• Dags att sälja bingolotter!

    Årets Bingolotto-försäljning är på gång. Vi säljer bingolotter, både enkla och dubbla, till uppesittarkvällen (23/12), enkla till nyårsafton (31/12) och julkalendrar. Julkalender 100 kr (50 kr till laget) Enkellotter 100 kr (35 kr till laget) Dubbellotter 200 kr (72 kr till laget) Som tidigare år har vi inget kvar på att sälja men önskar att alla säljer något. För att vi ska få in tillräckligt med pengar för att bland annat domare till serie- och poolspel behöver varje spelare dra in minst 350 kronor till laget. Från och med vk 45 kommer lotter och kalendrar finnas för avhämtning vid lagets träningstillfällen. Betalning av hämtade lotter swishas till lagets konto 123 095 40 57. Hämtade lotter som inte sålts kan lämnas tillbaka senast på träningen den 17 dec. Nytt för i år är att vi även kommer ha offentlig försäljning, t.ex. på Marieberg. Återkommer med de tider som vi ska bemanna. Har du frågor? Kontakta mig vid en träning eller på matilda.h@aol.se. I-P 2014 22 okt 2023 27kommentarer
  • ÖSK-dagen 13 maj 2023

    Välkommen till ÖSK-dagen lördagen den 13 maj! Alla våra 2 300 barn och ungdomar kommer tillsammans med sina ledare att finnas på plats på Ekängs IP. För alla ledare kommer guldmedaljören Anders Olsson att ha en föreläsning. Anmäl er genom er mail. Det kommer, precis som år 2019, bli en fullspäckad dag med mycket aktiviteter och mycket människor på plats på Ekäng. Detta år är det dessutom 125-årsjubileum för ÖSK! Bland annat kommer: • Alla ungdomar i ÖSK Ungdom • Våra samarbetspartners • ÖSK Fotboll • ÖSK Handboll • ÖSK Innebandy • ÖSK Bandy Nästan alla samarbetspartners finns på plats och har aktiviteter, allt från att testa speed shooting till trekamp och tävlingar. Flera maskotar kommer finnas på plats och våra allra yngsta kommer att ha sin avslutning på säsongen. Tid: 10-15 på Ekängs IP den 13 maj Har ni frågor om dagen? Maila då micaela.palmer@oskungdom.se Hoppas att ni kan vara med på ÖSK-dagen! I-P 2014 24 apr 2023 0kommentarer
  • Örebro cupen 2023

    Vilken helg vi haft fullspäckad med innebandy. 5 matcher, fredag - söndag mot tufft motstånd, där alla varit 1-2 år äldre än våra grabbar. Vi ledare är väldigt imponerade hur snabbt killarna har tagit till sig allt, då det är mycket nytt att tänka på, större plan, taktiska direktiv, och nya regler som de inte är vana vid. Vi hann ju bara med en träning på stor plan innan cupen. Men framförallt kul att se vilken bra lagsammanhållning det har varit och hur de kämpar för varandra som ett lag och hela tiden stöttar varandra. De har verkligen växt för varje match och vi, både spelare och ledare, tar med oss väldigt mycket bra och fina lärdomar och minnen från denna cup. Nästa år är vi med "på riktigt" och kommer förhoppningsvis kunna anmäla ytterligare ett lag. Passar även på att rikta ett stort tack till alla som hjälpt till på cupen, allt från planering inför, till de som hjälpt till runtomkring laget och hejat på, samt de som jobbat långa pass i kiosk och sekretariat samt hjälpt till med städning! Utan er hjälp hade vi inte kunna genomföra denna turnering! Det märks verkligen vilket otroligt jobb ni lagt ned då alla deltagare vi pratar med är väldigt nöjda med arrangemanget. Information kring resterande säsong. Vi planerar säsongsavslutning och således vårens sista träning på onsdag 26 April. Nästa träning är nu på onsdag 5/4. Om det blir träning på lördag 8/4 ber vi att få återkomma med besked om. Till sist ni som tog lagbilder efter sista matchen får gärna skicka en kopia till någon av oss ledare eller lägga upp här på laget.se. Mvh Ledarna i ÖSK Innebandy P-2014 I-P 2014 2 apr 2023 0kommentarer
  • Örebrocupen

    Hej! Årets Örebrocupen i Innebandy spelas den 31 mars till 2 april. Det är över 100 fler lag anmälda i år jämfört med 2022. Det innebär att innebandysektionen behöver vara beredda på att de finns mer att göra i år men även kommer få mer hjälp från våra andra idrotter. Innebandyns uppgift blir i första hand att ansvara för spelhallarna under cupen. Kort uppgiftsbeskrivning som vårt lag I-P2014 har blivit tilldelad: - Bemanna sekritariatet i Tullängsskolan - Bemanna och sköta kiosken i Tullängsskolan - Slutstäd av hallen i Tullängsskolan Till de uppgifterna behövs två personer per sekretariat och två personer per kiosk. Till slutstädet krävs minst 8 personer. Jag återkommer inom kort med fördelning av tider, men räkna med att behöva lägga någon del av helgen på arbete på cupen, då vi kommer att behöva bemanna upp både fredag, lördag och söndag. Kan man inte stå sitt tilldelade pass är man själv ansvarig för att byta tid. Hälsningar Hanna, eventansvarig. I-P 2014 15 mar 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter