Lite gott och blandat + inför helgen och veckorna framåt
Hej alla, Här kommer en uppdatering inför helgen och veckorna framöver. Läs gärna igenom allt, det är några viktiga saker vi vill lyfta. Helgens "jobbpass" 20-21 sep: Era vanliga fotbollsskor som ni har på träningen gäller. Det är viktigt att alla som anmält sig också dyker upp, vi får ersättning först när vi genomför passen som planerat. Se det som en kul lagaktivitet. Alla som deltar kommer dessutom att ”belönas” :-)… PS - Har ni en skötsam kompis eller ett fotbollsintresserat syskon i liknande ålder får ni gärna bjuda med dem, vi behöver 2-3 personer till. När vi ber om hjälp: Nu har vi löst bemanning till helgen, men det blir lite... tyst när frågan ställs och sen blir det samma 3-4 föräldrar som alltid ställer upp som igen ställer upp. Det sliter. Kan man inte kanske man kan erbjuda sig att vara med nästa gång eller fråga om man kan hjälpa till eller bidra på något annat sätt. Eller helt enkelt svara att man tyvärr inte kan denna gång, det underlättar iaf lite i planeringen. Kick On Cup: Vi saknar fortfarande svar från några kring kostavvikelser, sista dag att meddela detta är 20 september. Vi kommer att åka på lördag morgon istället för fredag eftersom första matchen spelas 11.00 på lördag. Det innebär en övernattning istället för två. Vi behöver veta vilka föräldrar som planerar att åka till Tidaholm någon av dagarna, vi behöver hjälp med skjuts och logistik på plats. Skriv gärna nedan i kommentarerna. Packlista kommer i slutet av nästa vecka. Kioskverksamheten: Vi kan tjäna pengar till laget genom kiosken (vid matcher) och för att minimera summor vi tar från lagkassan, men någon behöver ta ett huvudansvar för att få igång den. När det är på plats turas vi om med bemanning. Matchkallelser: Tackar ni nej till en match, skriv gärna varför. Det hjälper oss förstå vilka som vill spela mycket och vilka som är nöjda att spela bara ibland. Det går också bra att kontakta oss ledare direkt som några av er redan gjort. Viktigt att prata om hemma: Vi har bra stämning i laget! Men vi har under sensommaren haft några situationer där spelare har kommit väldigt sent utan att meddela eller säga något när man kommer, lämnat träningar utan att säga till, eller vid match stått vid sidan av planen och pratat negativt om laget (särskilt om vi ligger under). Det har också varit lite onödigt tjafs och viss motvilja att hjälpa till med att plocka in/ut material till träningar. Det handlar inte om alla men några få riskerar att påverka stämningen för hela gruppen. Prata gärna hemma om vad det innebär att vara en lagspelare: att visa respekt, ta ansvar, bidra till en positiv miljö och stötta laget även när det inte går vår väg. De allra flesta sköter sig fint, men vi vill fånga detta i tid. Närvaro och uttagningar: Det har ju minst sagt varit lite tufft under sensommaren och seriespelet och vi har helt frångått vanliga rutiner på grund av skador, sjukdomar och ett tajt spelschema. Men vi kommer (så gott det går) försöka att återgå till grundkravet som ÖSK har, där utgångspunkten är 75 procents närvaro på träning för att bli kallad till match eller cup. Upplägget är att man tittar två veckor bakåt, men man kan även titta längre tillbaka såsom två månader för att se närvaro över tid. Andra faktorer utöver närvaro spelar också roll, som positioner, spelarkaraktär och jämna matcher. Till våra spelare som alltid ställer upp: Vi vill verkligen lyfta de av er som vecka efter vecka dyker upp till matchspel i ur och skur, och kämpar för laget oavsett resultat. Det märks, och det uppskattas. Ni håller ihop laget. Till er föräldrar: Stort tack till alla er som engagerar er, hjälper till, skjutsar, svarar på kallelser och stöttar laget på alla sätt ni kan. Det betyder massor. Nu kör vi vidare med ny energi in i höstens slutspurt. Bra jobbat alla och trevlig helg. /Ledarna
F-P2012 Vit
19 sep 2025
9kommentarer
Träning på Ekäng idag
Då naturgräsplanerna börjar bli dåliga har ÖSK bestämt att det från och med nu är konstgräs som gäller. Träningen i eftermiddag sker på Ekäng, 11-11 plan. Samma tid som vanligt, dvs kl 16:00-17:30. Matchen imorgon/lördag sker också på Ekängs konstgräs, istället för på naturgräsplanen. Dock kommer matchtiden att ändras. Vi återkommer så snart allt är klart med plantid, motståndarlag och domare. Vi ses på Ekäng! /Hälsningar tränarna
