer in och vad som betalas ut. Ex att checka av (in)swishade pengar vid lagaktiviteter, försäljningar etc. Jens kan info och stötta i en övergångsfas. Lagledare Vi står fortfarande utan lagledare. Arbetsuppgifterna innebär att man är kontaktperson för laget. Ex stämma av med motståndarlag så att satta tider och planer stämmer inför match, stämma av med domaren inför match, ta kontakt med klubbhuset/kansliet vid ev ändring av plantid. Rollen kräver inte att man närvarar på träningar, matcher eller liknande utan kan utföras hemifrån. Vi hoppas på dig! /Hälsningar tränarna
F-F2011
6 sep 2025
4kommentarer
Visa fler nyheter