• Arbetstider Adolfbergsskolan 14/9

    Hej! Här kommer schemat för arbetet på ÖrebroCupen handboll Vi jobbar på Söndagen 14/9 Kan man inte jobba sitt pass så byter vi med varandra. Kiosken 07:30-10:00 Tove Ella 10:00-12:30 Ebba Hillevi 12:30-15:00 Agnes Julie 15:00-17:30 Edith Wilma Städning 16:20 - Tills det är klart (Julie ca 16:45) Kerstin Ingrid I-F 2013/14 10 sep 2025 0kommentarer
  • Kiosk lördag 13 september

    Hej, På lördag är det hemmamatch igen och vi kör kiosk. Då det är lunchtid och korvgrillningen fallit ut väl kör vi grillning även på lördag. Ansvariga för kiosken 11.15-13.15 Kayhan Ibrahim Vi kommer fylla på av kioskartiklarna på torsdag men vi är lite försiktiga så vi inte blir sittande med artiklar som går ut i hållbarhet. Vore toppen om någon kan baka till lördagen. Tänk även på att grillbestick behöver tas med och att kaffe bryggs. Termos och kaffe finns i förrådet och kan tas hem på torsdag. F-P2015 Vit 9 sep 2025 1kommentar
  • Informationskväll med ÖSK Handboll Herr A-lag - 18 september

    Hej! Mitt i förberedelserna inför Örebrocupen kommer information om torsdagens aktivitet nästa vecka (18:e september) som kommer vara en informationskväll tillsammans med ÖSK Handboll Herrar A-lag. A-laget har fått ny sportchef och ny ordförande inför den här säsongen. Nu vill de lära känna spelarna i ÖSK Ungdom där de vill berätta om deras verksamhet. Nya sportchefen Per Markoff kommer prata om flera saker, bland annat att dem vill satsa på fler unga lokala spelare samt att de vill uppåt i seriesystemen kommande säsonger. Under kvällen får killarna även chansen att träffa A-lagstränaren och A-lagsspelare. Aktiviteten kommer att pågå mellan 18:30-20:30 där det kommer att bestå av informationsmöte, rundvandring i hallen och kolla på A-lagets träning. Aktiviteten genomförs i Idrottshuset och startas i mötesrummet på våning 5! Samtliga killar hoppas jag vill delta och jag tycker det är ett perfekt tillfälle att få koll på A-lagets verksamhet. Svara på kallelsen som skickas ut så kan jag meddela sportchefen om hur många som kommer. Mötet är riktat mot spelarna men om någon förälder är nyfiken att delta och vara med för att lyssna så är ni välkomna. Kommentera nedan om du hänger med. Ett bra tips kan vara att ha med sig någon frukt eller mellanmål om man vill fylla på med energi! Ordinarie träning 18:15-19:30 utgår eftersom vi genomför denna aktivitet. Vid eventuella funderingar hojta till! Hälsningar från Hampus H-P-2011/12 9 sep 2025 10kommentarer
  • Påminnelse lagjobb till helgen

    Hej! Först och främst tack till er som ställer upp och jobbar i helgen! Vi har fortfarande två pass att fylla så detta blir en påminnelse innan vi blir tvugna att dela ut passen. Mer information om arbetet och anmälan hittar ni här. Tack på förhand! H-P 10 (Födda 2016) 9 sep 2025 0kommentarer
  • Matchen söndag 14 sep ÖSK-Nora är flyttad

    Vi har för få spelare till matchen söndag och kan tyvärr inte genomföra matchen. Efter lite fix och trix har vi lyckats flytta matchen till vår träningstid torsdag 18 september 18.30 istället. Alla sånna här sena ändringar belastar lagkassan och tar orimligt mycket tid att organisera och lösa logistiken gentemot alla involverade (kontakt med lag, kontakt med att ev låna spelare, kontakt med ledare, tränare, förbund, domare, boka plan, ösk, alla spelare mm). Då den här matchen kommer att ligga på vår träniningstid och vi har lag som tränar på planen till 18.30 så behöver vi hjälp av ett antal vuxna att snabbt få i ordning planen med mål mm - direkt redo för match. Önskvärt är att ni är några snälla föräldrar som dyker upp 18.15 och hjälper till. I samma veva har jag också flyttat matchen söndag 28 september till 11 oktober för att ge oss lite mer "paus" mellan matcherna och för att vi ska slippa ha tre matcher per vecka eller matcher dagarna efter varandra. Matchen lördag består och kallelse kommer som vanligt. Intresseanmälan är borttagen. Vänligen priorietera dessa om ni blir kallade. Vet ni att ni har aktiviteter som krockar med dessa datum så underlättar det om ni meddelar det redan nu i förväg. Är man bortrest en vecka (fått info om det från en spelare föredömligt tack) eller kommer att delta i någon annan sport/turnering någon av datumen nedan så underättar det vår planering om ni meddelar oss även det långt i förväg. Går bra att skriva i kommentarerna nedan alt sms/maila någon av oss. Vi har följande matcher kvar att spela: Tisdag 9 sep Östra Almby (borta) grupp 6 Lördag 13 sep Mosjö (borta) grupp 5 Torsdag 18 sep Nora (hemma) grupp 5 Söndag 20 sep Bergslagen (hemma) grupp 6 Lördag 27 sep Åmmeberg (hemma) grupp 5 Söndag 28 sep Syrianska (borta) grupp 6 - men kommer att flyttas till hemma 11 okt 17.00. Tisdag 30 sep Rynninge (borta) grupp 5 Torsdag 2 okt Latorp (hemma) grupp 6 Ons 8 okt Kumla (borta) grupp 5 (den som blev inställd då vi inte hade komplett lag att ställa upp) - sen starttid 19.30 men vi får klara oss då det är ett undantag Glöm inte, det är kul med match och det är där vi växer! F-P2012 Vit 9 sep 2025 1kommentar
  • Visa fler nyheter