F-F2011
19 sep 2025
4kommentarer
Inställt poolspel Forward
Hej på er alla, Tyvärr fick vi informationen om att Forward behöver ställa in poolspelet på söndag på grund av vattensjuk plan. MVH Ledarna
F-P2016 Svart
19 sep 2025
1kommentar
Inför matcher i helgen och på måndag, 20-22 september
I helgen och på måndag väntar ytterligare matcher. Håll utkik om ert barn ska spela, är reserv eller är spelledig. Är det träning samtidigt som man är uttagen till match så avanmäler man sig från träning (gäller måndagsmatchen i Nora). UTRUSTNING ◻ ◼ - VIT och SVART matchtröja med tröjnummer. Viktigt att båda tröjorna tas med. - Benskydd - Fotbollsskor - Svarta strumpor - Svarta shorts - Vattenflaska - Bra humör Kom ihåg att vi deltar som ÖSK-representanter under matcher, träningar och lagaktiviteter så fair play och respekt gentemot motståndare, domare och lagkamrater är viktiga ledord. Uppträd trevligt både på och utanför planen. KIOSK Information från Diana kommer om det blir kiosk eller ej på lördag och söndag. ⚽⚽⚽ MATCH Instruktioner Ledare coachar och ger instruktioner till barnen medan ÖSK-föräldrar är en positiv publik. Anhöriga står om möjligt alltid på motsatt långsida av var spelare och ledare är eller på angiven plats. Reserver och återbud Ni som behöver lämna återbud gör gärna det så fort ni vet om att ert barn inte kan delta så vi kan kalla in eventuella reserver i god tid. Vid övriga frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss ledare. När man är reserv så behöver man inte vara på plats, utan ledare kommer kontakta reserven vid eventuella återbud. ______________________________ LÖRDAG 20 SEPTEMBER ______________________________ MATCH MOT RYNNINGE IK ⏰ (samling 10:45 vid omklädningsrum på Ekängs IP) Spelformat: 1 match, 3 * 20 minuter Underlag: Konstgräs Spelplats: Ekängs IP Adress: Landbotorpsallén 58, 702 26, Örebro Avspark: 11:30 Rynninge IK Spelare: Axel, Charlie-Vincent, Emil G, Filip, Hugo, Ilyas, Isak, Leo, Lucas, Meldin, Wincent Reserver: Tim, Benjamin, Leon Ledare: Alex, Erik, Johannes ______________________________ SÖNDAG 21 SEPTEMBER ______________________________ MATCH MOT LILLÅN FK ⏰ (samling 10:15 vid spelplatsen) Spelformat: 1 match, 3 * 20 minuter Underlag: Konstgräs Spelplats: Lillåvallen Adress: Kyrkvägen 2A, 703 75, Örebro Avspark: 11:00 Lillån FK Spelare: Alexander, Damian, Emil Z, Felix, Filip, Ibrahim, Leon, Lucas, Sebastian, Wincent Reserver: Emil G, William Ledare: David, Vladde (Johannes) ______________________________ MATCH MOT IFK KUMLA ⏰ (samling 13:45 vid omklädningsrum på Ekängs IP) Spelformat: 1 match, 3 * 20 minuter Underlag: Konstgräs Spelplats: Ekängs IP Adress: Landbotorpsallén 58, 702 26, Örebro Avspark: 14:30 IFK Kumla Spelare: Charlie-Vincent, Felix, Hiyab, Oliver, Samuel, Shalyar, Theo, Tim, Viggo, William Reserver: Ilyas, Emil Z Ledare: David, Johannes, Sebastian ______________________________ MÅNDAG 22 SEPTEMBER ______________________________ MATCH MOT NORA BK ⏰ (samling 17:15 vid spelplatsen) Spelformat: 1 match, 3 * 20 minuter Underlag: Konstgräs Spelplats: Karlsängs IP Adress: Skolgatan 1, 713 31, Nora Avspark: 18:00 Nora BK Spelare: Alexander, Axel, Benjamin, Damian, Ibrahim, Isak, Leo, Meldin, Sebastian, Viggo Reserver: Frej, Charlie-Vincent, Theo Ledare: Alex, Hagop, Johannes ______________________________ DOKUMENTERING 📷 Det kommer dokumenteras med fotografering både på och omkring aktiviteten. Mer information om hur vi behandlar personuppgifter och hur vi tillvaratar enskildas rättigheter framgår av integritetspolicyn på vår hemsida www.oskungdom.se. Vill man få en bild eller film raderad, kontakta oss via: oskp2015svart@gmail.com Forza Svartvitt!
F-P2015 Svart
19 sep 2025
3kommentarer
ÄNDRING IGEN! Träning 18:30 men annan plan
Hej! Nu fick vi en tid på 11v11 planen konstgräs kl 18:30. Så det blir träning som vanligt men på den stora planen, den delen som är närmast ingången. Ses där!
F-P2015 Vit
18 sep 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter